۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بسیاری از واحدهای صنعتی قزوین در موضوعات پیش پاافتاده دچار مشکل هستند
کد خبر: ۳۳۵۱۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۵ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول کارگروه "صنعت یار" سازمان بسیج مهندسین:

بسیاری از واحدهای صنعتی قزوین در موضوعات پیش پاافتاده دچار مشکل هستند

مسئول کارگروه صنعت یارسازمان بسیج مهندسین استان قزوین گفت: گاهی در جلسات کارشناسی از مدل‌های پیچیده بهبود صنعتی صحبت می‌شود اما شاید برای بسیاری از مخاطبان قابل باور نباشد که بسیاری از واحدهای صنعتی استان در موضوعات اولیه و پیش پا افتاده دچار عارضه هستند.

بسیاری از واحدهای صنعتی قزوین در موضوعات پیش پاافتاده دچار مشکل هستند

اسلام بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از سال‌های قبل یکی از نگرانی‌هایی که در سازمان بسیج مهندسین صنعت وجود داشت، تعطیلی صنایع و رکودی بود که به طور روزمره شاهد آن بوده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی که از وخیم‌تر شدن اوضاع واحدهای صنعتی داشتیم در سال۹۷ بسته پیشنهادی فعال سازی صنایع را در سازمان بسیج مهندسین صنعت استان آماده کریدم و پیرو نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری بنام "رونق تولید"عزم ما در کارگروه صنعت یارسازمان بسیج مهندسین استان قزوین جدی‌تر شد تا ضمن انجام اصلاحات در بسته پیشنهادی، ساختارعملیاتی جدیدی برای پیشبرد منویات معظم له طراحی، مصوب و در سطح پنج شهرستان استان قزوین اجرایی شود.

این مسئول تبیین کرد: بمنظور افزایش اثربخشی بسته، رایزنی های متعدد با مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره صنعت و معدن و نیز اتاق بازرگانی استان بعمل آمد که باپشتیبانی و استقبال این عزیزان روبرو شد و در راستای سیاست های این سازمان‌ها، ساختار اجرایی در سه سطح طرح ریزی شد.

مسئول کارگروه صنعت یار سازمان بسیج مهندسین استان قزوین با توضیح سه سطح طرح ریزی شده ابراز کرد: تسهیل‌گری درخدمات بیمه ای،بانک و وضعیت تامین نقدینگی، امورمالیاتی، گمرکی، وضعیت تامین مواد اولیه، مشکلات اداری با سازمان‌های مسئول و سایر موانع تولید شناسایی و از طریق مدیران مسئول پیگیری و نسبت به رفع آنها اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در سطح بعدی عارضه یابی ساختار سازمانی، سیستم های تولید، منابع انسانی، طرح‌های فروش، نارسائی‌های فنی و مدیریتی سطح علمی، سطح تکنولوژی، کیفیت محصول و توان رقابت با رقبا، سطح دسترسی به بازارهای هدف و بسیاری دیگر از پارامترها بر اساس طرح‌های مدون مورد ارزیابی، تحلیل و نقاط ضعف و قوت واحدهای صنعتی استخراج می‌شود.

بخشی عنوان کرد: کارگروه دربخش بهبود صنعت با استفاده ازنتایج بدست آمده، اقدام به طراحی پروژه بهبود سازمان در قالب یک بسته بهبود کامل می‌یابد، سپس نسبت به پیاده سازی آن درصنعت هدف اقدام می‌کند.

کارگروه "صنعت یار" کمک واحدهای تولیدی و صنعتی است

این کارشناس حوزه اقتصاد گفت: برای پیشگیری از دوباره کاری و موازی کاری اقدامات کارگروه صنعت یار در حوزه تسهیلگری، عارضه یابی و بهبود با هماهنگی مسئولین محترم اداره صنعت ومعدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی انجام خواهد گرفت و بخش صنعت استان جامعه هدف کارگروه صنعت یار است.

وی ادامه داد: در دو گروه شامل صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ تا کارگاه‌های صنعتی که درخارج از شهرک‌های صنعتی و تحت پوشش اداره صنعت ومعدن و تجارت مستقر بوده، است.

مسئول کارگروه صنعت یار سازمان بسیج مهندسین استان قزوین خروجی اقدامات کارگروه صنعت یار تا امروز را اینگونه توصیف کرد: گاهی در جلسات کارشناسی از مدل‌های پیچیده بهبود صنعتی صحبت می‌شود اما شاید برای بسیاری از مخاطبان قابل باور نباشد که بسیاری از واحدهای صنعتی استان در موضوعات اولیه و پیش پا افتاده دچار عارضه هستند.

وی اضافه کرد: طی دوماه اخیر تعدادی از واحدهای صنعتی در سطح تسهیل گری مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتایج بررسی که بعمل آمد، عمده ترین آنها نداشتن سازمان کاری و اداری عملیاتی متناسب با تولید است.

این مسئول بیان کرد: سوءمدیریت و عدم اطلاع از قوانین و مقررات، فقدان حسابرسی و آنالیز قیمت تمام شده، عدم تشخیص هزینه فایده تولیدات درحال انجام، معوقات بیمه ای و بانکی و مشکلات مالیاتی، عدم همکاری قابل قبول سازمان‌های بیمه و مالیاتی، رفتارفرصت طلبانه بانک و گاها اخذ اصل و فرع وام اعطایی از کارفرما بیش ازتوافقات قراردادی، فقدان نیروی انسانی کارآمد و هدر رفت تسهیلات اعطایی، انحراف تسهیلات اعطائی، پیچیدگی بوروکراسی اداری سازمان‌های متولی صنعت ازجمله موارد عدم کارایی واحدهای صنعتی بوده است.

بخشی در پایان یادآور شد: کارگروه صنعت یار تلاش می‌کند با کمک‌های اصولی به تولیدکنندگان در عملیاتی شدن شعار سال نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان