۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین  بدهی محکومان جرائم غیرعمد تاکستان ۸ میلیارد تومان است
کد خبر: ۳۳۵۴۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۰ ساعت: ۱۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

 بدهی محکومان جرائم غیرعمد تاکستان ۸ میلیارد تومان است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: خیران با اقدامات خود که در جهت گره گشایی از مشکلات مردم است، مظهر سخاوت و بخشش خداوند هستند و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده و با کار ارزشمند خود سنتی حسنه و پسندیده را در جامعه ثبت می‌کنند.

 بدهی محکومان جرائم غیرعمد تاکستان ۸ میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام قدرتی امروز(دوشنبه) در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان تاکستان اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید در کار خیر از یکدیگر پیشی بگیرید و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا در انجام اقدامات خیرخواهانه و همچنین در احسان و نیکی هر شخصی تلاش کند که از دیگران سبقت بگیرد.

وی افزود: اگر خیران به اهمیت و جایگاه خود در نزد خداوند پی ببرند، لحظه‌ای دست از کار خیر نخواهند کشید و خیران باید خیر بودن خود را یک لطف و موهبت الهی بدانند زیرا آنان از سوی خداوند برگزیده شده‌اند تا واسطه فیض الهی بر روی زمین باشند.

مقام ارشد قضایی استان به جایگاه خیران در روایات اشاره کرد و گفت: در روایات دینی ما آمده محسنین و افراد خیر شانه به شانه شهدا می زنند زیرا گذشتن از مال شیرین کار هر انسانی نیست و دلی بزرگ می خواهد.

رئیس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: خیران با اقدامات خود که در جهت گره گشایی از مشکلات مردم است، مظهر سخاوت و بخشش خداوند هستند و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده و با کار ارزشمند خود سنتی حسنه و پسندیده را در جامعه ثبت می کنند.

وی ابراز کرد: جشن‌های گلریزان کمک به زندانیان جرائم غیرعمد که همه ساله به همت ستاد مردمی دیه استان و در ماه مبارک رمضان برگزار می گردد فرصت مناسبی است که خیران با نیت های الهی و با کمک های مالی خود موجبات آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم نمایند.

آزادی 281نفر از محکومین جرائم غیرعمد استان

این مسئول افزود: سال گذشته اگر کمک‌های شما خیران نبود، شاید ما نمی‌توانستیم موجبات آزادی 281 نفر از محکومین جرائم غیرعمد استان با بدهی بیش از 50میلیارد تومان را فراهم کنیم و البته باید به این نکته توجه کنیم که سال گذشته طلبکاران بیش از 41میلیارد از طلب قانونی خود را بخشیدند و بدون شک همین طلبکاران نیز با گذشت از حق خود جزء خیران هستند که امیدواریم بتوانیم از آنها نیز در مراسمی تقدیر کنیم.

این مقام قضایی استان ادامه داد: ما بارها تاکید کرده ایم در جرائم غیرعمد و جرائمی که شخص از روی غفلت، ناآگاهی، ناخواسته و از روی اتفاق مرتکب جرمی شده است، زندان محل مناسبی برای مجازات و اصلاح او نیست زیرا در مواردی شاهدیم که حبس و زندان مشکلات را حل نخواهد کرد بلکه دوچندان نیز خواهد شد.

وی گفت: با زندانی شدن مجرمین جرائم غیرعمد نه تنها خود مرتکب مجازات می شود بلکه خانواده و اطرافیان او نیز مجازات می شوند و امروز بسیاری از آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان را تهدید  می کند و ما باید تلاش کنیم تا با فراهم سازی موجبات آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، آسیب های اجتماعی خانواده آنها را کاهش دهیم.

قدرتی به محکومین مالی و جرائم غیرعمد شهرستان تاکستان اشاره کرد و افزود: در زندان‌های استان 36 محکوم مالی و جرائم غیرعمد از شهرستان تاکستان با بدهی حدود 8 میلیارد تومان حضور دارند و همه آنها فرزندان این شهرستان هستند و امیدواریم با کمک های شما خیرین و بخشش طلبکاران بتوانیم شرایط آزادی از زندان را برایشان فراهم سازیم.

رییس کل دادگستری قزوین در پایان تاکید کرد: امیدواریم کمک‌های مالی خیرین مختص جشن های گلریزان نباشد و در طی سال نیز ادامه داشته باشد تا بتوانیم تعداد بیشتری از محکومین جرائم غیر عمد را از سطح زندان های استان آزاد کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان