۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خرمشهرهای پیش رو ...
کد خبر: ۳۳۵۵۱۳ نویسنده: محمد کشاورز تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۳ ساعت: ۱۱:۴۱ ↗ لینک کوتاه

خرمشهرهای پیش رو ...

این مبارزه « آبادانی نیز به‌دنبال دارد» یعنی همانطور که در عین ناباوری به‌تعبیر امام(ره) «خرمشهر را خدا آزاد کرد» پیروز میدان « خرمشهرهای پیش رو » نیز ملت ایران خواهند بود.

خرمشهرهای پیش رو ...

صبح قزوین؛______ محمد کشاورز.

سوم خرداد سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان کشور و دانشجویان حاضر در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند: « آینده انقلاب متعلق به شما است و شما هستید که باید این تاریخ را با عزت حفظ کنید و بدانید در آینده، خرمشهرها، در پیش است؛ البته نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد و برعکس آبادانی نیز به‌دنبال دارد اما از جنگ نظامی سخت‌تر است.»

خرمشهر در دفاع مقدس برای ما یک نقطه ‌محوری بود. از این جهت، هم تصرف خرمشهر توسط دشمن دشواری‌های خودش را داشت و هم فتح خرمشهر پیروزی بی‌نظیری به شمار می‌رفت؛ دشمن قسم خورده‌ی ملت مقاوم ایران اسلامی، امروز به دنبال تصرف خرمشهرهای ذهنی، فکری و مکتبی ما در قالب اصطلاحی به نام جنگ نرم است.

نظام سلطه و عوامل و اذناب آن، بعد از حماسه ۸ سال مقاومت درجنگ تحمیلی،‌ دریافتند که دیگر توانایی مبارزه در میدان‌های رزم با ایرانیِ وفادار به مبانی اسلامی و آرمان‌های تعالی‌بخش انقلاب اسلامی را ندارند، بنابراین صحنه نبرد را به ‌صورت خاموش و غیرمستقیم به‌سوی افکار و عقاید مردم این سرزمین سوق داد.

به نظر می رسد در این میدانِ جنگ نرم که فراتر از جنگ نظامی است، نوع « جهاد» متفاوت و مبتنی بر منطق قرآنی و اسلامی است، «جهاد کبیر» به معنای ایستادگی، مقاومت، پیروی و تبعیت نکردن از کفار و مشرکین و در یک کلام جبهه استکبار است.

از شواهد و قرائن به خوبی پیداست که سردمداران جبهه کفر با استفاده از تمام امکانات و ابزارهای موجود و همچنین تلاش‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی و با همراهی عوامل خائن و مزدور داخلی خود در تلاشند تا با فشارهای وارده، نظام اسلامی را به زانو درآورند و وادار به تبعیت کنند، لکن عدم تبعیت قاطبه ی مردم ولایتمدار و بصیر ایران به دلیل اعتقاد راستین به ایدئولوژی و تفکر اسلامی و شعار هیهات من الذله، موجب عصبانیت شدید استکبار جهانی شده است و بجاست که در این مقال جمله تاریخی مرد متفکر و مظلوم انقلاب شهید بهشتی را تکرار کنیم که ای آمریکا؛ از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!

دشمنان به امید اینکه بتوانند به جمهوری اسلامی ضربه‌ای وارد کنند، تحریم‌های بی سابقه ای را با هدف تسلیم کردن مسئولین مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور بر نظام اسلامی تحمیل کردند و در تلاشند تا مردم را در مقابل نظام قرار بدهند؛ لکن کینه و بغضی که آنها نسبت به ایران اسلامی دارند، باعث سردرگمی و گرفتاری در اشتباه محاسباتی شان شده است.

قطعا مردم بصیر و ولایتمدار و مسئولین شجاع و متکی به وعده یاری خداوند متعال، بدون ترس و واهمه از هیبت ظاهری و پوشالی شیطان بزرگ، مقاومت در برابر استکبار جهانی را گزینه اصلی خود می‌دانند، چراکه در این رویارویی و مقاومت، به اذن الهی دشمن وادار به عقب‌نشینی و اضمحلال خواهد شد. این برخورد، برخورد اراده‌ها است؛ و اراده‌ی نظام اسلامی با توکل به وعده حضرت حق به مراتب قوی‌تر از آنهاست.

سخن آخر اینکه این مبارزه « آبادانی نیز به‌دنبال دارد» یعنی همانطور که در عین ناباوری به‌تعبیر امام(ره) «خرمشهر را خدا آزاد کرد» پیروز میدان « خرمشهرهای پیش رو » نیز ملت ایران خواهند بود.

در گام دوم انقلاب و در خرمشهرهای پیش رو باید با تبیین شعارهای انقلاب و روشنگری نسبت به عمق این شعارها، به نسل جوان و نخبه انقلابی برای فتح الفتوح های جدید اعتماد کرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان