۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تاکنون شاهد ۱۴۸ بار ریزش ملخ‌های صحرایی به کشور بودیم/ هیچ‌گونه خسارتی نداشتیم
کد خبر: ۳۳۵۴۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۰ ساعت: ۱۳:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در قزوین:

تاکنون شاهد ۱۴۸ بار ریزش ملخ‌های صحرایی به کشور بودیم/ هیچ‌گونه خسارتی نداشتیم

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با تلاش‌های شبانه روزی همه دست اندرکاران این حوزه و حمایت استانداران هیچ گونه خسارتی از این نوع آفت خطرناک در عرصه‌های زراعی و باغی کشور گزارش نشده است.

تاکنون شاهد ۱۴۸ بار ریزش ملخ‌های صحرایی به کشور بودیم/ هیچ‌گونه خسارتی نداشتیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمدرضا درگاهی امروز(دوشنبه) در دیدار فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از 280هزار هکتار از اراضی مرتعی استان‌های جنوبی کشور انجام شده است.

وی افزود: با توجه به حرکت دسته جات زیاد ملخ صحرایی از مناطق کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکنون 148 بار ریزش را به کشور داشتیم که هشت استان را درگیر مبارزه با ملخ صحرایی کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر 6 استان جنوبی کشور واقعا پای کار نبودند و عملیات مبارزه با جدیت انجام نمی‌گرفت قطعا نفوذ و حرکت ملخ‌ها به سایر استان‌ها گسترش پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: همکاری و مشارکت شرکت خدمات هواپیمایی و همچنین همکاران جهاد کشاورزی جلوی خطر بسیار بزرگی که استانهای جنوبی کشور را تهدید می‌کرد را گرفت.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور یادآور شد: ملخ صحرایی به عنوان آفت خطرناک در دنیا شناخته شده؛ به طوری‌که امنیت غذایی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی ابراز کرد: با تلاش‌های شبانه روزی همه دست اندرکاران این حوزه و حمایت استانداران هیچ گونه خسارتی از این نوع آفت خطرناک در عرصه‌های زراعی و باغی کشور گزارش نشده است.

 محمدرضا درگاهی به کشاورزان توصیه کرد: در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه اطلاع رسانی کنند.

مبارزه با ملخ در سطح 6هزار هکتار از اراضی قزوین

درگاهی در پایان گفت: طرح جامع قرنطینه کشور در دست تهیه است که با اجرای این طرح مراکز و مبادی قرنطینه کشور تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

 فاطمه خمسه در این دیدار گفت: ازاول اسفند سال گذشته تاکنون ؛ عملیات مبارزه با آفت ملخ در سطح 6 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان اجرا شده است.

وی عنوان کرد: کل اراضی پیش بینی شده برای مبارزه با آفت ملخ 12هزار هکتار است که شش هزار هکتار انجام شده و شش هزار هکتار دیگر نیز در حال مبارزه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز کرد: مبارزه با آفت ملخ به عنوان یک آفت عمومی با تلاش کارشناسان و همکاران جهاد کشاورزی در حال انجام است که اگر این مبارزه بصورت جدی و در زمان مناسب انجام نشود مشکلات بسیاری را برای بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد کرد.

این مسئول تصریح کرد: ملخ يكي از مهمترين آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذيری به محصولات زراعی و باغی منطقه وارد مي‌كند.

وی در پایان بیان کرد: استان قزوین هم اکنون اقدامات خوبی را بر علیه مبارزه با این آفت در مزارع کشاورزی انجام داده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان