۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گراني‌هاي افسارگسيخته، نتيجه گره‌زدن اقتصاد کشور به مذاكرات بود/ "مقاومت" دشمن را عقب رانده و مایوس می‌کند
کد خبر: ۳۳۵۷۴۱ نویسنده: آیت الله اسلامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۸ ساعت: ۱۰:۲۲ ↗ لینک کوتاه

عضو خبرگان رهبری در مصاحبه با صبح قزوین:

گراني‌هاي افسارگسيخته، نتيجه گره‌زدن اقتصاد کشور به مذاكرات بود/ "مقاومت" دشمن را عقب رانده و مایوس می‌کند

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: آنچه دشمن را عقب رانده و مایوس می‌کند و به آنها ضربه می‌زند مقاومتی است که اکنون در خاورمیانه و غرب آسیا و ایران اسلامی تحقق یافته و دشمن از این مقاومت صدمات سنگینی دیده است.

گراني‌هاي افسارگسيخته، نتيجه گره‌زدن اقتصاد کشور به مذاكرات بود/ "مقاومت" دشمن را عقب رانده و مایوس می‌کند

آیت الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف آنچه را که برای هدایت ملت بزرگ ایران و مسئولان نظام لازم می‌دانند بیان کرده و آینده را ترسیم می‌کنند.

وی افزود: مقام رهبری اولین دلسوز جامعه، نظام و انقلاب و ملت بوده و وظیفه خود می‌داند مردم و مسئولان نظام را نصیحت و ارشاد کرده و فنونی که دشمن برای آسیب رساندن به کشور در نظر دارد، تبیین کرده و مردم را روشن و مسئولان را متذکر می‌شوند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در سی امین سالگرد ارتحال امام امت در مرقد امام راحل نیز ایشان سخنان مفصل و مهمی را بیان کردند.

وی بیان کرد: یکی از عناوین اصلی سخنان مقام معظم رهبری این بود که باید دست مفسدان اقتصادی را برید، مشخص است اگر فسادی که در برخی از نهادها و ارگان‌های کشور رخ داده نظیر اختلاس، افساد اقتصادی و چپاول بعضی از نفوذی‌ها، به دستگاه عدلیه تحویل داده نشوند، قطعا مفاسد اقتصادی افزایش پیدا می‌کند که مقام رهبری در این زمینه بیانات مبسوط و رهنمودهای ارزشمندی داشتند.

استقامت دشمنان ملت ایران را ناکام گذاشته است

اسلامی عنوان کرد: تجلیل و تثبیت مقاومت یکی دیگر از عناوین مهم سخنان رهبری بود؛ چراکه آنچه دشمن را عقب رانده و مایوس می‌کند و به آنها ضربه می‌زند مقاومتی است که اکنون در خاورمیانه و غرب آسیا و ایران اسلامی تحقق یافته و دشمن از این مقاومت صدمات سنگینی دیده است.

وی بیان کرد: واقعا اگر مقاومت نبود داعشی‌ها و گروه‌های مخرب و تکفیری با جنگ افروزی و خشونت طلبی خاورمیانه را به عرصه جنگ داخلی تبدیل کرده و حکومتی تحت عنوان خلافت اسلامی داعش در بخشی از آن حاکم می‌شد.

امام جمعه شهر تاکستان ابراز کرد: این مقاومت بود که موجب شد تا دشمنانی که از بیش از 80کشور جمع شده و آمده بودند تا خاورمیانه را در اختیار بگیرند در اهدافشان ناکام بمانند؛ لذا مقام رهبری در سخنان خود تاکید فراوانی بر مقاومت داشتند.

وی بیان کرد: براساس فرمایشات رهبری تسلیم شدن و کوتاه آمدن در مقابل دشمن، خلاف مکتب و قرآن و آموزه‌های رهبران آسمانی ما است، چنانچه امام حسین(ع) می‌فرماید «هیهات من الذله» و این جمله به عنوان بخشی از وحی الهی است که در قالب امامت و ولایت برای ما به یادگار مانده است.

اسلامی ادامه داد: همچنین امام علی(ع) می‌فرمایند؛ «کونوا لظالمین خصما و للمظلوم عونا» یعنی در مقابل ستمگر و ظالم، خصم باشید و یارویاور مظلوم قرار بگیرید، همچنین در آیات قرآن کریم به مبارزه با طاغوت و مستکبرین و از بین بردن رهبران کفر و ستم اشاره شده است.

وی تصریح کرد: دشمن در طول این سال‌ها تلاش داشته تا افکار، راه و خط امام را به انحراف بکشاند اما موفق نشد؛ به طوریکه امام راحل همچنان در دنیا می‌درخشند و اندیشه و تفکر امام در جهان و در نزد آزادگان دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فشار معیشتی مردم باید حل شود

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: یکی از مطالبی که مقام رهبری در مورد آن سخن گفتند وضع امریکا و دشمنی است که در مقابل ما قرار دارد و رهبری تاکید داشتند که این دشمن افول خواهد کرد و این افول کاملا تدریجی بوده اما در مسیر تحقق است.

وی اضافه کرد: یکی از علایم و نشانه‌های این افول، انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور کشور از سوی ملت آمریکا است و این در واقع برای ملت و گذشته امریکا یک افول و شکست فاحشی است؛ چراکه ترامپ کسی است که نسنجیده سخن گفته و ساعتی دیگر ضد آن، حرف دیگری بر زبان می‌آورد و یا اینکه فتنه ایجاد کرده و به دنبال جنگ افروزی است‌ و این انتخاب در واقع نشان‌دهنده افول حاکمیت امریکاست.

اسلامی بیان کرد: رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود به وضع داخلی و شرایط اقتصادی کشور اشاره کردند و اینکه فشار معیشتی مردم باید حل شود و این فشار از روی دوش مردم و به ویژه طبقات ضعیف برداشته شود.

وی عنوان کرد: این کار شدنی است و مسئولان کشور باید در این مسیر تلاش کنند؛ زیرا ملتی که این همه برای انقلاب اسلامی هزینه داده‌اند، نباید انقدر تحت فشار و ستم‌های اقتصادی قرار بگیرد، اگر اقتصاد را به مذاکرات گره نزده بودیم امروز شاهد گرانی‌های افسارگسیخته نبودیم.

امام جمعه تاکستان در پایان گفت: مقام رهبری همچنین از ملت بزرگ ایران که در راهپیمایی روز قدس حضور باشکوهی داشتند تشکر و تقدیر کردند، در این روز مردم بیش از ۱۰۰ کشور به خیابان‌ها آمدند و به دنیا اعلام کردند ما از اسرائیل غاصب و بی ریشه و جعلی متنفریم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان