۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اختصاص ۳۸درصد زکات برای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه
کد خبر: ۳۳۵۶۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۲ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

در قزوین صورت گرفت؛

اختصاص ۳۸درصد زکات برای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین گفت: از مجموع بیش از ۱۴میلیارد تومان زکات جمع آوری شده سال ۹۷ در استان قزوین، ۳۸ درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی عام المنفعه و ۶۲ درصد برای نیازمندان و محرومان هزینه شده است.

اختصاص ۳۸درصد زکات برای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام باب الله شهسواری به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز(یکشنبه) در دیدار با دو خانواده نیازمند که در قالب طرح مفتاح الجنه برگزار شد، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های کمیته امداد امام (ره) ایجاد بستر خیر و نیکوکاری در جامعه است.

وی ادامه داد: کمیته امداد به عنوان عضو و دبیر ستاد زکات استان از سال 84 فعالیت فرهنگی و تبلیغی برای احیا و ترویج زکات در استان را آغاز کرد و همین پیگیری‌ها موجب شد تا زکات 10میلیون تومانی در سال 84 به 14 میلیارد تومان در سال 97 برسد و در سال جاری با توجه به بارش های اخیر پیش بینی می‌شود که شاهد رشد قابل توجهی در جمع آوری زکات استان باشیم.

این مسئول عنوان کرد: از مجموع بیش از 14میلیارد تومان زکات جمع آوری شده سال 97 در استان قزوین 38درصد برای اجرای پروژه های عمرانی عام المنفعه و 62درصد برای نیازمندان و محرومان هزینه شده است.

وی اعلام کرد: براساس آیات و روایات اولویت مصرف زکات برای محرومان است از این رو بخش کثیری از زکات استان برای نیازمندان صرف شده البته در هزینه کرد زکات اولویت منطقه ای هم لحاظ می شود بدین معنا که زکات جمع آوری شده در هر منطقه  برای نیازمندان و پروژه های عمرانی عام المنفعه همان منطقه هزینه می شود.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین ابراز کرد: پرداخت زکات ضمن اینکه برای پرداخت کننده اثرات فردی بسیاری دارد، برای جامعه نیز برکات فراوانی را موجب می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مفتاح الجنه گفت: طرح‌های مختلفی برای خدمت به نیازمندان در کمیته امداد امام(ره) اجرا می‌شود که طرح مفتاح الجنه با هدف رفع مشکلات نیازمندان و آشنایی نیکوکاران با مشکلات و دغدغه های محرومان برگزار می شود.

وی یادآورشد: اغلب کسانی که در طرح مفتاح الجنه حاضر شده اند، اذعان کرده اند که نگاهشان نسبت به محرومیت نسبت به قبل متفاوت شده است و آمادگی همکاری بیشتر برای رفع چهره فقر از جامعه را دارند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان