۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۵۰۰۰ بسته معیشتی اهدایی مقام معظم رهبری به حاشیه شهر مشهد توزیع شد
کد خبر: ۳۳۵۴۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۱ ساعت: ۱۵:۵۹ ↗ لینک کوتاه

۵۰۰۰ بسته معیشتی اهدایی مقام معظم رهبری به حاشیه شهر مشهد توزیع شد

به‌همت بسیج سازندگی خراسان رضوی و قرارگاه شهید برونسی ۵هزار بسته معیشتی اهدایی مقام معظم رهبری به حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

۵۰۰۰ بسته معیشتی اهدایی مقام معظم رهبری به حاشیه شهر مشهد توزیع شد

 به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سردار مجتبی غفورپور ظهر امروز در ویژه‌برنامه توزیع 5 هزار سری سبد معیشتی اهدایی مقام معظم رهبری به خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر مشهد همزمان با سالروز ولادت کریم اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های مهم قرارگاه شهید برونسی رسیدگی به وضع محرومان است.

جانشین فرماندهی قرارگاه شهید برونسی گفت: میانگین سکونت در حاشیه شهر خراسان رضوی نسبت به میانگین سکونت در حاشیه شهر کل کشور بالاتر است، به‌عبارتی 11 درصد از افراد در کل کشور در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، این در حالی است که آمار مربوطه در خراسان رضوی به 31 درصد می‌رسد.

وی تصریح کرد: تعدد افراد در حاشیه شهر مشهد سبب افزایش مشکلات اقتصادی آنها شده و وضعیت معیشتی آنها در تنگنای بیشتری قرار دارد، قرارگاه شهید برونسی از ابتدای فعالیت خود تاکنون وضعیت این افراد را زیر نظر قرار داده و در حال حاضر بخش عمده‌ای از افراد ساکن در این منطقه توسط این قرارگاه تأمین می‌شوند.

غفورپور ادامه داد: همزمان با ولادت امام رضا(ع)، 300 سری جهیزیه در اختیار نیازمندان حاشیه شهر قرار گرفت، در عید نوروز نیز 3 هزار بسته معیشتی در حاشیه شهر توزیع شد، از تمامی مسئولان و خیران برای مشارکت در این امر دعوت می‌کنیم تا وضعیت این افراد بهبود یافته و در مسیر کاهش محرومیت در حاشیه شهر گام برداریم.

وی ادامه داد: البته قرارگاه شهید برونسی برنامه‌های دیگری نیز داشته که از جمله آنها می‌توان به ایجاد درمانگاه در حاشیه شهر اشاره کرد، همچنین با توجه به متروکه بودن مساجد موجود در این مناطق و کم بودن امکانات آنها، قرار بر ساخت مساجد جدید شده است، این امر به‌دستور سردار سلامی انجام می‌پذیرد.

غفورپور بیان کرد: علاوه بر موارد مذکور قرار بر انجام اموری در بخش سالن‌های ورزشی شده است، همچنین به زوج‌های ساکن در این محل‌ها در قالب اهدای جهیزیه کمک خواهد شد، بسته‌های توزیعی کنونی شامل 10 کیلو برنج، چهار بسته ماکارونی، یک بسته مرغ، چهار بسته پنیر، نخود، لوبیا و سایر حبوبات، سه کیلوگرم قند، دو کیلوگرم خرما، دو قوطی رب و دو کیلوگرم شکر است.

جانشین فرماندهی قرارگاه شهید برونسی عنوان کرد: بودجه بسته‌های توزیعی توسط ستاد محرومیت‌زدایی تأمین می‌شود، مشهد به‌دلیل تفاوت بسیار زیاد در تعداد حاشیه‌نشینان، در وضعیت ویژه‌ای قرار داشته است، برای انجام اموری مانند اهدای جهیزیه و نظایر این موارد منتظر اتمام ماه مبارک رمضان نیستیم، همچنین به‌کمک آستان قدس رضوی، لوازم التحریر نیز برای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

قرارگاه شهید برونسی از سال 1394 تاکنون در قالب بسته‌های معیشتی به عموم کمک رسانده است، هزینه هر بسته 300 هزار تومان بوده و به‌طور کلی این قرارگاه برای توزیع این بسته‌ها حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه پرداخت کرده است، همچنین پوشاک نیز تاکنون اهدا شده است.

هزار و 200 جهیزیه اهدا و هزار و 250 پروژه عمرانی مرمت شده است، در سال گذشته 3 میلیون نفر در 400 مسجد از افطاری بهره‌مند شدند، امسال نیز افطاری به همین میزان توزیع می‌شود، قرار بر ساخت‌وساز هزار واحد آسیب‌دیده از سیل شده که 500 واحد از آنها متعلق به خراسان رضوی و 500 واحد نیز مربوط به استان گلستان است.

انتهای پیام/1404

منبع:تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان