۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کسب رتبه سوم قزوین در کمک به سیل‌زدگان کشور/ مشکلی در زمینه تامین دارو نداریم
کد خبر: ۳۳۵۱۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۵ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اعلام کرد:

کسب رتبه سوم قزوین در کمک به سیل‌زدگان کشور/ مشکلی در زمینه تامین دارو نداریم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: خوشبختانه تاکنون با مشکلی در زمینه تامین دارو مواجه نبودیم و درصورتی که مشکلی ایجاد شود باید با کمک پزشکان داروهای دیگر را جایگزین کنیم.

کسب رتبه سوم قزوین در کمک به سیل‌زدگان کشور/ مشکلی در زمینه تامین دارو نداریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حسن آصفی ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته هلال احمر اظهار کرد: هلال احمر یک نهاد داوطلبانه و تشکل وسیعی است که تمام افرادی که نیت خیرخواهانه دارند، می‌توانند عضو شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به بحران سیل از ابتدای سال ۹۸ افزود: این بحران چندین استان و قزوین را درگیر کرد که خوشبختانه به دلیل هوشیاری و مدیریت خوب دستگاه‌ها توانستیم از خسارات زیاد این بحران جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از استان‌ها آسیب جدی دیدند که از اوایل سال تمام داوطلبین درگیر شدند و آن‌ها سعی کردند وظایف انسانی و سازمانی خود را در قبال هموطنان انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه ۷درصد از کمک‌های مردمی مناطق سیل زده از سوی استان قزوین بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان در بحث مدیریت و جمع آوری کمک‌های مردمی همدلی خوبی وجود دارد، به طوریکه توانستیم رتبه سوم را در جمع ‌آوری اقلام به سیل زدگان داشته باشیم.

حضور 20تیم عملیاتی در به سیل زدگان

آصفی تشریح کرد: علاوه بر کمک‌هایی که در سامانه 99999 جمع‌آوری شد، بالغ بر 4میلیارد ریال کمک نقدی و 45میلیارد ریال کمک غیرنقدی از سوی هم استانی‌ها داشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ابراز کرد: متاسفانه هنوز به این باور نرسیدیم که امداد و نجات یک کار تخصصی و علمی است و روال کارها نمی‌تواند به صورت هیئتی باشد.

آصفی بیان کرد: در شهرستان قزوین معمولان سعی کردیم که کارها را طبق روال انجام دهیم که خوشبختانه مورد رضایت مردم و مسئولین سیل زده قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون تقریبا تمام اقلام ضروری سیل زدگان مرتفع شده و مردم اسکان پیدا کرده‌اند و از این پس باید به سمت اسکان موقت و دائم مردم برویم و همچنین مایحتاج معمولی برای آغاز زندگی را فراهم سازیم.

این مسئول افزود: 46گروه از تیم جوانان و 56 نفر در قالب 20تیم عملیاتی برای کمک به سیل زدگان در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.

آصفی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم در جامعه گفت: بسیاری از هموطنان ما که بیماری و یا شرایط سختی دارند، می‌طلبد که در حد توان کمک کنیم تا گوشه‌ای از مشکلات آن‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به احداث مرکز جامع حاد توانبخشی تشریح کرد: با وجود اینکه تمام تجهیزات این مرکز از سال 96 فراهم شده اما هنوز نتوانستیم پروانه کسب برای راه‌اندازی تولید تجهیزات ارتوپد فنی را دریافت کنیم.

این مسئول بیان کرد: از خرداد ماه سال ۹۷ تمام دستگاه‌های این مرکز نصب شده و موافقت اصولی هم از فروردین ماه از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به ما رسیده اما همچنان به دنبال پروانه هستیم تا با احداث این مرکز بتوانیم خدماتی را به معلولین و جانبازان ارائه دهیم.

توزیع 2هزار بسته غذایی بین خانواده‌های نیازمند در ماه رمضان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: اکنون هم نیازمندانی که به این خدمات نیاز دارند به استان‌های همجوار زنجان و تهران مراجعه می‌کنند که بار مالی زیادی برای آن‌ها به همراه دارد.

آصفی با بیان اینکه کاردرمانی و گفتار درمانی در این مرکز راه اندازی شده است، گفت: فعلا قسمت تولید ارتوپد فنی که بتواند اندام مصنوعی را تولید کند راه اندازی نشده که نیاز به  کسب پروانه مجزا دارد.

وی با اشاره به طرح پیام‌آوران مهربانی (تسلیت) در استان گفت: این طرح به دنبال آن است که هزینه تاج گل مراسم ترحیم توسط بازماندگان آن‌ها برای کمک به تامین هزینه‌های درمانی و دارویی بیماران صرف شود.

این مسئول با بیان اینکه سالانه حدود 8میلیارد تومان صرف هزینه گل برای مراسم تحریم می‌شود، ابراز کرد: امیداوارم این طرح در میان مردم نهادینه شود، چراکه علاوه بر اینکه برخی از تجملات را کاهش می‌دهد، می‌تواند برخی از مشکلات هموطنانمان را مرتفع سازد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به آغاز هفته جمعیت هلال احمر از ۱۲ اردیبهشت گفت: این هفته با غبارروبی مزار و تجدید بیعت با شهدا آغاز شد و همچنین در همایش دوچرخه سواری و پیاده روی همگانی حاضر شدیم تا علاوه بر خدمات رسانی به مردم بتوانیم طرح جمع آوری به مناطق سیل زده را داشته باشیم.

وی از اجرای طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح در محل نمایشگاه دائمی بین‌المللی برگزار می‌شود که با افطاری همراه است.

این مسئول با اشاره به توزیع 2هزار بسته غذایی بین خانواده‌های نیازمند در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در نظر داریم در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان برنامه‌ای را با همکاری صداوسیمای استان داشته باشیم تا بتوانیم جمع آوری کمک‌های مردمی را برای نیازمندان استان و مناطق سیل زده داشته باشیم.

انتقال پایگاه امدادی هلال احمر به انجیلاق

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: اکنون حدود ۳۰هزارنفر در سازمان جوانان، ۵ هزار و ۷۰۰ نفر داوطلب و ۲هزار و ۸۰۰ امدادگر در سطح استان داریم.

آصفی ابراز کرد: به مناسبت هفته هلال احمر درمانگاه هلال احمر تمام خدمات را با 50درصد تخفیف به نیازمندان ارائه می‌کند.

این مسئول با اشاره به اعلام فراخوان عضویت در جوانان و داوطلبان به مناسبت هفته هلال احمر ابراز کرد: معاونت آموزشی هلال احمر سعی کرده در طول این هفته یک سری محتویات آموزشی را با تاکید بیشتری در فضای مجازی انجام دهد.

وی اضافه کرد: 16 پایگاه ثابت و 10 پایگاه سیار در سطح استان داریم که در تلاش هستیم، بتوانیم سه پایگاه سیار را هم به پایگاه ثابت تبدیل کنیم.

آصفی تشریح کرد: خوشبختانه تاکنون با مشکلی در زمینه تامین دارو مواجه نبودیم و درصورتی که مشکلی ایجاد شود باید با کمک پزشکان داروهای دیگر را جایگزین کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از انتقال پایگاه امدادی هلال احمر به انجیلاق خبر داد و گفت: به علت انشعابات نفتی که از ضلع شمالی اداره گذر کرده حدود ۱۰ هکتار زمین در انجیلاق خریداری کردیم که تاکنون برخی از انشعابات آن وصل شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه پروژه انتقال با هزینه سنگینی همراه است به زمان نیاز داریم اما تا آخر ماه جاری تیم‌های واکنش سریع به منطقه انجیلاق  منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان