۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح "بسیج ملی کنترل فشارخون" در مراکز بهداشتی/۲۴درصد قزوینی‌ها فشارخون بالا دارند
کد خبر: ۳۳۵۸۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۱ ساعت: ۴:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبرداد:

اجرای طرح "بسیج ملی کنترل فشارخون" در مراکز بهداشتی/۲۴درصد قزوینی‌ها فشارخون بالا دارند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از ۱۷خرداد تا ۱۵تیر ماه برگزار می‌شود و هم استانی‌ها می‌توانند با به مراکز تعیین شده و بصورت غیر حضوری نسبت به ثبت فشار خون خود اقدام کنند.

اجرای طرح "بسیج ملی کنترل فشارخون" در مراکز بهداشتی/۲۴درصد قزوینی‌ها فشارخون بالا دارند

محمدحسن ارداقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین اظهار کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون طرحی ملی است که از 17خرداد تا 15تیر ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود و هدف از آن شناسایی افراد دارای فشار خون بالا است.

وی ادامه داد: تمام افراد بالای 30سال، مادران باردار و بیماران مزمن کلیوی می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت روستایی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و 127پایگاه موقت که در مراکز پرتجمع و بوستان‌ها قرار دارند در این طرح شرکت کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: افرادی که توانایی گرفتن فشار خون را دارند نیز می‌توانند بصورت غیرحضوری پس از سنجش فشار خود یا اعضای خانواده و دوستان آن را در سامانه salamat.gov.ir ثبت کنند.

وی افزود: وضعیت تمام افرادی که فشار خونشان بصورت حضوری یا غیرحضوری ثبت می‌شود بصورت پیامکی برایشان اعلام می‌شود و درصورت بالا بودن فشار خون به مراجعه به پزشک توصیه می‌شود.

ابتلای 24/6درصد مردان و زنان بالای 18سال استان به فشار خون

این مسئول عنوان کرد: افراد دارای فشار خون بالا که فشارشان بصورت حضوری ثبت شده برای تجویز دارو و مراحل بعدی به پزشک ارجاع داده شده و همچنین برای افراد آموزش‌هایی از طریق بروشور و توضیح کارشناسان موجود ارائه می‌شود.  

وی ادامه داد: طبق آمارهای موجود پیش از شروع طرح بسیج ملی کنترل فشار خون 24/6 درصد مردان و زنان بالای 18سال در استان دارای فشار خون شناسایی شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان بیان کرد: از تمام هم استانی‌های دارای شرایط خواستار شرکت در این طرح هستیم، افراد باید صرفا از راه‌های اعلام شده نسبت به ثبت فشار خون اقدام کنند و بدانند که هیچ گونه مراجعه حضوری به درب منازل وجود ندارد و مراجعه کنندگان با این عنوان به درب منازل جعلی هستند. 

وی گفت: همچنین افراد باید نیم ساعت پیش از ثبت فشار خون فعالیت بدنی شدید و استعمال سیگار نداشته باشند تا فشار خون دقیق آن‌ها در سامانه ثبت شود.  

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان