۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اهدای بیش از ۱۱هزار سبد غذایی به کودکان مددجویان قزوینی
کد خبر: ۳۳۵۵۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲ ساعت: ۱۲:۲۷ ↗ لینک کوتاه

اهدای بیش از ۱۱هزار سبد غذایی به کودکان مددجویان قزوینی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد قزوین گفت: طی سال گذشته، هزار و ۲۳۰ کودک نیازمند کمتر از پنج  سال، ۱۱ هزار و ۲۳۰ سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه دریافت کردند.

اهدای بیش از ۱۱هزار سبد غذایی به کودکان مددجویان قزوینی

محمد صیادی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با بیان اینکه یکی از مسائل مرتبط با سلامت خانوارهای نیازمند، موضوع مهم سوءتغذیه است، بیان کرد: طی سال 97 بیش از یک میلیارد و 38 میلیون تومان برای درمان سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای شناسایی کودکان مبتلا به سوءتغذیه باهم همکاری می‌کنند، افزود: طی سال گذشته، هزار و 230 کودک نیازمند کمتر از پنج  سال، 11 هزار و 230 سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه دریافت کردند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد قزوین با تأکید بر اینکه تهیّه سبدهای حمایت غذایی با نظارت کارشناسان علوم تغذیه انجام می‌شود، اضافه کرد: پیش از این سبد غذایی به صورت تحویلی در اختیار خانواده‌های هدف قرار می‌گرفت، اما طی چند سال اخیر این سبد کالا به صورت بن کارت بوده و هر ماه کارت‌های مربوطه شارژ شده و این خانواده‌ها می‌توانند نسبت به خرید مواد غذایی توصیه شده از سوی کارشناسان تغذیه را خریداری کنند.

وی با اعلام اینکه سن تا پنج سالگی در زمینه رشد کودکان موثر است، عنوان کرد: برنج، گوشت گوسفندی، مرغ و ماهی، لبنیات، حبوبات، خرما، ماکارونی و میوه اقلامی است که از سوی کارشناسان برای درمان سوءتغذیه به خانواده‌ها اعلام شده است.

صیادی با بیان اینکه منبع تأمین بودجه برای اجرای این طرح اعتبارات دولتی است، اعلام کرد: از مجموع هزار و 230 کودک تحت حمایت 759کودک در مناطق شهری و 471کودک در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی گفت: از این تعداد 647 کودک دختر و 583 نفر بقیه پسر هستند همچنین از این تعداد 252 کودک در خانواده‌های تحت حمایت مستمر این نهاد هستند و مابقی از خانواده‌های نیازمندی هستند که به کمک‌های موردی نیاز دارند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد قزوین یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند از طریق کد دستوری # 028*8877* کودکان نیازمند و مبتلا به سوءتغذیه را یاری کنند.  

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان