۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین علت مشکلات اقتصادی دورماندن فضای اقتصاد از روحیه جهادی و بسیجی است/ در عمل به چشم‌انداز ۲۰ساله کوتاهی کردیم
کد خبر: ۳۳۵۵۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۳ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

علت مشکلات اقتصادی دورماندن فضای اقتصاد از روحیه جهادی و بسیجی است/ در عمل به چشم‌انداز ۲۰ساله کوتاهی کردیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اقتدار ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف به واسطه ثمره تفکر بسیجی و روحیه انقلابی است، اما در حوزه اقتصادی از تفکر جهادی و بسیجی دور ماندیم و نتوانستسم با قوت عمل کنیم.

علت مشکلات اقتصادی دورماندن فضای اقتصاد از روحیه جهادی و بسیجی است/ در عمل به چشم‌انداز ۲۰ساله کوتاهی کردیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ ویژه برنامه "قدر ایثار" با محوریت بزرگداشت سوم خردادماه و شب قدر با حضور خانواده شهید امام جمعه شهیدی و مردم شهیدپرور قزوین در منزل شهید بابایی به همت اداره کل ارشاد و سازمان بسیج هنرمندان قزوین برگزار شد.

داودمحمدی در این مراسم ضمن بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در آموزه‌های دینی شرافت زمانی و مکانی عامل رافت اعمال می‌شود، برگزاری سوم خردادماه در زمانی مقدس و نزدیک شب‌های احیا و در مکانی نورانی که محل زندگی شهید بابایی بوده توفیقی است که عرص ادب و اراداتی به ساحت مقدس شهیدان داشته باشیم.

وی افزود: سوم خرداد حماسه به یادماندنی برای کشورمان است، اگر حماسه سوم خرداد خلق شد نکته اول تحقق این آزادسازی در ایمان و اعتقادات قلبی مردم و رزمندگان کشورمان بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک ابراز کرد: نکته دوم از عوامل پیروزی ما در آزادسازی خرمشهر در انسجام و اتحاد و نکته سوم در ارتباط با رهبری داعیانه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بود و نکته بعدی هم وجود روحیه جهادی و تفکر انقلابی است که عامل خلق این حماسه شد.

وی عنوان کرد: تاریخ مشحون از دلاورمردی‌هاست که سوم خرمشهر نمونه کوچکی از آن است، این ایثارگری‌ها همچون برگ زرینی در کتاب تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز اذعان کرد: امروز هم برای حل مشکلات جامعه به خصوص در حوزه اقتصادی راهی جز مدیریت و حضور جهادی و اتحاد و همدلی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: امسال به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده و در این سال آنچه نیازمند اهتمام است قدم برداشتن در حوزه حل مشکلات اقتصادی و رفع موانع تولید برای بهبود رونق تولید است.

محمدی ادامه داد: زمانی جنگ‌ها برای حفظ مرزهای جغرافیایی کشور بود و امروز جنگ اقتصادی تبلور پیدا کرده است. برخی زوایای جنگ اقتصادی از جنگ فیزیکی مرسوم پنهان‌تر است و هوشیاری بیشتری می‌طلبد، بنابراین باید با همه ظرفیت در این جنگ حاضر شد والا صدمات جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

وی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی امروز قابل قبول نیست، ایران اسلامی در عرصه تولید علم، نانو، تکنولوژی‌های روز دنیا، دانش لیزر و هسته ای و بنیه دفاعی جزو پنج تا 10 کشور اول دنیاست، اما در محیط کسب و کار در بین 170 کشور رتبه 132 را داریم که این شایسته کشور ما نیست.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به جایگاه ایران در چشم انداز 1404 یادآور شد: امروز کشور ما در بین 25 کشور منطقه رتبه 18 را به خود اختصاص داده درصورتی که طبق چشم انداز بیست ساله ای که برای کشور تعریف شده بود ما باید در سال 1404 رتبه اول منطقه باشیم؛ اما تاکنون قدرتمندانه عمل نکرده ایم.

وی تاکید کرد: اقتدار ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف به واسطه ثمره تفکر بسیجی و روحیه انقلابی است، اما در حوزه اقتصادی از تفکر جهادی و بسیجی دور ماندیم و نتوانستسم با قوت عمل کنیم. اما با همت سه قوه باید به گونه ای مقتدرانه عمل کرد که شاهد حل مشکلات موجود باشیم.

در ادامه این مراسم حمید عابدی‌ها اذعان کرد: مقارن شدن شب قدر و سوم خردادماه را باید به فال نیک گرفت، زیرا شب قدر است که آزادسازی خرمشهرها را رقم می‌زند.

وی افزود: چرا ماه رمضان را مبارک و ماه محرم را حرام و ماه شعبان معظم را می‌نامیم؟ این تعابیر هرکدام وجه تسمیه ای دارد. ماه رمضان تعظیم و تفضیل داده شده به همه ماه‌ها و گل همه ماه‌هاست.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: در ماه رمضان به روزه داری سفارش شده اما دلیل اصلی برکت ماه رمضان این است که در این ماه قرآن نازل شد. جوهر اصلی این ماه "قرآن" است و مبارکی این ماه به قرآن پیوند خورده است.

وی در پایان گفت: وجه تبرک ماه رمضان این است که قرآن در شب قدر نازل شده، در شب قدر سفارش شده که در کنار اعمال مستحبی به اندیشیدن و مباحثه علمی و توجه به خود بپردازیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از مادر شهید امام جمعه شهیدی از شهدای هنرمند استان قزوین قدردانی شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان