۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۳ هزار خانوار در سیل اخیر آسیب دیدند/ ۱۱۳هزار مددجو در کشور پشت نوبت دریافت مسکن هستند
کد خبر: ۳۳۵۳۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۳ ساعت: ۸:۱۸ ↗ لینک کوتاه

معاون امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور در قزوین:

۳ هزار خانوار در سیل اخیر آسیب دیدند/ ۱۱۳هزار مددجو در کشور پشت نوبت دریافت مسکن هستند

معاون امور مشارکت‌های مردمی و موسسات غیردولتی و توانمند‌سازی و امور مجلس بهزیستی کشور گفت: در بحث مسکن ۱۱۳هزار مددجو در کشور پشت نوبت هستند در حالیکه کل اعتبار ما در بحث مسکن حدود ۵۰میلیارد تومان است که قطعا کفاف نمی‌دهد و نیاز به مشارکت خیران است.

۳ هزار خانوار در سیل اخیر آسیب دیدند/ ۱۱۳هزار مددجو در کشور پشت نوبت دریافت مسکن هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ ذوالفقار یزدان‌مهر در مراسم ضیافت مهر که با حضور مسئولان، خیرین و مددجویان بهزیستی استان در مجتمع‌ یاس قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: براساس آمار و اطلاعات، استان قزوین جزو 10استان فعال در بحث مشارکت‌های اجتماعی است که جای تقدیر دارد.

وی افزود: ماموریتی که قانون اساسی برای سازمان بهزیستی پیش‌بینی کرده ماموریتی فراگیر است؛ به طوریکه بیش از ۱۵۹فعالیت در این سازمان شکل می‌گیرد.

معاون امور مشارکت‌های مردمی و موسسات غیردولتی و توانمند‌سازی و امور مجلس بهزیستی کشور تصریح کرد: ما در بهزیستی به محرومانی خدمت می‌کنیم که صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد؛ یعنی نه تنها نیازمندند بلکه معلول و آسیب پذیر نیز هستند.

وی عنوان کرد: ماموریت‌های سازمان بهزیستی بسیار گسترده بوده و دایره شمول آن حتی از زمان قبل از تولد تا پس از موت را شامل می‌شود؛ لذا رسانه‌ها لازم است توجه ویژه‌ای به بحث سازمان داشته باشند.

یزدان‌مهر بیان کرد: حدود یک میلیون و ۳۵۰هزار معلول، ۲۵۰هزار کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست، ۵۰۰هزار زن سرپرست خانوار و ۷۵۰هزار آسیب دیده و در معرض آسیب تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

خانواده بهزیستی 5میلیون جمعیت دارد

وی ادامه داد: در مجموع بیش از دو میلیون و ۵۰۰هزار مددجو در کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که با آمار خانواده و افراد تحت تکفل آنها جامعه‌ای حدود ۵ میلیونی خواهد شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: امسال پیچیده‌ترین سال اقتصادی در طول تاریخ انقلاب است یعنی در برنامه و بودجه علی رغم آنکه پیش بینی کردیم ۳۰میلیارد دلار نفت بفروشیم، اما کمتر از ۱۴میلیارد دلار می‌توانیم به فروش برسانیم یا در بحث مالیات‌ها پیش بینی کردیم ۱۵۰هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته باشیم اما عدد خیلی پایین‌تر است و ما حتما با کسری بودجه مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اهمیت ظرفیت خیرین گفت: نباید به دنبال صدقه پروری خاص و دلسوزی‌های مقطعی و نقطه‌ای باشیم بلکه باید به سمت توانمندسازی همراه با کرامت انسانی حرکت کنیم تا بتوانیم خدمت پایدار به جامعه هدف ارایه دهیم.

یزدان‌مهر تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت خیران بتوانیم در بحث اشتغال پایدار مددجویان و مسکن مددجویان حرکت ماندگاری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در دور جدید فعالیت به دنبال آن هستیم که خیلی شفاف و صادقانه بتوانیم کمک کنیم و در این راستا بسته‌ای در بحث مشارکت‌ها، مسکن و اشتغال طراحی خواهد شد که این امر در بحث اعتمادسازی کمک فراوانی می‌کند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی و موسسات غیردولتی و توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی کشور بیان کرد: ما در حال تعریف یک باشگاه خیرین هستیم که در آن اسامی خیرین با نوع فعالیت آنها و همچنین نیازهای موجود در جامعه کاملا مشخص است.

وی عنوان کرد: اخیرا راه‌اندازی یک پویش ملی دانشگاهیان را با وزارت بهداشت به توافق رسیدیم که ۳هزار خانواری که در سیل اخیر آسیب دیدند و خانه‌هایشان تخریب شده با اسم و با کدملی مشخص می کنیم که دانشگاه علوم پزشکی هر استان احداث چند واحد مسکونی را عهده‌دار شود و حتی اسم آن کوچه با عنوان دانشگاه یا خیر مشارکت کننده ذکر خواهد شد.

خیران کارآفرین ساماندهی می‌شود

یزدان‌مهر بیان کرد: یکی از برنامه‌های بهزیستی رتبه بندی و ماموریت گرا کردن موسسات خیریه است تا هر موسسه متناسب با نوع ماموریت خود فعالیت کند تا بدین شکل تداخل کار و تضاد در منافع ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: در بحث مسکن ۱۱۳هزار مددجو در کشور پشت نوبت هستند در حالیکه کل اعتبار ما در بحث مسکن حدود ۵۰میلیارد تومان است که قطعا کفاف نمی‌دهد و نیاز به مشارکت خیران است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در بحث تسهیلات مسکن دو معلولی در شهر ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰میلیون تومان وام قرض الحسنه ۱۲ساله پرداخت می‌شود که با کمک بنیاد مستضعفان انجام می‌شود؛ همچنین در بحث مسکن روستایی ۱۸میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰میلیون تومان وام ۱۲ساله پرداخت می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی از برنامه‌های سازمان این است که بحث خیران کارآفرین را ساماندهی کنیم؛ امسال خوشبختانه در بحث اشتغال ۱۵۰۰میلیارد تومان اعتبار و حدود ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار در مناطق روستایی و عشایری و ۱۰۶میلیارد تومان بیمه سهم کارفرما است.

معاون امور مشارکت‌های مردمی و موسسات غیردولتی و توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی کشور در پایان گفت: هم اکنون ۳۲هزار مؤسسه غیردولتی و مهدکودک و ۱۳۰۰مرکز بهزیستی در کشور وجود دارد؛ همچنین سال گذشته ۷۳۲میلیارد تومان کمک نقدی از سوی خیرین و مشارکت مردمی برای کمک به مدجویان جمع آوری شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان