۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بیش از ۲۷میلیارد تومان برای افتتاح ۲۴پروژه شهرداری قزوین هزینه شد
کد خبر: ۳۳۵۱۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۶ ساعت: ۸:۵۲ ↗ لینک کوتاه

بیش از ۲۷میلیارد تومان برای افتتاح ۲۴پروژه شهرداری قزوین هزینه شد

۲۷میلیارد و ۷۱۸میلیون تومان برای این ۲۴پروژه شهرداری قزوین در حوزه‌های عمرانی، فضای سبز، حمل و نقل، مناطق ۱و ۳، ورزشی و فرهنگی هزینه شد.

بیش از ۲۷میلیارد تومان برای افتتاح ۲۴پروژه شهرداری قزوین هزینه شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ به مناسبت روز ملی شوراها روز گذشته مراسم آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های شهرداری قزوین باحضور مسئولان استانی از جمله استاندار، شهردار، معاون عمرانی استاندار و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان شهری اردکان برگزار شد.

در این مراسم پروژه‌های استخر ورزشی سازمان اتوبوسرانی در توقفگاه امام علی(ع) به مساحت 1350متر مربع و ظرفیت200نفر و با اعتبار بالغ بر 2میلیارد تومان؛ بارانداز(میدان میوه و تره بار) با اعتبار 5میلیارد تومان و میزان کاسپین(سبزه میدان) مینودر با اعتبار 3میلیارد تومان کلنگ زنی شدند.

21 پروژه نیز به بهره برداری رسید که اضافه شدن 20دستگاه مینی بوس به سامانه حمل و نقل عمومی با اعتبار 20میلیارد تومان؛ چمن مصنوعی ناصر آباد با اعتبار 300میلیون تومان در منطفه 1شهری و بلوار ایران با اعتبار ۲میلیارد تومان در منطقه 3شهرداری از جمله آن‌ها بودند.

راه اندازی 12دستگاه دوربین نظارت تصویری

افتتاح چمن مصنوعی دانشگاه علمی کاربردی؛ بوستان سردار در محله آخوند؛ خانه فرهنگ مشعلدار و 12دستگاه دوربین نظارت تصویری از دیگر پروژه‌های افتتاحی امروز بود.

درمجموع 27میلیارد و 718میلیون تومان برای این 24پروژه هزینه شده که در حوزه‌های عمرانی، فضای سبز، حمل و نقل، مناطق 1و 3، ورزشی و فرهنگی قرار دارند.

عبدالمحمد زاهدی در این مراسم بااشاره به پروژه‌هایی که به بهره برداری رسید، ابراز کرد: شهرداری و سازمان اتوبوسرانی استان به مرکزی در کشور تبدیل شده که به بازسازی اتوبوس‌ها اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: توجه به چند مساله دارای اهمیت است، از جمله اینکه لازم است باتوجه به رشد جمعیت سرانه فضای سبز افزایش یافته و سیستم حمل و نقل عمومی نیز ارتقا پیدا کند تا مردم به سهولت و صرف وقت کمتر از خدمات سهری بهره ببرند.

استاندار قزوین گفت: در سیل اخیر مشخص شد که میدان میوه و تره بار در محل مناسبی قرار ندارد، از این رو پروژه بارانداز کلنگ زنی شد که امکاناتی از جمله دسترسی به شهر، فضای تفریحی، فرهنگی و پارکینگ نیز برای آن تعریف شده تا مردم براحتی به آن دسترسی داشته باشند.

ساخت میدان میوه و تره بار جدید

علی صفری درباره پروژه بارانداز اظهار کرد: برای بارانداز جدید دسترسی‌ها به داخل شهر و اتوبان فراهم شده است.

وی ادامه داد: در انتخاب این محل و طرح با صاحبان میوه و تره بار هماهنگی و مشورت صورت گرفته است؛ باتوجه به اینکه هم اکنون بارانداز در مسیر رودخانه قرار گرفته و همچنین به دلیل ایجاد مشکلات ترافیکی مکان جدید درنظر گرفته شده است.

سید مهدی کاظمی نیز دراین باره ابراز کرد: این سایت با 20هکتار مساحت با افزایش 10برابری نسبت به میدان میوه و تره بار کنونی و با ظرفیت 140تا 160غرفه درنظر گرفته شده که قابل افزایش نیز هست.

وی ادامه داد: در طراحی این پروژه احترام زیادی به خاک و طبیعت گذاشته شده و باتوجه به معماری ایرانی و اسلامی و نزدیک به شیوه معماری سنتی اجرا خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین عنوان کرد: با داشتن میدان میوه و تره بار مردم شهر با قیمت مناسبتری امکان خرید خواهند داشت؛ همچنین فضاهای اقامتی، نمازخانه و پارکینگ نیز درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان