۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کانون‌های حرکات اصلاحی در قزوین راه اندازی شده است
کد خبر: ۳۳۵۸۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۱ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

کانون‌های حرکات اصلاحی در قزوین راه اندازی شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: کانون‌های حرکات اصلاحی در استان راه اندازی شده و در سال جاری نیز کار غربالگری و شناسایی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی انجام شده که با توجه به نتايج به دست آمده از این پژوهش و با ارجاع دانش آموزان نیازمند در استفاده از این کانون‌ها برنامه ریزی لازم انجام شده‌است.

کانون‌های حرکات اصلاحی در قزوین راه اندازی شده است

خیرالله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره‌ی وضعیت جسمی دانش‌آموزان دختر استان قزوین اظهار کرد: تندرستی و سلامتی یکی از مهمترین سرمایه‌های انسان است، این سرمایه مهم دارای ابعاد مختلف اجتماعی، روحی، عاطفی، ذهنی و جسمانی است.

وی افزود: وضعیت جسمانی مطلوب دانش آموزان نقش مهمی در ایجاد زندگی سالم و بانشاط ایفا می‌کند که استفاده از لفظ مشکلات جسمی و حرکتی درست نيست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: منظور از جامعه ماشینی امروز فقر حرکتی به همراه عادات حرکتی نادرست در کودکان و نوجوانان است که تهدید اساسی برای تندرستی زمان حال و آینده این گروه سنی است و جامعه را مستعد انواع گوناگون ضعف‌های عضلانی و ناهنجاری‌های قامتی در طی دهه‌های آینده می‌کند.

وی بیان کرد: عادت به کم تحرکی و زندگی نشسته و اتخاذ شیوه‌های نادرست در نشستن و ایستادن در سنین پایین شکل می‌گیرد، ضرورت دارد قبل از تثبیت و شکل گیری این عادات اقدامات لازم و اساسی و آموزش‌های صحيح به اجرا گذاشته شود.

باید مانع بروز ناهنجاری‌های قامتی شویم

وی در ادامه گفت: عدم پیشگیری مناسب و به موقع از عادات نادرست روزمره از یک سو و فقر حرکتی از سوی دیگر باعث بروز ضعف و ناهنجاری‌های قامتی خواهد شد.

این مسئول ابراز کرد: طبق راهکار سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش اقدامات لازم به منظور شناسایی به موقع تغییرات قامتی و ارائه حرکات اصلاحی به دانش آموزان در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد که به لطف خداوند متعال هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: کانون‌های حرکات اصلاحی در استان راه اندازی شده و در سال جاری نیز کار غربالگری و شناسایی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی انجام شده که با توجه به نتايج به دست آمده از این پژوهش و با ارجاع دانش آموزان نیازمند در استفاده از این کانون‌ها برنامه ریزی لازم انجام شده‌است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی آموزش و پرورش به منظور اصلاح وضعیت بدنی دانش آموزان و فرهنگ سازی عادات حرکتی صحيح شامل طریقه نشستن، ایستادن، راه رفتن، و حمل کوله پشتی برای دانش‌آموزان است که امید است بتوانیم گام‌های مثبت و موثری برای پیشگیری از ناهنجاری‌ها برداریم.

این مسئول در پایان گفت: تلاش آموزش و پرورش این است که با فرهنگ سازی مناسب در بحث حل مشکلات جسمانی و حرکتی در راه تحقق حیات طیبه و زندگی سالم برای آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم‌های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان