۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جشن روزه اولی‌ها ویژه ۴۰۰دانش‌آموز قزوینی برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۴۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۰ ساعت: ۱۳:۲۰ ↗ لینک کوتاه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان:

جشن روزه اولی‌ها ویژه ۴۰۰دانش‌آموز قزوینی برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: جشن روزه اولی‌ها، ویژه دانش‌آموزان پسر پایه نهم برای هشتمین سال متوالی در قزوین برگزار می‌شود.

جشن روزه اولی‌ها ویژه ۴۰۰دانش‌آموز قزوینی برگزار می‌شود

حجت الاسلام علی انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: به منظور شکل‌گیری هویت دینی دانش‌آموزان و تقویت مبانی اعتقادی آنها ضرورت دارد که در مناسبت‌های دینی همچون ماه رمضان، محرم و صفر برنامه‌های متنوعی برای ایجاد میل و علاقه دانش‌آموزان به انجام فرائض دینی برگزار شود.

وی افزود: جشن روزه اولی‌ها، ویژه دانش‌آموزان پسر پایه نهم برای هشتمین سال متوالی همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در قزوین برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: این برنامه با مشارکت آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی استان برای 400نفر از دانش‌آموزان قزوینی از ساعت 18 تا 19:30 امروز (دوشنبه) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزارمی‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مراسم تصریح کرد: جشن روزه اولی‌ها با هدف شکل‌گیری هویت دینی و تقویت مبانی اعتقادی دانش‌آموزان، ترسیم خاطره‌ای ماندگار برای روزه اولی‌ها و تشویق آنها برای توجه به انجام فرائض الهی و آشنایی دانش‌آموزان با مسائل و احکام روزه و ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: تلاوت قرآن توسط حامد شاکرنژاد، حافظ و قاری بین المللی قرآن کریم، اجرای برنامه‌های بانشاط فرهنگی و تربیتی برای انتقال مفاهیم دینی توسط کارشناسان تعلیم و تربیت از قم از جمله برنامه‌های این مراسم است.

انصاری در پایان گفت: در این جشن بسته‌های فرهنگی با مشارکت شهرداری به دانش‌آموزان اهدا می‌شود؛ همچنین در اتمام برنامه و به هنگام خروج از مراسم به آنها پک‌های پذیرایی ویژه افطاری داده می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان