۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کارنامه‌ی ۶۰۰ روزه‌ای که فدای بنگاه‌داران سیاست‌طلب شد!
کد خبر: ۳۳۵۵۱۷ نویسنده: شیدا یاوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۴ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارنامه‌ی ۶۰۰ روزه‌ای که فدای بنگاه‌داران سیاست‌طلب شد!

استاندار باتجربه‌ی قزوین، همزمان با این انتصاب، علاوه بر آنکه امید بسیاری از جوانان قزوینی که به سیاست‌های ضد تزویرانه‌ی وی چشم دوخته بودند، را ناامید کرد، عدم اهمیت خود نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نیز نشان داد.

کارنامه‌ی ۶۰۰ روزه‌ای که فدای بنگاه‌داران سیاست‌طلب شد!

صبح قزوین؛_____ شیدا یاوری.

بعد از حدود ششصد روز از روی کارآمدن استاندار هفتاد ساله قزوین در دولت دوازدهم، بالاخره مشاور جوانان وی هم منصوب شد، اما این انتصاب هم همچون بسیاری از دیگر انتصاب‌های اخیر استاندار بروجردی قزوین بدون حاشیه نبود.

زاهدی که از ابتدای ورودش به استان ترجیح می‌داد بیشتر با جوانان و طیف‌های مستقل رابطه برقرار کند، در چند ماه پایانی فعالیت سی و اندی ساله‌ی خود در دستگاه وزارت کشور ترجیح داد تا به جریان‌هایی که بنا بر اذعان خودش جریان‌های زر و زور بودند، امتیاز بدهد.

استاندار اصلاح طلب و مدعی استقلال قزوین که پیش‌تر در چندین نشست خبری و محافل مختلف اعلام کرده بود تحت فشارهای سیاسی قرار نمی‌گیرد، سرانجام تسلیم هیچکاره‌هایی شد که سال‌هاست سایه سیاه خود را بر استان افکنده و راه توسعه را بر استان بسته اند.

اما در کنار انتصاب مشاور اصفهانی و نه چندان جوان استاندار در امور جوانان قزوینی، عمق فاجعه را آنجا می‌توان دید که مراسمی با حضور شخص استاندار و حضور اتوبوسی افراد وابسته به جریان تمامیت خواه استان در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد تا حکم آقای مشاور سی و‌چهار ساله تقدیم وی شود.

این در حالی است که مراسم تودیع و معارفه برای هیچ یک از مشاوران استاندار برگزار نمی‌شود و برگزاری این چنین مراسمی نشان می‌دهد که این انتصاب و به دنبال آن مراسم معارفه، یک شوی سیاسی بیش نبود.

در کنار همه‌ی این موارد که ناشایسته بودن این انتصاب تحمیلی را بر همگان روشن می‌کند، دیگر نکته قابل توجه، عدم انجام استعلام از سوی نهادهای امنیتی و نظارتی در خصوص این انتصاب است، چراکه در سوابق نامبرده، اقدام علیه امنیت ملی و حمایت از سازمان‌های مخالف و معاند نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

حال این سوال به وجود می‌آید که چرا باید فردی که علیه امنیت کشور اقدام می‌کند و حمایت‌هایش از سازمان‌های مخالف نظام آشکار است می‌بایست زمامدار امور جوانان استان در دفتر استاندار باشد؟

آیا بهتر نیست دولت دوازدهم که حتی نتوانست حداقل نیازهای اساسی مردم را فراهم کند حداقل دست از سیاسی کاری در استان‌ها بردارد؟

استاندار باتجربه‌ی قزوین، همزمان با این انتصاب، علاوه بر آنکه امید بسیاری از جوانان قزوینی که به سیاست‌های ضد تزویرانه‌ی وی چشم دوخته بودند، را ناامید کرد، عدم اهمیت خود نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نیز نشان داد.

رهبر انقلاب همواره در سخنرانی‌های خود، بر استفاده و بهره گیری از جوانان انقلابی در تمامی سطوح مدیریتی کشور تاکید داشته اند و اعتقاد ویژه ای به جوانان دارند، اما حتی خود مشاور امور جوانان استاندار قزوین هم در کنار همه‌ی نقدهای یاد شده، طبق کارنامه‌ی خود یک جوان انقلابی و حامی آرمانهای انقلاب و نظام به حساب نمی‌آید.

ماجرا از جایی جالب تر می‌شود که روابط عمومی مدعی آزادی بیان استانداری قزوین که همواره شعارهای دموکراسی خواهانه و انتقادپذیرانه اش در رسانه‌ها و محافل گوش فلک را پر کرده است، برای دومین بار امکان انتقاد را از مردم و جوانان استان قزوین گرفت و در صفحه اینستاگرام رسمی استانداری، با دیدن کامنت‌های اعتراضی، قسمت کامنت‌ها را بست.

این صفحه پیش تر کامنت‌های مربوط به پستی که عکس‌های استاندار با سردمداران جریان زر و زور را در یک مهمانی را نشان می‌داد، بسته بود.

بنظر می‌رسد در این مهمانی که حدود یک ماه از آن می‌گذرد و برخلاف اظهارات استاندار که گفته بود فقط یک مهمانی معمولی بوده است، برای بسیاری از انتصابات تحمیلی استان و از جمله همین انتصاب، تصمیمگیری شده است. تا آنجا که فعالان رسانه ای و فضای مجازی قزوینی با هشتگ #انتصاب_ناهاری در این خصوص موضع‌گیری کردند.

در این مهمانی در کنار حضور قدرت طلبانی که سال‌هاست هیچ منصبی در استان ندارند، یکی از نمایندگان مجلس استان نیز حضور داشت و جالب‌تر آنکه شخص منصوب شده به عنوان مشاور استاندار، در مراسم معارفه‌ی خود از این نماینده صراحتا تشکر کرد! حال باید منتظر ماند که این مشاور جوان خود را مجری سیاست‌ها جریان‌های قدرت طلب و فرمایشات خانم نماینده کرده و استان سیاست زده قزوین را پیش از پیش در سیاست طلبی غرق کند و آنچه در این میان به چشم نمی‌آید مسائل جوانان است.

استاندار قزوین که در ماه‌های پایانی مدیریتش در استان به سر می‌برد، باید پاسخگوی خون سه هزار شهید استان باشد. سه هزار شهید قزوینی که از جان خود گذشتند تا حامیان ضدانقلاب بر سر کار نیایند اما...

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان