۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دشمن ذهن و قلب ما را مورد هدف قرار داده است/ جنگ نرم از تغییر ذهنیت آغار می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۴۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۹ ساعت: ۱۶:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در قزوین:

دشمن ذهن و قلب ما را مورد هدف قرار داده است/ جنگ نرم از تغییر ذهنیت آغار می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در قزوین گفت: دشمن ذهن و قلب افراد را هدف قرار می‌دهد و برای تحقق اهدافشان اتاق فکری راه انداخته تا ذهن مردم جامعه را درگیر کند، بنابراین مجاهد عرصه جنگ نرم باید دارای قدرت تشخیص بوده و به راه درمان نیز آگاه باشد.

دشمن ذهن و قلب ما را مورد هدف قرار داده است/ جنگ نرم از تغییر ذهنیت آغار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های « دفاع همچنان باقیست» با حضور حسین عرب اسدی، استاد کار تشکیلاتی و عضو کارگروه مدیریت راهبردی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع تشکیلات و رسانه‌های انقلابی به همت بسیج رسانه استان قزوین ویژه اصحاب رسانه و فعالان مجازی عصر امروز(یکشنبه) در قزوین برگزار شد.

حسین عرب اسدی در این نشست با اشاره به اینکه هدف اصلی طاغوت نابودی ما نیست، بلکه ایجاد سلطه است، اظهار کرد: رزمندگان عرصه جنگ نرم باید اهداف دشمن را شناخته و مطابق با آن عمل کنند که هدف اصلی، به سلطه درآوردن است.

وی افزود: دشمن ذهن و قلب افراد را هدف قرار می‌دهد و برای تحقق اهدافشان اتاق فکری راه انداخته تا ذهن مردم جامعه را درگیر کند، بنابراین مجاهد عرصه جنگ نرم باید دارای قدرت تشخیص بوده و به راه درمان نیز آگاه باشد.

عضو کارگروه مدیریت راهبردی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: زمین اصلی بازی دشمن قدرت تخیل یا قوه مخیله و ذهن انسان است و دشمن با هدف قرار دادن ذهن در واقع قوه تخیل ما را مدنظر قرار می‌دهد؛ لذا کسانی که دارای قوه تخیل دارای کنترل هستند؛ می‌توانند در این عرصه مقابله کنند.

وی عنوان کرد: جنگ نرم از تغییر ذهنیت آغار می‌شود و کار به جایی می‌‌رسد که فرد حرف درست را نیز نادرست می‌پندارند همچون اتفاقی که در جنگ صفین رخ داد و امام علی(ع) در مواجهه با این اتفاق با دوری از استدلال عقلی با آنها جدل کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: در ذهن انسان مکانیزم تصویرسازی رخ می‌دهد و مکانیزم پردازش تصاویر ذهنی هر تیپ شخصیتی متناسب با تیپ شخصیتی خود اوست و با توجه به اهمیت تصویرسازی و تاثیرگذاری آن غرب روی ساخت کارتون تمرکز کرده است تا قوه خیال فرد را به چالش بکشد.

نداشتن تولید محتوای مناسب از آفات عرصه فضای مجازی است

وی در ادامه گفت: تصویر ذهنی مردم از رسانه‌های انقلاب، مزدوری است که برای پول کار می‌کند که پادزهر این تصور نادرست، فعالیت‌های جهادی است که رهبری بر آن تاکید دارد.

عضو کارگروه مدیریت راهبردی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: دشمن در زمین ذهن انسان‌ها فعالیت می‌کند، بنابراین باید منافذ ورودی به ذهن یعنی قدرت تخیل و تصاویر ذهنی افراد را اصلاح کرد که این تصاویر ریشه در واقعیت داشته و با مسیر تربیتی فرد رابطه مستقیمی دارد.

وی عنوان کرد: نقطه دومی که دشمن مورد هدف قرار می‌دهد، قلب انسان‌ها یعنی گرایشات، ارزش‌ها و علقه‌ آنهاست.

اسدی بیان کرد: تشکیلات، مکانیزم و سازوکاری برای تشخیص، تدبیر، پشتیبانی و عملیات و رشد است.

وی با اشاره به اینکه نداشتن تولید محتوای مناسب از آفات عرصه فضای مجازی است؛ تصریح کرد: باید در فضای مجازی تولید محتوای مناسب کرد و با تقسیم هوشمندانه وارد عمل شد و برای این موضوع از فضای حقیقی باید برای دریافت‌های خود استفاده کرده و آنها را به اشتراک گذاشت و هم گفتمان و هم تصویر شد تا عملیات خوبی انجام داد.

مدرس دانشگاه امام صادق(ع) ابراز کرد: باید یگان رزمی قوی برای تقسیم هوشمندانه داشت و با تدبیر عمل کرد؛ ضمن اینکه در تولید محتوا به پشتیبانی هوشمندانه نیاز است، چراکه هر کسی دارای توانایی منحصر به فردی است. باید با تقسیم هوشمندانه هرکس کاری را برعهده گرفته و با پشتیبانی هدفمند عملیات را به مقصد رساند.

وی در پایان عنوان کرد: معتقدم غرب در اتاق فکر خود در مورد آیات و روایات فکر کرده و بعد طرح جدیدی راه اندازی کرده است. نقطه اثر یعنی جایی که دشمن انتظار تغییر دارد و در واقع نقطه کلیدی است که همان قدرت تخیل، تصاویر، نقطه درگیری است در کتاب و فضای مجازی و فیلم و امثال آن نمود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان