۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چرا دستگاه قضایی پاسخی به پرونده‌های زمین‌خواری در الوند نمی‌دهد/ برخی مسئولان مردم را فراموش کرده‌اند
کد خبر: ۳۳۵۲۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۰ ساعت: ۱۷:۱۰ ↗ لینک کوتاه

در خطبه‌های نمازجمعه استان قزوین مطرح شد؛

چرا دستگاه قضایی پاسخی به پرونده‌های زمین‌خواری در الوند نمی‌دهد/ برخی مسئولان مردم را فراموش کرده‌اند

در خطبه‌های نمازجمعه استان قزوین مطرح شد که چرا دستگاه قضایی پاسخ مردم را نمی‌دهد؟ چرا برای پرونده‌های زمین خواری در الوند پاسخی نیست؟ باید تکلیف این پرونده‌ها مشخص شود این پرونده‌ها برای مردم حساس است.

چرا دستگاه قضایی پاسخی به پرونده‌های زمین‌خواری در الوند نمی‌دهد/ برخی مسئولان مردم را فراموش کرده‌اند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ نمازجمعه امروز در قرارگاه‌های نمازجمعه شهرهای مختلف استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی در خطبه‌های امروز شهر الوند اظهار کرد: باید حرمت ماه رمضان را حفظ کرد این ماه بهار قرآن است و شرافت ویژه‌ای دارد حرمت شکنی نکنیم، البته دستگاه‌های نظارتی رصد می‌کنند، اما مردم هم در این موضوع موارد را رعایت می‌کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان تاکید ویژه‌ای نسبت به تلاوت قرآن همراه با عمل به آموزه‌های قرآنی داشتند.

امام جمعه شهر الوند ابراز کرد: این انقلاب ما بعد از گذشت چهل سال قدرتمند بوده و بر روی پاهای خود ایستاده، دلیل این قدرتمندی آموزه قرآنی ما بود و آن عدم اعتماد به دشمنان بوده است.

وی عنوان کرد: رهبری معظم فرمودند اگر خداوند به ملتی کمک کرد و اگر قدرشناسی بعمل نیامد قطعاً سیلی خواهد خورد که الحمدلله مردم ما قدر نعمت‌های خداوندی را به خوبی می‌دانند.

این خطیب نمازجمعه گفت: بحث عملیات روانی و تضعیف روحیه مردم در رأس برنامه‌های دشمن قرار گرفته است و ما باید آماده این جنگ روانی دشمن باشیم و در برابر آن ایستادگی کنیم.

وی بیان کرد: تمرکز دشمن بر روی مردم است و می‌گویند باید کاری کرد تا مردم از انقلاب اسلامی دست بکشند.

قدرت ملت ما قدرت ایمان و توکل به خداوند است

مهدوی بیان کرد: راه مبارزه با این جنگ روانی روحیه انقلابی و انقلابی گری است همه مردم باید در ادامه مسیر نیز روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند. تنها راه گذر از جنگ اقتصادی فعلی روحیه انقلابی و جهادی است.

وی عنوان کرد: باید به همدیگر رحم کنیم در موضوعات احتکار بخشی از مردم هم مقصر هستند برخی از مسئولین هم کوتاهی می‌کنند در بحث نظارات که باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه شهر الوند ادامه داد: ما مشکلات را گرانی و تورم را تحمل می‌کنیم اما بی کفایتی مسئولین و فساد را تحمل نخواهیم کرد، هر زمان که ملت ما پای کار آمده‌اند دشمن عقب نشینی کرده است.

وی اضافه کرد: آمریکا مجدداً تحریم‌های را وضع کرده است اما آنها حسرت تسلیم ایران را به گور خواهند برد. شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفتند اجرای برجام را کاهش بدهند و به اروپایی‌ها فرصت 60 روز دادند این اروپای ها نیز آرزوهاشون در مورد برنامه موشکی ایران را به گور خواهند برد.

کسانی که منافعشان به خطر افتاده قومیت‌ها را تحریک می‌کنند
این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: مدت هشت ماه است به این شهر آمده‌ام در ماه‌های اول موضع گیری نداشتم، اما بعد از آن برخی موضوعات ورود کردم.

وی افزود: مسئله عزل دو تن از شورای شهر موضوع، عضویت کارمندان استانداری در هیئت مدیره شرکت شهرصنعتی و استعفای فرماندار از هیئت مدیره این شرکت، بحث شهردار الوند که یک سال نیم شهر را به حاشیه کشیده بود از موارد انتقادی بود.

مهدوی تصریح کرد: چرا دستگاه قضایی پاسخ مردم را نمی‌دهد؟ چرا برای پرونده‌های زمین خواری در الوند پاسخی نیست؟ باید تکلیف این پرونده‌ها مشخص شود این پرونده‌ها برای مردم حساس است.

وی یادآور شد: مساله انتزاع غیرقانونی نصرت آباد که همه دستگاه‌های متولی دولتی و نظارتی تأیید کرده‌اند چرا سکوت کرده‌اید؟ چرا با متخلفان این انتزاع غیرقانونی برخورد نمی‌شود؟

امام جمعه شهر الوند بیان کرد: این مسأله‌ها را عنوان کردیم و موضوعات دیگر از جمله بیمارستان را اعلام کردیم. اما عده‌ای برآشفته شده‌اند و پشت قومشان پنهان شده‌اند و فتنه انگیزی می‌کنند و لذا تحرکاتی انجام داده‌اند اگر مردم همه یکصدا باشند می‌توانیم در برابر فساد ایستادگی کنیم.

وی گفت: من از طرف شما مردم اعلام می‌کنم اگر عده‌ای بخواهند فتنه انگیزی کنند و در بین اقوام تفرقه انگیزی کنند پاسخ دندان شکنی خواهند گرفت.

مهدوی عنوان کرد: اهالی محترم حسینیه زنجانی‌ها بسیار شریف هستند من بارها در بین این مردم حضور داشته‌ام و با مشکلاتشان آشنا هستم. چرا می‌خواهند امام جمعه را در برابر مردم قرار دهند؟ همان‌های که منافعشان در خطر افتاده است می‌خواهند این کار را بکنند.

وی ابراز کرد: این مردم شریف چرا خدمات مناسب برایشان فراهم نشده است؟ چرا خیابان یادگار امام 20 سال است تکمیل نشده است؟ این‌ها مشکلات آن منطقه است اما یک عده منافق می‌خواهند از آب گل آلود ماهگیری کنند. ما این اجازه را به آن‌ها نخواهیم داد.

عهدشکنی امریکا را باید از ابتدا جدی می‌گرفتیم
حجت الاسلام رضوانی در نمازجمعه این هفته که در مسجد جامع بوئین زهرا برگزار شد، اظهار کرد: علما به عنوان ورثه انبیاء موظفند برای تحقق اسلام در محیط زندگی مردم تلاش کنند که اوج این تلاش را حضرت امام (ره) در سیره سیاسی خود با ایجاد انقلاب اسلامی به منصه ظهور رساند.

وی بیان کرد: برخی می‌گویند همراهی حوزه با امام برای تشکیل نظام اسلامی خارج از وظایف حوزه بوده در صورتی که این همراهی دقیقاً جزء رسالت و وظایف ذاتی و هویتی حوزه‌ها بوده است.

امام جمعه بوئین زهرا با اشاره به مهلت ۶۰ روزه که از طرف شورای عالی امنیت ملی به آمریکا جهت عمل به تعهدات برجام داده شده است، گفت: اگرچه محتوای بیانیه در طراز اقتدار مثال زدنی ایران اسلامی نبود و می‌توانست از موضع مقتدرانه‌تری مطرح شود.

وی ابراز کرد: اگر دولت از همان ابتدا در مقابل عهدشکنی امریکا و اروپا واکنش قهرمانانه‌تری اتخاذ می‌کرد طرف مقابل به این حد از وقاحت و گستاخی نمی‌رسید.

خطیب جمعه بوئین زهرا در بخشی نیز از عدم وجود دفتر نمایندگی صدا سیما دربوئین زهرا که می‌تواند زبان گویای مشکلات و ضعف‌های مدیران یک شهرستان باشد اظهار نارضایتی کرد.

رضوانی در ادامه به مناسبت هفته هلال احمر، اعضای جمعیت هلال احمر را سنگرداران بی سنگر خواند و از درخشش کم نظیر ایشان در زمینه امداد رسانی به سیل زدگان در برخی استان‌های کشور قدر دانی به عمل آورد.

امام جمعه بوئین زهرا تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دولت آمریکا از آتش افروزی در یمن تأمین امنیت اسرائیل است و از سوی دیگر وجود اشراف کشور یمن به دریای سرخ و باب المندب است که برای اسرائیل تهدیدی جدی در زمینه حیات اقتصادی این کشور به شمار می‌رود.

زمان امتحان کشورهای اروپایی است
حجه السلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نمازجمعه شهر خرمدشت اظهار کرد: اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در حفظ منافع ایران در برجام و مهلت 60 روزه، نخستین گام قاطعانه و محکم در برابر عهدشکنی آمریکا و بی تعهدی اتحادیه اروپا بوده است.

امام جمعه خرمدشت ابراز کرد: هم اکنون سه کشور اروپایی که طی یکسال اخیر بازی در زمین دولت ترامپ را نسبت به انجام تعهدات حقوقی خود در برجام ترجیح داده بودند، در مقابل انتخابی بزرگ قرار گرفته‌اند. آن‌ها باید میان استمرار همراهی با کاخ سفید و حفظ منافع ایران مطابق توافق هسته‌ای، صرفاً یک گزینه را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: بدون شک در صورتی که طرف اروپایی طی 60 روز آتی اقدامی فوری، عملیاتی، تضمین شده و قاطعانه در راستای حفظ منافع ایران در برجام صورت ندهد، جایی برای مصالحه با آن‌ها از سوی جمهوری اسلامی ایران باقی نخواهد ماند.

موسوی با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س) گفت: با نگاهی به زندگی نامه آن بانوی گرامی سخنان پیامبر و ائمه اطهار (ع) در مورد ایشان می‌توان برای بانوان گرامی این دوران بهترین الگو و سرمشق را در مقابل الگوهای انحرافی غربی معرفی کرد.

وی ادامه داد: زمانه‌ای که دشمنان از هر سو سعی دارند با نفوذ فرهنگی و رسانه‌ای خود، اعتقادات و انگیزه‌های دینی و الهی زنان جامعه اسلامی را متزلزل نموده و با عقاید انحرافی خود به تباهی منتهی کند.

بیانیه دولت شروع خوبی برای جبران گذشته بود
حجت الاسلام حاج شیخ محمدرضا درزی رامندی امام جمعه موقت دانسفهان گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با روحانیت در دیدار اخیر خود به افزایش معنویت در جامعه اشاره کردند و فرمودند که برعکس تصور برخی از بی خبران معنویت نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم داشته است نظیر آن را در تشییع پیکر روحانی همدانی می‌توان به وضوح دید.

وی افزود: اینکه مردم سرد شده‌اند از اصل اسلام نیست، بلکه از عملکرد برخی از مسئولین است که در این برهه اقتصادی انگار مردم را فراموش کرده‌اند.

خطیب نمازجمعه دانسفهان به بیانیه شورای عالی امنیت ملی در خارج شدن یکطرفه آمریکا از برجام اشاره داشت و این را شروع خوبی برای جبران آنچه باید باشد، عنوان کرد.

وی تاکید کرد: این بیانیه اگر چه دیرهنگام عنوان بود ولی شروع خوبی برای جبران گذشته است و مسئولین به فکر باشند و درصدد جبران گذشته برآیند.

دولت جلوی گرانی ها را بگیرد
حجت الاسلام موسوی موینی در خطبه‌های نمازجمعه شهر محمدیه ابراز کرد: انسان اگر دنیا و آخرت می‌خواهد به قرآن توسل کند و آن کلام خدا که موجب سعادت انسان می‌شود را بیاموزد، ماه رمضان فرصت خوبی است برای عمل به قرآن.

وی افزود: حیله و هدف دشمنان، جمهوری اسلامی ایران این است که انقلاب را از مردم بگیرد، ولی باید بدانند که انقلاب اسلامی ایران این شجره طیبه از خون شهدا سرچشمه گرفته است و این آرزوی دشمنان به گور خواهد رفت.

امام جمعه محمدیه عنوان کرد: مقام معظم رهبری با آگاهی تمام فرمودند من بین مذاکرات خوش بین نیستم نتیجه مذاکرات امروز خروج آمریکا از مذاکرات است.

وی در پایان گفت: دولت، بیاید جلوی این همه گرانی‌هایی که سربه فلک می‌کشد را بگیرد و به فکر قشر محروم جامع باشد، در این ماه مبارک دست محرومین را بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان