۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ما در آمریکا کودتا کردیم و جنگ و ترور راه انداختیم؟!
کد خبر: ۳۳۵۴۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۰ ساعت: ۱۱:۱۸ ↗ لینک کوتاه

ما در آمریکا کودتا کردیم و جنگ و ترور راه انداختیم؟!

کیهان نوشت: یک فعال ستاد انتخاباتی روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶، به جای پاسخگویی به مردم و عذرخواهی از آنها درباره وارونه از آب درآمدن وعده‌های رونق اقتصادی می‌گوید: روحانی گلگیر نظام شده است!

ما در آمریکا کودتا کردیم و جنگ و ترور راه انداختیم؟!

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ،صادق زیبا کلام که در انتخابات سال 96 نیز با اظهاراتی پوپولیستی، در ستاد روحانی به شدت فعال بود، به ایرنا می‌گوید: من از ابتدای دولت دوازدهم نام آن را «گلگیر» گذاشتم. همه می‌دانیم کارکرد گلگیر در ماشین و دوچرخه چیست؛ گلگیر همه گل را جمع می‌کند. دولت آقای روحانی نیز همانند گلگیر مشکلات، مسائل، کمبودها و ناکامی‌های کشور را که به سیاست‌های کلان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی طی 40 سال اخیر بازمی‌گردد، به عهده گرفته است. از سوی دیگر، همین سیاست‌ها، کشور را در آستانه جنگ با آمریکا قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه کشور با حجم بزرگی از مفاسد اقتصادی درگیر است و تورم به 50 درصد رسیده و رشد اقتصادی در خوشبینانه‌ترین حالت به منفی 6 سقوط کرده است، می‌افزاید: همه این‌ها بر گردن دولت آقای روحانی نهاده شده است و اصولگرایان مستمر از تریبون‌هایی مانند نماز جمعه اعلام می‌کنند سیاست‌های کلی نظام ایرادی ندارد و کاستی‌ها ناشی از عملکرد دولت است. بنابراین، دولت آقای روحانی نقش گلگیر را ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه چرا هیچ کس این پرسش را مطرح نمی‌کند که ما چرا باید دشمن دولت آمریکا باشیم، می‌گوید: آیا مردم ایران خواهان صدور انقلاب هستند؟ آیا مردم سیاست‌های خارجی ما را تأیید می‌کنند؟ آیا سیاست هسته‌ای ما درست بوده است؟ اصولگرایان پاسخگوی این پرسش‌ها نیستند و مستمر انگشت اتهام را به سوی دولت می‌گیرند.

باید از آقای زیباکلام پرسید آیا در چهار سال دولت اول آقای روحانی متوجه نشده بود دولت نقش گلگیر را ایفا می‌کند که در ستاد انتخاباتی برای روحانی گریبان چاک می‌کرد؟!

ثانیاً کسی که صراحتاً از مفسدان اقتصادی دانه‌درشت مانند مه‌آفرید خسروی، شهرام جزایری و مدیران نجومی بگیر دفاع کرد و آنها را کارآفرین‌های نابغه و استیو جابزهای ایرانی لقب داد، بسیار بی‌جا می‌کند مدعی مفاسد اقتصادی در کشور شود.

ثالثاً دلار قبل از برجام (توافق با آمریکا) 3700 تومان و پس از برجام تا 18 هزار تومان هم صعود کرد. مسکن در پسابرجام، بیش از 2 برابر گران شد. نرخ تورم با برجام تا 50 درصد نیز افزایش یافت و بیکاری در همین دوره شدت گرفت. این فهرست که فهرستی طولانی از آسیب به معیشت مردم است، کیفرخواستی است که امثال زیباکلام باید به عنوان متهم و شریک جرم پاسخگوی آن باشند؛ نه اینکه جای مدعی‌العموم بنشینند. به قول معروف؛ خود می‌کشی و خود تعزیه می‌داری! 

از همه بدتر اینکه امثال زیباکلام، از شیطان بزرگ، چهره شریک قابل اعتماد ترسیم کردند و کشور را برای 5-6 سال معطل گذاشتند و حالا هم آدرس شیطانک‌های اروپایی را می‌دهند اما وقتی پای خسارت‌ها و هزینه‌های این آدرس به میان می‌آید، تقصیر را متوجه نظام می‌کنند که همان 6 سال قبل، عقیم و پرخسارت بودن این مسیر را پیش‌بینی کرد اما با این حال، از باب تجربه و عبرت‌آموزی عمومی، توافق برجام را پذیرفت.

و بالاخره اینکه روشن نیست چرا آقای زیباکلام همواره اصرار دارد آمریکا را مظلوم و ایران را مقصر جلوه دهد. انگار این ایران بوده که در آمریکا علیه دولت مصدق کودتا کرده و رژیم دیکتاتوری پهلوی را به مردم آمریکا برای 25 سال تحمیل کرد؛  صدام را علیه آمریکا برای جنگ تحریک و حمایت کرده، کودتا در آمریکا ترتیب داده، از تروریست‌هایی حمایت کرده که (لابد) دولتمردان آمریکا را به خاک و خون کشیده‌اند و مردمش را برای 40 سال مورد تحریم اقتصادی قرار داده است!! چنین شخصیت وارونه بین و وارونه‌گویی را نباید پیش روانشناس و روانکاو برد؟!

 

 

انتهای پیام/1404

منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان