۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اعزام ۵ هزار مددجوی قزوینی به مشهد مقدس
کد خبر: ۳۳۵۴۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۸ ساعت: ۱۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

اعزام ۵ هزار مددجوی قزوینی به مشهد مقدس

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال ۹۷ بیش از پنج هزار مددجوی زائر اولی به مشهد مقدس مشرف شدند.

اعزام ۵ هزار مددجوی قزوینی به مشهد مقدس

حجت الاسلام محمود مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت ذی قیمتی است تا بتوانیم برای یک سال زندگی خود توشه ای برداریم.

وی ادامه داد: اهمیت این ماه به حدی است که از ماه رمضان به عنوان قلب سال نام برده می شود و در این میان شب‌های قدر کلید دستیابی به برکات ماه رمضان است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین افزود: استان قزوین به لحاظ ظرفیت‌های نیکوکاری و عملکرد در این حوزه دارای برجستگی های خوبی است به طوری که در استان قزوین یتیم بدون حامی نداریم.

وی اضافه کرد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم استان قزوین بیش از چهار میلیارد تومان به هم وطنان سیل زده کمک کردند که این مشارکت نیز دلیل دیگری بر وجود ظرفیت‌های بالای نیکوکاری در استان قزوین دارد.

مولایی با اشاره به عملکرد حوزه فرهنگی کمیته امداد استان قزوین در سال گذشته عنوان کرد: طی سال 97 بیش از پنج هزار مددجو در قالب طرح شوق زیارت برای نخستین بار توفیق حضور در بارگاه امام هشتم شیعیان را پیدا کردند.

وی گفت: عموم مردم نیکوکار می توانند با مشارکت در این طرح در اعزام مددجویان به مشهد مقدس و یا سایر اماکن زیارتی اقدام کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در روزهای اخیر اظهارکرد: این مسابقات در رشته های حفظ، قرآئت، ترتیل و اذان با حضور مددجویان و کارکنان برگزار شد که در مرحله شهرستانی در مجموع 683 نفر شرکت کرده بودند، پس از برگزاری مرحله شهرستانی، 132 نفر به مرحله استانی راه یافتند و در نهایت 25 نفر برتر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

این مسئول یادآورشد: کار فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو تلاش می شود تا زمینه ارتقای فرهنگی مددجویان از طریق برنامه های مختلف فراهم شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان