۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دنیاطلبی انسان‌ها زمینه‌ساز انکار قیامت می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۵۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

دنیاطلبی انسان‌ها زمینه‌ساز انکار قیامت می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: انسان‌های دنیاطلب برای اینکه به هر گناهی مشغول شوند و مسئولیتی را نپذیرند به انکار قیامت روی می‌آوردند و بهانه جویی می‌کنند.نیاطلبی انسان‌ها زمینه‌ساز انکار قیامت می‌شود

دنیاطلبی انسان‌ها زمینه‌ساز انکار قیامت می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه تفسیر قرآن در مسجد امام خمینی(ره) با اشاره به آیه 19 سوره عنکبوت اظهار کرد: در این آیه می‌خوانیم که آیا متوجه نیستند که خدای متعال مخلوقات را آفریده است و سپس انسان‌ها را پس از مرگ دوباره زنده می‌کند؛ این خلقت دوباره، شاید برای انسان قابل درک نباشد، اما برای خدای متعال آسان است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه آفرینش و خلقت بدون هدف و مقصد نیست، افزود: شاید کسانی مطرح کنند چگونه فردی که می‌میرد و پس از هزاران سال استخوان‌های او پوسیده و از بین می‌رود دوباره زنده خواهد شد؟ باید از این افراد سوال کرد چرا به آفرینش ابتدایی خود توجه نکردید که از معاد و زندگی دوباره متعجب می‌شوید؟

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه 64 سوره نمل ابراز کرد: در این آیات آمده است؛ "چه کسی این عالم را آفریده و آن را برمی‌گرداند؟ رزق مادی و معنوی از سوی اوست. آیا خدایی که این نعمات را آفریده خدای دیگری همراهش است؟ اگر راست می‌گویید دلیل و برهانی بیاورید." ما به واسطه روزمرگی همیشه سر سفره آماده رزق الهی نشسته ایم و از پهن کننده این سفره غافل شده‌ایم.

وی گفت: در آیات 78 تا 83 سوره یس به داستان یکی از اعراب دوران جاهلیت اشاره شده که همیشه به دنبال اشکال تراشی و بهانه جویی و در شنیدن پاسخ منطقی بی حوصله بود. این فرد به همراه عده ای از منافقین با در دست داشتن استخوان پوسیده ای نزد پیامبر اسلام(ص) رفتند و استخوان پوسیده را در دستان خود پودر کرده و آن را در زمین پخش کردند. سپس از پیامبر سوال کردند، حال خدا چگونه قرار است از این خاکستر پخش شده انسان دوباره ای بیافریند؟

عابدینی ادامه داد: خدای متعال در پاسخ به این اشکال تراشان آفرینش دوباره انسان می‌فرماید؛ گویا این افراد فراموش کرده اند که ما در ابتدا آنها را از هیچ آفریدیم و می‌گوید چه کسی می‌خواهد این استخوان‌های پراکنده را جمع کرده و زنده کند؟ پیامبر ما بگو خدا هر زمانی اراده کند هرچیزی به وجود آید ایجاد می‌شود و اگر اراده کند چیزی نابود شود در همان لحظه از بین خواهد رفت.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه 4 سوره یونس ابراز کرد: در این آیات آمده است که همه شما به سوی خدا بازمی‌گردید و پاداش انسان‌های شایسته و مجازات انسان‌های معاند و کافر را نیز خواهد داد.

رویش طبیعت نشانه‌ای مهم از اثبات عالم پس از مرگ است

وی ابراز کرد: خداوند در سوره طه می‌فرماید ما شما را از زمین خلق کردیم و به زمین برمی‌گردانیم و برای بار دیگر شما را از زمین برمی‌خیزانیم، ما همه این موارد را برای فرعون بیان کردیم اما او به حضرت موسی(ع) گفت که تو آمده ای تا مرا از سرزمین خودم بیرون کنی.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به آیات سوره مومنون ادامه داد: در این آیات آمده است ای مردم اگر به برپایی قیامت و زنده شدن مردگان شک دارید به این فکر کرده اید که آیا ما شما را از خاک آفریدیم و سپس شما تبدیل به نطفه، علقه، مضغه شدید و سپس شما را در ارحام مادرانتان مستقر کردیم و پس از گذشت مدتی به نوزادی زنده تبدیل شدید. آیا هیچ زمانی به این فکر کرده اید که از خاک، نوزادی زنده آفریدیم؟

عابدینی با اشاره به آیات سوره حج تصریح کرد: خدای متعال برای اثبات زندگی پس از مرگ در قرآن کریم از طبیعت مثال میزند و می‌گوید به درختان و گیاهان و زمین اطراف خود نگاه کنید که چگونه در زمستان به خواب می‌روند و می‌میرند و در فصل بهار با بارندگی و آب حیات از هر گیاه زوجی می‌رویاند خدای متعال حق است و مردگان را پس از مرگ زنده می‌کند.

وی اذعان کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم قیامت خواهد آمد و خداوند همه کسانی که در قبر هستند را زنده کرده و از قبر خارج می‌کند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید؛ زمانی که باران رحمت خود را بر زمین می‌بارانیم این شهر و زمین مرده، رنگ زندگی به خود می‌گیرد و سرسبز و بانشاط می‌شود، قیامت و زنده شدن مردگان هم بدین صورت است. چرا ما با دیدن زنده شدن دوباره طبیعت متعجب نمی‌شویم اما زنده شدن مردگان تعجب آور است؟

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در سوره قیامت می‌خوانیم که آیا انسان گمان می‌کند که ما استخوان‌های بدن او را جمع نکرده و او را زنده نمی‌کنیم؟ بلکه ما سر انگشتان او را مثل روز اول می‌آفرینیم.

وی در پایان گفت: انسان‌های دنیاطلب برای اینکه به هر گناهی مشغول شوند و مسئولیتی را نپذیرند به انکار قیامت روی می‌آوردند و بهانه جویی می‌کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان