۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نیکوکاران قزوینی از ۳ هزار فرزند محسنین حمایت می‌کنند  
کد خبر: ۳۳۵۴۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۰ ساعت: ۱۲:۳۶ ↗ لینک کوتاه

نیکوکاران قزوینی از ۳ هزار فرزند محسنین حمایت می‌کنند  

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: پنج هزار و ۷۱۳ نیکوکار حامی طرح اکرام محسنین هستند که طی سال ۹۷ از سه هزار و ۱۴۶ فرزند طرح محسنین حمایت کرده اند.

نیکوکاران قزوینی از ۳ هزار فرزند محسنین حمایت می‌کنند   

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مجید مومنی امروز(دوشنبه) در بازدید نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از تعدادی از خانواده‌های ولی نعمت تحت حمایت، که در قالب طرح مفتاح الجنه انجام شد، بیان کرد: در میان فرزندان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) کسانی وجود دارند که از نعمت پدر و مادر محروم نیستند ولی وضعیت زندگی آنها با توجه به مسائل و مشکلاتی که دارند با تلاطم روبروست.

وی ادامه داد: این دسته از فرزندان در قالب طرح اکرام محسنین حمایت می شوند که مشکلات آنها بعضاً بیش از فرزندان ایتام است چراکه برخی علیرغم اینکه پدرشان در قید حیات است ولی باتوجه به اینکه پدرشان از کار افتاده و بیمار است، علاوه بر مشکل تأمین معیشت برای پرداخت هزینه‌های درمانی نیز با موانع و مشکلاتی روبرو هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: پنج هزار و 713 حامی نیکوکار در طرح اکرام محسنین طی سال 97 از سه هزار و 146 فرزند طرح محسنین حمایت کرده اند.

وی تصریح کرد: طی سال 97 حامیان طرح محسنین بیش از چهار میلیارد و 295میلیون تومان به حساب این فرزندان واریز کرده اند که سرانه دریافتی هر فرزند بیش از 113هزار تومان و سرانه کمک حامیان ماهیانه بیش از 62 هزار تومان بوده است.

مومنی با اشاره به دو خانواده ای که مورد بازدید قرار گرفتند، گفت: هم اکنون حدود 55 درصد از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که ارائه خدمات به این افراد تابع شرایطی است.

وی اذعان کرد: در خصوص زنان سرپرست خانوار این دقت نظر بیشتر به ایجاد بستری برای حضور بیشتر زنان سرپرست خانوار در منزل متمرکز است چراکه قرار است خانواده ای که از نعمت پدر محروم شده با حضور پررنگ تر مادر، به سمت شرایط مطلوب حرکت کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: سال گذشته دو هزار و 645فقره تسهیلات اشتغال با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد و 800 میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط پرداخت شده که 30 درصد از تسهیلات پرداخت شده، معادل 794 فقره به مبلغ 14 میلیارد و 400میلیون تومان به زنان سرپرست خانوار تعلق گرفته است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان