۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آثار اعجاب انگیز روزه بر سلامت بدن از نگاه دانشمندان غربی
کد خبر: ۳۳۵۵۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

آثار اعجاب انگیز روزه بر سلامت بدن از نگاه دانشمندان غربی

محققان در پژوهشی جدید بر آثار روزه گرفتن بر سلامت بدن تمرکز کردند و به نتایج جدیدی رسیدند.

آثار اعجاب انگیز روزه بر سلامت بدن از نگاه دانشمندان غربی

 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین،  مزایای روزه گرفتن در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مردم  قرار گرفته است و مردم نه تنها برای اهداف مذهبی بلکه به منظور ارتقای سلامت برای  روزه گرفتن مشتاق هستند.

محدود کردن مصرف غذا متابولیسم بدن  را افزایش می‌دهد و محققان معتقدند این فرآیند به مبارزه با پیری کمک می‌کند، همچنین روزه باعث بهبود سلامت روده می‌شود و محققان در پژوهشی دریافتند ریتم روزانه و سلامت کلی بدن با روزه گرفتن تضمین می‌شود.

یافته‌های جدید دانشمندان غربی از اثرات روزه بر بدن

تحقیقات جدید بر نوع خاصی از روزه و تاثیر آن بر شرایط مربوط به چاقی تمرکز کرده است، پژوهشگر این مطالعه و همکارانش روش اسلامی روزه گرفتن در ماه رمضان یعنی ممانعت از خوردن در مدت طلوع آفتاب تا غروب آن را امتحان کردند و نتایج نشان داد روزه گرفتن در مدت ۳۰ روز سطح پروتئینی که نسبت به انسولین مقاومت دارد را افزایش می‌دهد، همچنین آثار نامطلوب رژیم حاوی چربی و نمک را از بین می‌برد.

یافته‌های جدید دانشمندان غربی از اثرات روزه بر بدن

این محقق و تیمش ۱۴ نفر را که در سلامت کامل به سر می‌بردند و ۱۵ ساعت نسبت خوردن ممانعت می‌کردند مورد مطالعه قرار دادند تا نتایج مذکور را دریافتند.

محققان پیش از شروع مطالعه، آزمایش خون از آزمایش شوندگان گرفته بودند و پس از ۴ هفته بار دیگر این آزمایش تکرار شد که نتایج نشان می‌دهد پروتئینی موسوم PPM که نقش در تنظیم انقباض ماهیچه‌ای و اسکلتی دارد افزایش پیدا کرده است، همچنین این پروتئین سلامت سلول‌های موثر در مقاومت انسولینی را تضمین می‌کند و نمونه‌های تخریب شده را ترمیم خواهد کرد.

یافته‌های جدید دانشمندان غربی از اثرات روزه بر بدن

با توجه به این شرایط محققان دریافتند مدت زمان بین مصرف وعده‌های غذایی تاثیر بسزایی بر مقابله با چاقی و بیماری‌های مربوط به آن دارد؛ طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی بیش از ۶۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا در معرض بیماری‌های متعدد قرار دارند.

انتهای پیام/1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان