۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چه کسی نخست‌وزیر انگلیس خواهد شد؟ + تصاویر
کد خبر: ۳۳۵۵۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۴ ساعت: ۱۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

چه کسی نخست‌وزیر انگلیس خواهد شد؟ + تصاویر

پس از اینکه «ترزا می» زمان کناره‌گیری‌اش را مشخص کرد، تعداد زیادی از چهره‌های سیاسی این کشور آمادگی خود را برای جانشینی او اعلام کردند.

چه کسی نخست‌وزیر انگلیس خواهد شد؟ + تصاویر

 

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از یورونیوز، به دنبالاستعفای ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، رقابت بر سر جانشینی او در میان نامزدهای احتمالی آغاز شده است. ترزا می گفته است که هفتم ژوئن پست خود را ترک خواهد کرد.

بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق دولت ترزا می و حامی برکسیت اعلام کرده است که در رقابت برای ورود به خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت شرکت می‌کند. فردی که گفته می شود شانس زیادی برای تصاحب این پست دارد. جرمی هانت، وزیر خارجه کابینه ترزا می هم برای جانشینی خانم نخست وزیر رسما وارد کارزار شده است.

در ادامه به بررسی گزینه های احتمالی جانشینی ترزا می پرداخته شده است:

بوریس جانسون، ۵۴ ساله
بوریس جانسوی ۵۴ ساله چهره رسمی و شناخته شده کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است که در ماه ژوئیه سال گذشته در پی انتقاد از مواضع ترزا می‌ در مذاکرات برکسیت، از سمت وزیر خارجه استعفا کرد. او نخستین کسی است که در ماه جاری اعلام کرده است که وارد رقابت برای جانشینی ترزا می‌ می شود. او محبوبیت زیادی در میان هواداران حزب محافظه‌کار دارد و خواستار بازگشت حزب محافظه‌کار به ارزش‌های سنتی حزب، چون مالیات پایین و برقراری نظم است.

او همچنین بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ شهردار لندن بوده است. با این حال بسیاری در حزب محافظه‌کار درباره اینکه او فرد مناسبی برای پست نخست‌وزیری است یا نه تردید دارند و نگران گاف‌هایی‌ هستند که او گاه در سخنرانی‌ها و مصاحبه هایش می‌دهد.

چه کسی نخست‌وزیر انگلیس خواهد شد؟

دومینیک راب، ۴۵ ساله
دومینیک راب ۴۵ ساله دومین فردی است که احتمال دارد بتواند رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس را بدست بگیرد و به عنوان جانشین ترزا می‌ انتخاب شود.

راب تا زمان استعفایش در نوامبر ۲۰۱۸ به عنوان وزیر برکسیت در کابینه ترزا می‌ انجام وظیفه می‌کرد. عدم توافق راب با مواضع کابینه می‌ در ارتباط با برکسیت باعث شد که وی استفعا دهد. او پیشتر گفته بود که سناریوی برکسیت بدون توافق با اتحادیه اروپا گزینه مطلوب او نیست، اما خروج از اتحادیه اروپا بهتر از تمدید برکسیت است.

دیوید لیدینگتون، ۶۵ ساله
دیوید لیدینگتون ۶۵ ساله وزیر کابینه ترزا می‌ دیگر نامزدی پست نخست وزیری انگلیس است با این حال او شانس کمی در میان دیگر کاندیدا‌ها دارد.

گفته می‌شود که او می‌تواند به عنوان نخست وزیر موقت نقش ایفا کند و قدم‌های بعدی برکسیت را پیش ببرد و بعد از پایان برکسیت جای خود را به فردی دیگر بدهد.

چه کسی نخست‌وزیر انگلیس خواهد شد؟

جرمی هانت، ۵۲ ساله
جرمی هانت ۵۲ ساله بعد از دومینیک راب، شانس سوم پست نخست‌وزیری انگلیس است. او در حال حاضر وزیر خارجه این کشور است و رسما خود را نامزد جانشینی ترزا می‌ معرفی کرده است. او در همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ حامی کارزار باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بود.

مایکل گوو، ۵۱ ساله
مایکل گوو ۵۱ ساله که اکنون وزیر محیط زیست و کشاورزی انگلیس است از دیگر نامزد‌های پست نخست وزیری است. او از جمله سران بلندپایه حزب محافظه کار است که در همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جانب خروج از اتحادیه اروپا را گرفت. او هشدار داده است که خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق، پیغامی نیست که هدف کارزار خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی سال ۲۰۱۶ بوده باشد.

چه کسی نخست‌وزیر انگلیس خواهد شد؟

پنی موردانت، ۴۶ ساله
پنی موردانت ۴۶ ساله که اکنون وزیر دفاع انگلیس است از دیگر نامزد‌های پست نخست وزیری است که از حامیان برکسیت به شمار می‌رود و نخستین زنی است که به عنوان وزیر دفاع انتخاب شده است.

ماتیو هانکوک، ۴۱ ساله
ماتیو هانکوک ۴۱ ساله که اکنون وزیر بهداشت انگلیس است از دیگر نامزد‌های پست نخست وزیری است. او در هفته‌های گذشته از مواضع ترزا می‌ برای گفتگو با جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر با هدف یافتن راهی برای پایان دادن به برکسیت، حمایت کرده بود.

چه کسی نخست‌وزیر انگلیس خواهد شد؟

ساجد جاوید، ۴۹ ساله
ساجد جاوید ۴۹ ساله که در حال حاضر وزیر کشور انگلیس است دیگر نامزد پست نخست وزیری است. او در جریان همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از کارزار باقی ماندن در اتحادیه اروپا دفاع کرده بود. با این حال بعد از برنده شدن کارزار خروج، گفت که به گزینه برکسیت نرم چندان خوشبین نیست و تجارت آزاد بخش مهمی از فلسفه اتحادیه اروپاست و رای دهندگان در رفراندوم برکسیت با رای خود دستوالعمل صریحی برای ما صادر کرده‌اند.

روری استوارت، ۴۶ ساله
روری استوارت ۴۶ ساله وزیر توسعه و همکاری‌های بین‌المللی از دیگر نامزدان پست نخست وزیری است. وی به دنبال همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفته بود که این کشور باید در ارتباط با مواضعش برای خروج از اتحادیه اروپا پرانرژی و خوشبین باشد.

چه کسی نخست‌وزیر انگلیس خواهد شد؟

آندریا لیدسون، ۵۶ ساله
آندریا لیدسون ۵۶ ساله که روز چهارشنبه از کابینه ترزا می‌ استعفا داد از دیگر نامزد‌های پست نخست وزیری است. او که در آخرین رقابت‌ها بر سر پست ریاست حزب محافظه کار انگلیس از ترزا می‌ شکست خورده بود، گفته است که بار دیگر وارد این رقابت می‌شود. او از حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بوده است.

انتهای پیام/1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان