۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین  ۴۹محکوم جرائم غیرعمد شهرستان البرز در زندان به‌سر می‌برند
کد خبر: ۳۳۵۳۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۶ ساعت: ۱۲:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

 ۴۹محکوم جرائم غیرعمد شهرستان البرز در زندان به‌سر می‌برند

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: سال گذشته توانستیم ۳۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان البرز را از زندان آزاد سازیم و امسال نیز ۴۹ نفر با بدهی حدود ۱۶میلیارد تومان از شهرستان البرز در زندان به سر می‌برند.

 ۴۹محکوم جرائم غیرعمد شهرستان البرز در زندان به‌سر می‌برند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام قدرتی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد که در شهرستان البرز برگزار شد، اظهار کرد: همه باید تلاش كنيم كمكی به بنده ای از بندگان خدا ارائه نماییم و حتی اگر آن شخص گناهكار و خطاكار باشد باید با عزمی همگانی برای گره گشایی از مشکلاتش قدم برداریم.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: راهكارهای قانونی لازم برای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها وجود دارد البته نبايد حتی يك نفر خلاف قانون آزاد شود و کسی خلاف قانون بازداشت شود.

وی افزود: حبس و زندان همیشه جای مناسبی برای اصلاح و مجازات مجرم نیست، زیرا حبس آسیب های اجتماعی متعددی را هم برای زندانی و هم برای خانواده زندانی در پی دارد از این رو باید کمک کنیم چنانچه شخصی از روی غفلت، ناآگاهی و ناخواسته مرتکب جرم و خطایی شده است همانند کسانی که از روی عمد و سوءنیت مرتکب جرائم می شوند، مجازات نشوند.

این مسئول بیان کرد: مجازات مجرم گاه در حبس و گاه در آزادی است و این امر باید در باور عمومی جامعه نهادینه شود که همیشه نباید مجرمین در زندان اصلاح شوند بلکه باید این فرصت به آنها داده شود تا در کنار خانواده و جامعه اصلاح شوند.

رییس شورای مسئولان قضایی استان گفت: همه ما ذاتا و فطرتا می‌خواهیم که جامعه ای با کمترین جرم و آسیب داشته باشیم و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یکی از فرصت‌هایی است که می‌توانیم به این خواسته قلبی خود برسیم.

281 زندانی با کمک خیرین از زندان آزاد شدند

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است تا بتوانیم از فیوضات این ماه پر خیر و برکت الهی هر کدام از ما به نوعی بهرمند شویم و جشن های گلریزان نیز همین فرصت را فراهم کرده تا خیرین با نیت‌های الهی خود به کمک کسانی بیایند که چشم انتظار آنها هستند و به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند.

رییس کل دادگستری قزوین با اعلام اینکه سال گذشته 281 نفر با کمک خیرین از زندان آزاد شدند، بیان کرد: ستاد مردمی دیه استان سال گذشته عملکرد قابل قبولی را داشت و توانستیم 281 نفر را با بدهی بیش از51 میلیارد تومان و البته با گذشت حدود 41 میلیارد تومانی طلبکاران از زندان های استان آزاد کنیم.

وی در ادامه افزود: امسال نیز 308نفر در زندان های استان با بدهی حدود 41 میلیارد تومان منتظر کمک خیرین استان هستند تا با کمک‌های مالی آنان، بخشش طلبکاران و اعطاء تسهیلات موجبات آزادی‌شان فراهم گردد تا به آغوش خانواده بازگردند.

این مقام قضایی استان به آمار زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان البرز اشاره کرد و گفت: سال گذشته توانستیم 37 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان البرز را از زندان آزاد سازیم و امسال نیز 49 نفر با بدهی حدود 16میلیارد تومان از شهرستان البرز در زندان به سر می‌برند که امیدواریم بتوانیم با کمک خیرین این شهرستان شرایط خروج از زندان را برایشان فراهم کنیم.

ویدر پایان خطاب به خیرین گفت: زمانی که احسان و نیکی می کنید در واقع به خود احسان کرده اید و زمانی که دست گرفتاری را می گیرید تا او را از مشکلات نجات دهید مطمئن باشید که دست دیگرتان در دست خدای متعال و این موهبت الهی است که خداوند شما را واسطه فیض خود بر روی زمین قرار داده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان