۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دروازه‌بانی خبر در جامعه مجازی در اولویت قرار بگیرد
کد خبر: ۳۳۵۴۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۱ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره در قزوین:

دروازه‌بانی خبر در جامعه مجازی در اولویت قرار بگیرد

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره در نشست سواد رسانه‌ای در قزوین گفت: لازم است دروازه‌بانی خبر در جامعه مجازی در اولویت قرار گیرد تا باتوجه به نیاز و تفکر و سبک زندگی از دیتاها استفاده کنیم.

دروازه‌بانی خبر در جامعه مجازی در اولویت قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ امیدعلی مسعودی ظهر امروز(سه شنبه) در نشست سواد رسانه‌ای تولید محتوا، آموزش عمومی در سالن اجتماعات قائم شهرداری اظهار کرد: لازم است اصحاب رسانه نسبت به محیط و فضای مجازی شناخت کافی داشته باشند.  

وی ادامه داد: نظارت همراه با سواد رسانه‌ای از ضرورت‌های فضای مجازی است و درواقع نظارت عام بر اطلاعات فضای مجازی وجود دارد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره ابراز کرد: امروز سیستم آموزشی تغییر کرده و به سمت تحقیق پیش می‌رود، در روزنامه نگاری نیز تحقیقی بودن ضرورت دارد. 

وی افزود: هوش مصنوعی، رباتیک شدن، اینترنت اشیا، پهبادها، بلک چین‌ها، کلان داده‌ها، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و پرینتر سه بعدی از مواردی هستند که در دنیای جدید مطرح هستند.

این مدرس رسانه عنوان کرد: در دنیای امروز علاوه بر قدرت خواندن و نوشتن، داشتن توانایی در زمینه‌های مختلف متناسب با پیشرفت‌های ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: داشتن سواد رسانه‌ای بعنوان مجموعه‌ای از نگرش‌ها و چشم اندازها برای اصحاب رسانه ضروری است، زیرا هدف سواد رسانه ایجاد توانایی برای کنترل و برنامه ریزی رسانه‌ای است.

داشتن سواد رسانه ای جزو اولویت‌های اصحاب رسانه

مسعودی بیان کرد: جریان‌های اصلی که رسانه‌های اصلی هستند که امکان پیگیری مطالب از آن‌ها وجود دارد و می‌توانند اطلاعات را بر اساس نیاز منتشر کنند.

وی ادامه داد: قدرت تحلیل، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ بیشتر افراد در فضای مجازی از پیام رسان‌های خارجی تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند و از رسانه‌ای مثل سروش کمتر بهره گرفته می‌شود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره اذعان کرد: لازم است دروازه‌بانی خبر در جامعه مجازی در اولویت قرار گیرد تا باتوجه به نیاز و تفکر و سبک زندگی از دیتاها استفاده کنیم.

وی افزود: در بخش تولید محتوا باید مخاطب شناسی داشته باشیم، همگرایی رسانه‌ای، انتقادی بودن مطالب و انتقاد سلطه و نقاط ضعف نیز از موارد مورد نیاز در تولید محتوا است.

این کارشناس سواد رسانه گفت: نوآوری و خلاقیت، تحلیل و تحقیق در رسانه‌ها و فضای مجازی دارای اهمیت است. 

وی ادامه داد: در رسانه‌ها، باید هدف فرستنده مورد توجه قرار گیرد؛ درواقع مطلب باید با هدف و منظور بوده و تیتر و لید جذاب باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان