۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پرسپولیس ایران - السد قطر/ نبرد پسا قهرمانی ارتش سرخ مقابل یاران ژاوی
کد خبر: ۳۳۵۴۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳۰ ساعت: ۱۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹؛

پرسپولیس ایران - السد قطر/ نبرد پسا قهرمانی ارتش سرخ مقابل یاران ژاوی

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و السد در چارچوب هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ امشب به مصاف هم می‌روند.

پرسپولیس ایران - السد قطر/ نبرد پسا قهرمانی ارتش سرخ مقابل یاران ژاوی
 

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین، در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، تیم‌هایپرسپولیس و السد در حالی امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند که برای شاگردان برانکو مسابقه تدارکاتی محسوب می‌شود، اما قطری‌ها تلاش می‌کنند با بدست آوردن حداکثر امتیاز، به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شوند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ با کسب ۴ امتیاز در گروه D قعرنشین هستند و برای پایان خوش از آسیا باید از سد نماینده قطر بگذرند. سرخپوشان ایران در هفته نخست مقابل پاختاکور به تساوی یک - یک رسیدند و مقابل یاران ژاوی و گابی هم یک بر صفر شکست خوردند و رو در روی الاهلی در بازی رفت به پیروزی ۲ بر صفر رسیدند، اما با نتیجه ۲ - یک در بازی برگشت مغلوب یاران عمر السوما شدند تا ۴ امتیازی باشند.

یاران سید جلال در چارچوب هفته پنجم آسیا نیز بازی خوبی در تاشکند ارائه کردند، اما در پایان شکست خوردند تا از آسیا حذف شوند. البته پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ در لیگ هجدهم عملکرد خوبی داشت و با ۶۱ امتیاز به قهرمانی رسید و در جام حذفی نیز به مرحله نیمه نهایی رسیده و شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

پرسپولیس ایران - السد قطر/ جشن خداحافظی ژاوی در جهنم آزادی

سرخپوشان برای تقابل با نماینده ازبک‌ها محمد انصاری و حسین ماهینی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند، اما محرومی نخواهند داشت و می‌توانند با بیشتر بازیکنان به مصاف السد بروند.

پرسپولیس برای دیدار با پاختاکور استراحت ۳ روزه داشت و پس از دیدار با پارس جنوبی جم استراحت کرد تا با قدرت به مصاف نماینده قطر برود. سرخپوشان ایران در ۵ بازی گذشته مقابل پاختاکور ازبکستان (۲)، السد قطر و الاهلی عربستان (۲) چهار امتیاز کسب کردند و همچنین در ۴ بازی گل دریافت کردند تا علیرضا بیرانوند تنها یک کلین شیت را به اسم خود در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ ثبت کند.

شاگردان برانکو با خط دفاع مستحکمی (سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری و مهدی شیری) که دارند و همراه با علیرضا بیرانوند درصدد ثبت دومین کلین شیت هستند و امیداورند بتوانند به این مهم برسند. پرسپولیسی‌ها پس از قهرمانی در لیگ برتر روز جمعه را استراحت کردند و از شنبه تمرینات شان را آغاز کردند تا رو در روی السد به برتری برسند.

همچنین مسئولان تیم فوتبال پرسپولیس در صدد برگزاری جشن خداحافظی برای ژاوی هستند تا او با خاطره خوشی تهران را ترک کند.

سرمربی السد هم اوسوالدو فریرا پرتغالی است که پس از پایان فصل به طور قطع از تیم قطری جدا خواهد شد. این تیم در جدول لیگ قطر با ۵۷ امتیاز قهرمان شد و در ۲۲ بازی ۱۰۰ گل زد. از ستاره‌های این تیم می‌توان به سعد الشیب، پدرو میگوئل، ژاوی، گابی، بونجاح، اکرم عفیف، بوعلام خوخی، عبدالکریم حسن، وو یانگ، حسن الهیدوس و حمید اسماعیل اشاره کرد که گابی به دلیل محرومیت در این مسابقه حضور ندارد.

این تیم سابقه قهرمانی در لیگ قطر، لیگ قهرمانان آسیا و ... دارد و با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه D قرار دارد.

پرسپولیس ایران - السد قطر/ جشن خداحافظی ژاوی در جهنم آزادی

تقابل این ۲ تیم در روز دوشنبه، تکرار نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ و ... است. پرسپولیس فصل گذشته در بازی رفت به پیروزی ۱-۰ در دوحه رسید و در تهران مقابل شاگردان فریرا ۱-۱ کرد تا به فینال لیگ قهرمانان برسد، اما در بازی برگشت همین فصل یک - صفر باخت.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در فصل گذشته چهار بار با این تیم تقابل داشتند که حاصل آن یک شکست، ۲ تساوی و یک پیروزی بود. البته اتفاق خاصی که قرار است در این بازی رخ دهد، خدحافظی ژاوی هرناندز فوق ستاره سابق تیم فوتبال بارسلونا و کنونی السد قطر در تهران است.

او چند روز قبل اعلام کرد در پایان فصل از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند، در دیدار با پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ برای همیشه کفش هایش را می‌آویزد و به سمت مربیگری خواهد رفت و به همین دلیل مسئولان تیم سرخپوش ایران در صدد انجام برنامه ویژه‌ای برای ژاوی هستند.

او در این فصل ۱۹ بازی برای السد انجام داد و ۵ گل زد و ۶ پاس گل داد. او همچنین در ۷۶۹ دیداری که برای بارسلونا انجام داد، ۸۵ گل زد و ۱۸۲ پاس گل داد. ژاوی با پیراهن تیم ملی اسپانیا هم دوران موفقیت آمیزی داشت و توانست با این در جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به قهرمانی برسد.

قضاوت این مسابقه برعهده کریشانتا پررا سریلانکایی است که هاتونگا پالیتا و نمل پریانگا او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس تهران:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاذده، محمد نادری، مهدی شیری، احمد نورالهی، کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی، امید عالیشاه، مهدی ترابی و علی علیپور.

پرسپولیس ایران - السد قطر/ جشن خداحافظی ژاوی در جهنم آزادی

ترکیب احتمالی السد:

سعد الشیب، عبدالکریم حسن، پدرو میگوئل، حمید اسماعیل، بوعلام خوخی، ژاوی، وو یانگ، حسن الهیدوس، بغداد بونجاح، اکرم عفیف و علی اسدالله

دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و السدقطر، ۳۰ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و با توجه به حذف پرسپولیس و صعود السد، این دیدار برای شاگردان برانکو و فریرا تدارکاتی محسوب می‌شود، اما قطری‌ها برای حفظ صدرنشینی خواهند جنگید.

 

انتهای پیام/1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان