۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تنها رسانه صدای کارگران را به جولانگاه بازی‌های سیاسی تبدیل نکنید!
کد خبر: ۳۳۵۳۰۵ نویسنده: شیدا یاوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۲ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

خبرگزاری "ایلنا" با مشکلات کارگری غریبه است؛

تنها رسانه صدای کارگران را به جولانگاه بازی‌های سیاسی تبدیل نکنید!

خبرگزاری "ایلنا" به عنوان تنها خبرگزاری کارگران، خصوصا در استان قزوین تبدیل به یک بنگاه سیاسی شده تا بتواند اهداف جریان‌های سیاسی را برآورده کند.

تنها رسانه صدای کارگران را به جولانگاه بازی‌های سیاسی تبدیل نکنید!

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ کارگران قشر مظلوم و زحمتکش جامعه هستند که بردن نان حلال بر سر سفره خانواده را با تمام مشقات تحمل می‌کنند، قشر عظیمی که از داشتن رسانه کارآمد محروم هستند.

چنبره زدن سیاست بر همه امور سبب شده هرکس صدای بلندتری دارد طلبکارتر و مظلوم‌تر جلوه دهد. کارگران در دفاع مقدس پیشرو در چرخه اقتصاد و خط مقدم جبهه بودند اما به مدد نگاه لیبرالی به یک باره قانون محدودکردن کارگری و برداشتن امنیت شغلی آنها کلید خورد.

خبرگزاری "ایلنا" به عنوان تنها خبرگزاری کارگران خصوصا در استان قزوین، تبدیل به یک بنگاه سیاسی شده تا بتواند اهداف جریان‌های سیاسی را برآورده کند.

کارگران هرگز نتوانستند صدای خود را از تریبون "ایلنا" منتشر کنند بلکه سایر رسانه‌ها به این نیازها لبیک گفتند و انتشار اخبار کار و کارگر در بلاتکلیفی قرار دارد.

ایلنا در مورد همه کس و همه چیز می‌نویسد جز مسائل کارگری!

در هفته کار و کارگر که گذشت ایلنا را نمی‌توان در تراز این قشر زحمتکش دانست. اگر سری به اخبار پیرامون حوزه تخصصی این رسانه بزنیم متوجه خواهیم شد که به حاشیه بردن مشکلات کارگری از سیاست‌های این رسانه برای خدمت به مسئولان است.

منتظر روزی هستیم که خانه کارگر به جای سکوت از دولت مطالبه کند رسانه ما نباید تریبون شما قرار بگیرد؛ اما عدم استقلال رسانه کارگری سبب شده که بستری بیشتری برای توجیه ناکارآمدی‌ها و مشکلات مدیریتی و زیرساخت‌های کار در همه حوزه‌‎ها ایجاد شود.

ایلنا با مشکلات کارگری غریبه است و نمی‌تواند راه درستی را درپیش گیرد و از زمان راه اندازی نمایندگی این خبرگزاری در استان قزوین تا به امروز به خوبی نتوانسته است در حوزه مسائل کارگری قوی عمل کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.

مسئولان وزارت کار بهتر است برای اصلاح در رویکرد این رسانه تغییرات اساسی را در دستور کار قرار دهند و تنها رسانه صدای کارگران را به جولانگاه بازی‌های سیاسی تبدیل نکنند.

ایلنا در مورد همه کس و همه چیز می‌نویسد به جز مسائل کارگری!!

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان