۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پایان خردادماه آخرین مهلت ثبت‌نام موکب‌های اربعین/ اجازه حمل محموله‌ بدون مجوز به عراق داده نمی‌شود
کد خبر: ۳۳۵۷۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۸ ساعت: ۱۱:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اعلام کرد:

پایان خردادماه آخرین مهلت ثبت‌نام موکب‌های اربعین/ اجازه حمل محموله‌ بدون مجوز به عراق داده نمی‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: آغاز ثبت نام در سامانه‌ی موکب داری از ابتدای خرداد تا پایان خردادماه برنامه‌ریزی شده است، لذا از عزیزان خواهش می‌شود هرچه سریعتر جهت ثبت نام اقدام کنند و همچنین موکب داران حق انتقال هیچ گونه محموله‌ای بدون مجوز به کشور عراق را ندارند.

پایان خردادماه آخرین مهلت ثبت‌نام موکب‌های اربعین/ اجازه حمل محموله‌ بدون مجوز به عراق داده نمی‌شود

حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره‌ی ثبت نام موکب‌های اربعین اظهار کرد: در سال 95 استان قزوین با چهار موکب، سال 96 با 52موکب و در سال97 با 68موکب در اربعین خدمتگزاری کرد.

وی افزود: در سال جاری برخلاف سال‌های گذشته که برای ثبت‌نام و کسب مجوز با همکاری ستاد مردمی اربعین و ستاد عتبات عالیات صورت می‌گرفت امسال تمامی امور مرتبط در سامانه بارگذاری خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: فرآیند ثبت‌نام اعم از بارگذاری مدارک و مشخص شدن فعالیت‌های اربعین جهت تسریع در صدور پروانه و کسب مجوز توسط سامانه صورت می‌گیرد، همچنین در مرحله‌ی ورود به سامانه ابتدا با تکمیل مشخصات و بارگزاری مدارک افراد موکب دار و در صورت تمدید، ارائه‌ی پروانه‌ی قبلی را وارد کرده و منتظر دریافت کد رهگیری باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اذعان کرد: موکب‌داران بعد از دریافت کد رهگیری به سازمان عتبات عالیات مراجعه و با تحویل کد رهگیری نسبت به کسب پروانه موکب داری اقدام کنند.

وی درباره نامحدود بودن تعداد موکب‌ها ادامه گفت: برای استان قزوین به همت ستاد مردمی اربعین هیچگونه محدودیت تعدادی برای موکب داران درنظر گرفته‌نشده است و تعهد استان قزوین نسبت به پذیرش مردم و ارائه‌ی خدمات در سال‌های گذشته روزانه در نجف اشرف 2هزارنفر، در کربلای معلی 2هزار نفر و در منطقه‌ی مسیب به 20هزار نفر می‌رسد.

این مسئول ابراز کرد: موکب استان قزوین در سال‌های گذشته پذیرای مهمان از نقاط مختلف جهان بود، همچنین ارائه‌ی خدمات بهداشتی، درمانی، پذیرایی و مکانی به عهده‌ی خود استان در موکب‌های اربعین بود.

وی عنوان کرد: امسال با توافقاتی که بین کشور ایران و عراق و حذف هزینه‌ی تردد بین مردم هردو کشور انتظار می‌رود جمعیت قابل توجهی نسبت به سالهای گذشته در قالب خادم و زائر به عتبات عالیات مشرف شوند، اما به دلیل وجود هزینه‌های انتقال محموله‌های خدماتی به کشور عراق از موکب داران تقاضا می‌شود هرچه سریع‌تر برای کسب مجوز صدور وسایل اقدام نمایند.

کبودوند درباره آمار خدماتی سال گذشته‌ در ایام اربعین یادآور شد: بصورت خدمات بیش از 180خوردوی داوطلب سبک و سنگین، 650هزار وعده‌ی غذایی، هزار خادم داوطلب، 3هزار ویزیت درمانی، 400تن اقلام مختلف و همچنین تشکیل شش قرارگاه که سه قرارگاه در قزوین، آوج و مهران و سه قرارگاه در کربلا، نجف و مسیر نجف تا کربلا بوده است.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته 200هزار خادم داوطلب ویزای اربعین بودند و بنا به بیانات مقام معظم رهبری که اربعین یک پویش مردمی است خادمین و مردمین ایران و عراق صفر تا صد خدمات را به عهده گرفتند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: صلاحیت حضور خادمین در موکب‌ها به عهده‌ی هیئت امناست و مسئولیت عتبات عالیت تنها تسهیل و سازماندهی است، چه بسا ستاد عتبات عالیات بصورت محسوس و نامحسوس برای بازرسی موکب‌های اربعین انجام وظیفه خواهد کرد، چنان‌چه در سال گذشته چها موکب به علت عدم صلاحیت توسط ستاد عتبات عالیات متوقف شدند.

این مسئول عنوان کرد: خدمات خادمین در طی سال تنها در زمینه‌‎ی عمران بوده‌است و خدمات دارالشفاء امام خمینی(ره) که توسط استان قزوین در شهر مسیب ساخته شده‌است بصورت خیریه در ایام سال توسط کشور عراق خدمات درمانی با هزینه‌ی کم ارائه می‌شود و در ایام اربعین در خدمت ایرانیان است.

وی در پایان اعنوان کرد: آغاز ثبت نام در سامانه‌ی موکب داری از ابتدای خرداد تا پایان خردادماه برنامه‌ریزی شده است، لذا از عزیزان خواهش می‌شود هرچه سریعتر جهت ثبت نام اقدام کنند و همچنین موکب داران حق انتقال هیچ گونه محموله‌ای بدون مجوز به کشور عراق را ندارند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان