۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اقدام رئیس‌جمهور درباره برجام تصمیمی قاطع و منطقی بود/ در برجام با امریکا و اروپا مقابله به‌مثل می‌کنیم
کد خبر: ۳۳۵۲۵۶ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۹ ساعت: ۱۱:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

اقدام رئیس‌جمهور درباره برجام تصمیمی قاطع و منطقی بود/ در برجام با امریکا و اروپا مقابله به‌مثل می‌کنیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: قطعا مجلس با توجه به صبوری یک ساله در برجام در این مورد تصمیم قاطع و منطقی اتخاذ کرد و روابط خود را با امریکا و کشورهای اروپایی با نگاه مقابله به مثل تنظیم خواهد کرد.

اقدام رئیس‌جمهور درباره برجام تصمیمی قاطع و منطقی بود/  در برجام با امریکا و اروپا مقابله به‌مثل می‌کنیم

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: در جریان برجام چند موضوع قابل طرح است؛ از جمله اینکه پایبندی کامل کشورمان به مفاد برجام وجود داشت و علی رغم تمام فراز و فرودها و پیمان شکنی‌ها و عدم‌پایبندی طرف مقابل به جهانیان نشان دادیم‌ که پایبندی داریم.

وی ادامه داد: همچنین نظام ما در جریان برجام به اندازه کافی صبوری به خرج داد و قطعا این صبوری آستانه و حدی دارد.
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: همه ما موظف به حفظ حقوق ملت و تامین منافع عمومی و ملی هستیم و طبیعی است که موضوع برجام نیز از این قائده مستثنی نبوده و نظام حتما در این خصوص بر مبنای مصالح عمومی و منافع ملی اقدام خواهد کرد.
 
وی افزود: نکته دیگر برجام لطمه شدید به حیثیت سیاسی کشورهای اروپایی بود، چراکه در منظر مردم دنیا و بر اساس قواعد بین المللی، این توافق یک معاهده چندجانبه بوده و از این رو کلیه کشورهای شرکت کننده در این توافق از ذی نفعان محسوب شده و حداقل باید برای حفظ حیثیت بین المللی خود مواضع جدی‌تر و قاطع‌تری اتخاذ می‌کردند.
 
نتیجه مثبت تشدید تحریم‌ها در بلندمدت
 
رئیس کمیسیون اصل 90مجلس عنوان کرد: موضوع مهم دیگر بحث خروج امریکا از برجام بود که از منظر تشدید تحریم‌ها، در بلند مدت برای کشور و مردم خود اتکایی، رهایی از وابستگی به نفت، تقویت صادرات غیرنفتی و تدوین بودجه بدون نفت را به همراه داشت، درواقع هرچند در ابتدا تلخ به نظر می‌رسد، اما ثمره نهایی آن مثبت خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: بی اعتمادی دنیا به امریکا نیز از نتایج خروج این کشور از برجام است؛ چراکه خروج یک جانبه از برجام و ترک تازی‌های ترامپ در قبال چین، روسیه و حتی هم پیمانانش نشان می‌زدهد که امریکا به هیچ تعهد و پیمانی پایبند نیست.
 
این مسئول تاکید کرد: اساسا با مشی فعلی حاکم بر دولت امریکا معاهدات بین المللی که این کشور در آن حضور دارد فاقد ارزش و اعتبار است.
 
وی افزود: تزلزل ترامپ در تصمیم گیری‌ها و تغییرات پی در پی تصمیمات دولت نیز دلیل دیگری بر عدم اعتماد به امریکا و از طرفی نشانه سردرگمی این کشور است.
 
ایران منتظر کشورهای عضو برجام نمی‌ماند
 
محمدی بیان کرد: به گواهی تاریخ، حضور امریکا در هر منطقه‌ای باعث برهم خوردن ثبات و آرامش در آن منطقه شده و موجب جنگ و کشتار و تقویت گروه‌های تروریستی بوده و نه تنها بر خلاف ظاهر شعارهای فریبنده بر آن مرهم ننهاده بلکه موجب آزار، قتل و خون ریزی و غارت اموال کشورهای مختلف بوده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به مسائل مطرح شده، طبیعی است ما تنها بر مبنای ارزش‌های اسلامی و مصالح ملی، مواضع لازم را اتخاذ خواهیم کرد و قطعا مجلس با توجه به صبوری یک ساله در برجام در این مورد تصمیم قاطع و منطقی اتخاذ کرد و روابط خود را با امریکا و کشورهای اروپایی با نگاه مقابله به مثل تنظیم خواهد کرد.
 
این مقام مسئول اظهار کرد: صحبت‌های ریاست جمهوری و بیانیه‌ای که از سوی شورای عالی امنیت صادر شد نیز اقدامی بسیار درست به شمار می‌رود و موضع جمهوری اسلامی ایران را در احقاق حق مردم نشان داد.
 
وی گفت: اقدام اخیر ایران نشان داد که باید کشورهای عضو برجام به تعهدات خود عمل کنند، چراکه کشور ما نمی‌تواند منتظر این کشورها بماند و اگر آن‌ها بخواهند به تعهدات خود عمل نکنند دلیلی بر هدر دادن سرمایه‌های کشور در این رابطه وجود ندارد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان