۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اگر مسئولان در مذاکرات برجام از رهبری تبعیت می‌کردند، مشکلات امروز را نداشتیم/ شهدا از زمینه‌سازان ظهور امام زمان(عج) هستند
کد خبر: ۳۳۵۳۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۵ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

پناهیان در قزوین:

اگر مسئولان در مذاکرات برجام از رهبری تبعیت می‌کردند، مشکلات امروز را نداشتیم/ شهدا از زمینه‌سازان ظهور امام زمان(عج) هستند

پناهیان در مراسم سالگرد شهید "محمدرضایی" گفت: در مباحث مختلف توجه به امر ولی واجب است، چه بسا در بحث برجام از مسئولین تبعیت انتظار می‌رفت که جامعه از خطرها درامان می‌ماند که تبعیتی مشاهده نشد.

اگر مسئولان در مذاکرات برجام از رهبری تبعیت می‌کردند، مشکلات امروز را نداشتیم/ شهدا از زمینه‌سازان ظهور امام زمان(عج) هستند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم یادبود چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم "محمدرضایی" در مسجد امام خمینی(ره) قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه‌ی 23سوره‌ی احزاب برای افراد مسیری را مشخص کرده تا جوانمردان را محک بزند.

وی افزود: جوانمردان کسانی هستند که پای حرف خود می‌ایستند و عده‌ای از آنان منتظر شهادتند، در طول تاریخ عده‌ای را دیدیم که منتظر شهادت نماندند؛ اما این آیه در زمان ما مصادق بسیاری داشته‌است.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: مصداق بارز یک جوانمرد شهید "محمدرضایی" است که با وجود سوابق فرماندهی دلباخته‌ و عاشق شهادت بود؛ چشم از دنیا بست و مستقیم در مسیر انقلاب ایستاد و مردانگی خود را اثبات کرد.

وی در ادامه گفت: طبق این آیه بین مومنین تعداد کمی هستند که تا آخر پای اعتقادات خود می‌ایستند، شهید محمدرضایی و امثال او کسانی هستند که بعد از گذشت سی سال از جنگ تحمیلی و قرارگیری در عالم مادیات مجدد در صحنه‌ی جنگ حاضر شدند.

این کارشناس رسانه ملی ابراز کرد: شهادت تصادفی نیست و ریشه در خانواده دارد و وجود چنین شهدایی نشان دهنده‌ی آن است که ما لیاقت دیدن ولیعصر(عج) را داریم و آنچه که حضرت از ما می‌خواهد تنها آمادگی شهادت نیست.

با گذشت سال‌ها امروز قدر شهدا را می‌دانیم

پناهیان باتوجه به ویژگی یاران امام زمان(عج) عنوان کرد: امام، مردان مقتدر و مقام می‌خواهد، فرماندار و فرمانده می‌خواهد، کسانی مانند شهید "محمدرضایی" که سی سال پای انتخاب انقلاب خود ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) برای جنگ نمی‌آیند بلکه هدف ایشان تشکیل حکومت اسست، افزود: حضرت ولی‌عصر(عج) ندای هل ناصر و من ینصرنی برای لشکرکشی در مقابل ظلم و جنگ و شهادت قبل حکومت را نمی‌خواهند؛ بلکه برای تشکیل حکومت مردان ایستاده مانند شهید محمدرضایی می‌خواهند که ما با وجود چنین افرادی شاهد تحقق امر فرج خواهیم بود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: چیزی که ما در دفاع مقدس درک نکردیم آمادگی برای شهادت بود، با گذشت سی سال ما اکنون قدر شهدا را می‌دانیم و بعدها امثال این شهید شناخته خواهند شد مانند نوجوان نارنجک به کمر بسته در کتاب‌ها و جوامع آینده قدر این نعمت‌ها دانسته می‌شود.

سخنران مراسم یادبود شهید "محمدرضایی" عنوان کرد: امیرالمومنین بعد از شهادت عمار و ابن تیان عزاداری کردند، زیرا این دونفر در زمان پیامبر حضور داشتند و تا زمان امیرالمومنین در مسیر اسلام به شهادت رسیدند.

وی در ادامه گفت: ارزش شهادت تنها در اوج جوانی نیست، مصداق عمار برای امیرالمومنین مانند مصادق حبیب ابن مظاهر در کربلا است که برای همه‌ی شهدا یک ضریح و برای حبیب مظاهر یک ضریح مجزا درنظرگرفته شده‌است.

پناهیان افزود: اباعبدالله در پی شهادت علی اصغر(ع) گفتند؛ خدایا من تحمل می‌کنم چون می‌دانم تو نگاهم می‌کنی و این جمله بعد از علی اصغر(ع) در شهادت حبیب مظاهر توسط امام گفته شد که نشان از سختی مصیبت این دو بزرگوار است.

سرنوشت مردم زمینه‌ی مناسبی برای بازی‌های سیاسی نیست

وی با اشاره به آیه‌ی 112سوره‌ی هود بیان کرد: پیامبر(ص) فرمود آیه‌ی 112سوره‌ی هود مرا پیر کرد، امام راحل (ره) نیز در اواخر عمر خود دوبار این آیه را مطرح کرد که شرح آیه می‌گوید ای پیامبر استقامت کن، بایست، ادامه بده و در ادامه آیه می‌گوید که علاوه بر تو یاران نیز باید ایستادگی کنند.

این کارشناتس رسانه ملی ادامه داد: بعد از نزول این آیه، اصحاب خنده پیامبر را ندیدند، زیرا استقامت در دراز مدت ارزش می‌یافت که تنها افراد جوانمرد زمان پیامبر فاطمه زهرا و علی(ع) بودند که تا پایان ماجرا ایستادگی کردند.

وی افزود: فرمانده‌ای مسن که همچنان روحیه جهاد دارد، جوانمرد است و منتظر بودن برای شهادت ارزش دارد که منجر به ظهور می‌شود، باید برای تحقق ظهور پای آرمان‌های انقلاب ایستادگی کرد.

پناهیان با اشاره به کم کاری برخی مسئولان کشور عنوان کرد: استقامت در اموری مانند مذاکرات با دشمنان شبیه آنچه برخی مسئولین که در مذاکره با دشمن انجام دادند، نیست. چه بسا استقامت در برابر پیشروی یک امر ناپسند خیانت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سرنوشت مردم زمینه‌ی مناسبی برای بازی‌های سیاسی نیست و زمانی که به مردم اطمینان حل مشکل را دادند باید مسئولیت را درست به عهده می‌گرفتند و سوءاستفاده از نجابت مردم یا عامل حماقت است یا خیانت.

پناهیان در پایان تصریح کرد: در مباحث مختلف توجه به امر ولی واجب است، چه بسا در بحث برجام از مسئولین تبعیت انتظار می‌رفت که جامعه از خطرها درامان می‌ماند که تبعیتی مشاهده نشد؛ اما امید ما امثال "محمدرضایی‌ها" هستند که با علم و شوق شهادت در جامعه حضور دارند و زمینه‌ی ظهور را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان