۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دانش‌آموزان دختر قزوینی از مشکلات جسمانی و حرکتی رنج می‌برند
کد خبر: ۳۳۵۷۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۹ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

دانش‌آموزان دختر قزوینی از مشکلات جسمانی و حرکتی رنج می‌برند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نقطه‌ی بزرگ ضعف مدارس ما بی توجهی به مسائل مهم ورزشی و جسمانی است، چنانچه در مدارس استان به‌ویژه در دانش‌آموزان دختر مشکلات جسمانی و حرکتی وجود دارد.

دانش‌آموزان دختر قزوینی از مشکلات جسمانی و حرکتی رنج می‌برند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ خیرالله رحمانی ظهر امروز(یکشنبه) در همایش نشست نومعلمان دانشگاه فرهنگیان قزوین در سالن اجتماعات این دانشگاه اظهار کرد: مسئولیت بزرگ معلمان آموزش‌های لازم برای چگونه زیستن و بهتر زیستن است و در این شرایط معلم می‌تواند مدعی باشد که انسان‌های موفق تربیت کرده است.

وی افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری اگر در جامعه اسلامی شاهد حضور اندیشمندان، مخترعین، شهدا، مدافعین حرم هستیم باید از کارنامه‌ی درخشان معلمین قدردان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: درکنار پیشرفت‌ها در جامعه‌ی کنونی، متاسفانه شاهد آمار بالای طلاق و ناهنجارهای اجتماعی هستیم. چنانچه در زندان چوبیندر حضور زندانیان زیر 23سال افزایش یافته که نشان‌دهنده‌ی آن است که کارکرد معلمین در عرصه‌ی تربیت با ضعف‌هایی همراه بوده‌است.

وی در ادامه اذعان کرد: در بیشتر مناطق استان ما تنها ماکت و کاریکاتوری از مدارس را مشاهده می‌کنیم، مدارسی که تنها متکی بر پیشرفت علم و فناوری بوده‌اند و از مسیر اعتقاد و سبک زندگی صحیح جامانده‌اند.

این مسئول ابراز کرد: میدان پیشرفت، یک نیروی انسانی توانمند را می‌طلبد و تنها معلمینی می‌توانند حامل تربیت نیروهای موفق انسانی باشند که متعهد به کار، متدین و متخصص هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: حدود 16هزار عنصر عامل تربیت در استان وجود دارد که در کنار آنها تلاش آموز‌ش‌ پرورش تعلیم و پرورش نومعلمان است و از معلمین به‌ویژه نومعلمان انتظار می‌رود در سایر امور بنیادین مانند مسائل اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، زیستی به مهارت کافی دست یابند و دست یافته‌های خود را در جامعه اجرا کنند.

فقدان مدرسه در نقاط مختلف استان

رحمانی درباره نقطات ضعف آموزشی در استان بیان کرد: نقطه‌ی بزرگ ضعف مدارس ما بی توجهی به مسائل مهم ورزشی و جسمانی است، چنانچه در مدارس استان به‌ویژه در دانش‌آموزان دختر مشکلات جسمانی و حرکتی وجود دارد.

وی افزود: از دیگر مشکلات استان قزوین فقدان مدارس در مناطقی مانند پونک، ولایت، ملاصدرا، سرتک، تاکستان، آبیک، الموت و بویین‌زهرا است، این مناطق دارای جمعیت قابل توجهی هستند که برایشان مراکز آموزشی تامین نشده‌است.

مدیرکل آموز‌ش‌ و پرورش عنوان کرد: از جمله کارکردهای آموز‌ش‌ و پرورش در شش ماه اخیر پرداخت حق‌التدریس نومعلمان، پرداخت مطالبات و هزینه‌ی اضافه‌کاری معلمین و دریافت حدود 50میلیارد تومان هزینه‌ی اعتبارات عمرانی از خیرین و سایر اعتبارات است.

وی بیان کرد: از کارکردهای آموز‌ش‌ و پرورش می‌توان به احداث دو مدرسه در تاکستان، دو مدرسه در بویین‌زهرا، طارم سفلی و آبیک با تامین هزینه‌ی حدود 10میلیار از تامین اعتبار، 10میلیار از بازار فعلی اشاره‌کرد.

این مسئول در پایان عنوان کرد: توجه به مسائل آموزشی و پرورشی از بنیادی‌ترین فعالیت‌ها به‌شمار می‌رود، پس از مسئولان و هنرآموزان انتظار می‌رود در راستای تحقق روند مسائل آموزشی و تربیتی برای رسیدن به تحول بنیادین تلاش کنند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان