۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین قرارگرفتن افراد خائن و بی‌لیاقت در مسئولیت‌ها جرم و جنایت است
کد خبر: ۳۳۵۵۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۴ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

قرارگرفتن افراد خائن و بی‌لیاقت در مسئولیت‌ها جرم و جنایت است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مطالعه در تاریخ گذشتگان نشان می دهد امروز هم ظلم، ستم، دنیاپرستی و سرکشی انسان ها ادامه دارد و بسیاری از حقوق بیت المال غارت می شود و افراد بی لیاقت و خائن در پست های مدیریتی قرار می گیرند.

قرارگرفتن افراد خائن و بی‌لیاقت در مسئولیت‌ها جرم و جنایت است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه تفسیر قرآن در مسجد امام خمینی(ره) غیاث آباد قزوین اظهار کرد: در آیات الهی می خوانیم که برای شناخت آفرینش باید در طبیعت نظر کرد و با تفکر در آثار به جای مانده از گذشتگان، آغاز آفرینش برای ما یادآوری می شود، هر زمانی بناهای باقی مانده از پادشاهان گذشته و استخوان های پوسیده مردمان گذشته را دیدید، تعجب نکنید خدای متعال بر هرچیزی تواناست.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه 21 سوره غافر افزود: در این آیات آمده است آیا انسان ها به خود زحمت نمی دهند که در طبیعت و آثار گذشتگان نظر کنند؟ کسانی که فقط به دنبال دنیاطلبی و ظلم و ستم بودند امروز کجا هستند؟ خدا به واسطه گناهان آنها این قدرت و مکنت و اقتدار را از آنها گرفت. هرکس در برابر خدا بایستد نگهبانی و حافظی برای او وجود ندارد زیرا کسی توانایی مقاومت در برابر اراده خدای متعال را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: در آیه 82 سوره غافر آمده است نگاهی به آثار باقی مانده از گذشتگان نشان می دهد حتی قدرت و اقتداری هم که خود این افراد به دست آورده بودند، نتوانست عاملی برای حفظ و نگهبانی از آنها در برابر مرگ و عذاب الهی شود.

وی با اشاره به آیه 36 سوره نحل گفت: در این آیه خداوند می فرماید برای هر امتی پیامبری نازل کردیم که دعوت به پرستش خدای متعال کرد و گفت از طاغوت و غیرخدا بپرهیزید، عده ای سخنان پیامبر را پذیرفتند و بعضی هم به دنبال گمراهی حرکت کردند. در زمین سیر کنید و تاریخ و گذشته اقوام و ملل را مطالعه کنید و ببینید خدای متعال با سرکشی و لجاجت گذشتگان چه کرد با شماهم همانطور رفتار خواهد کرد.

عابدینی عنوان کرد: در آیه 9 سوره روم می خوانیم که آیا نمی خواهند در زمین سیر کنند تا اینکه با عقل و عبرت بینی نظاره گر تاریخ و بناهای بازماندگان باشند و با دقت به خلقت و سرگذشت گذشتگان فکر کنند. بعضی ها عمرهای طولانی تر از امروزی ها داشتند و پیامبران برای هدایت آنها آمدند اگر عذابی برایشان نازل شد به واسطه انجام گناهان بود و عامل ظلم به خودشان شدند و به هشدارها و هدایت ها بی توجهی نشان دادند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مطالعه در تاریخ گذشتگان نشان می دهد امروز هم ظلم، ستم، دنیاپرستی و سرکشی انسان ها ادامه دارد؛ بسیاری از حقوق بیت المال غارت می شود، خیانت در امانت صورت می گیرد و افراد بی لیاقت و خائن در پست های مدیریتی قرار می گیرند و انسان های لایق کنار گذاشته می شوند، همه این موارد جرم و جنایت است.

 از تاریخ گذشتگان عبرت بگیریم

وی ابراز کرد: قرآن به ما هشدار می دهد که با تفکر به سرگذشت گذشتگان متوجه می شوید که عاقبت سرکشی چیست، چرا شماهم در حال طی کردن همان مسیر هستید؟ چرا عبرت نمی گیرید و به راه هدایت برنمی گردید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در آیه 42 سوره روم آمده است ای پیامبر به مردم بگو در زمین سیر کنید و از عاقبت گذشتگانی که دچار بدبختی و عذاب شدند عبرت بگیرید، اکثر این افراد مشرک و کافر بودند و نسبت به خدای متعال معرفت نداشتند.

عابدینی تصریح کرد: در آیه 109 سوره یوسف می خوانیم که به عاقبت گذشتگانی که اهل تقوا و ایمان بودند، نگاه کنید این مومنان چه سرانجامی پیدا کردند؟ چرا عقل خود را به کار نمی گیرید که فرق متقی و کافر و مومن و مشرک را به خوبی درک کنید.

وی اذعان کرد: حضور ما در سفرهای زیارتی مثل مکه و مدینه و کربلا و مشهد علاوه بر استفاده از محضر ائمه اطهار(ع) فرصتی است تا زندگی قاتلان این بزرگواران را رصد کنیم تا عاقبت نیک و بد انسان ها را به خوبی متوجه شویم. خداوند در سوره حج می فرماید اگر شما سیر و سفر و عبرت گیری از گذشتگان نداشته باشید عقل و دل شما نابینا باقی می ماند و گوش شما کر می ماند و چشم کور و عقل به بلوغ و رشد نمی رسد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: در آیه 15 تا 17 سوره اسرا آمده است هرکس راه هدایت را برگزیند به نفع خود گام برداشته است و هرکس ضلالت و گمراهی را انتخاب کند علیه خودش اقدام کرده است، هیچ کس بار وزر و وبال دیگری را به دوش نمی کشد و هرکس مسئول عملکرد خودش است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: ما هم کسی را عذاب نمی کنیم مگر اینکه قبل آن به وسیله پیامبران زمینه هدایت مردم را فراهم کنیم، ما اگر اراده کنیم جایی را نابود کنیم، دنیاپرستان و مال اندوزان و ظالمان را به فسق و جنایت هدایت می کنیم و عذاب الهی به آنها نازل شده و به گونه ای آنها را نابود می کنیم که گویی از ابتدا وجود نداشته اند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان