۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ایران در معادلات سیاسی جهان یک قدرت سیاسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است
کد خبر: ۳۳۵۱۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۴ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

ابوترابی در قزوین:

ایران در معادلات سیاسی جهان یک قدرت سیاسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است

ابوترابی در قزوین گفت: ما امروز در معادلات سیاسی جهان یک قدرت سیاسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هستیم؛ در همین معاملات اخیر برجام دیدیم که جمهوری اسلامی ایران در یک طرف میز و ۶ قدرت جهانی در طرف دیگر قرار داشتند؛ این نشان می‌دهد که ایران از قدرتی برخوردار است که می‌تواند به تنهایی یک طرف میز بنشیند.

ایران در معادلات سیاسی جهان یک قدرت سیاسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امروز(شنبه) در آیین بزرگداشت مقام معلم که امروز در مجموعه ورزشی الغدیر شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین عملا به عنوان یک استان فرهنگی، دینی، علمی و سیاسی شناخته شده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: استان قزوین از دیرباز به عنوان جامعه تولیدکننده علم شناخته شده است؛ شخصیت‌های طراز اول کشور در حوزه‌های مختلف حکمت، ادبیات، سیاسی و اجتماعی از این استان برخواسته‌اند.

وی بیان کرد: موقعیت امروز قزوین به عنوان استان علمی و سیاسی بالاست؛ قزوین در کنار ۵ استان بزرگ کشور به عنوان استانی علمی و صنعتی شناخته شده است.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها حکایت از این است که آموزش و پرورش که اساس دین در آن نهاده شده نیز گام‌های بلندی برداشته است.

این مقام مسئول ابراز کرد: امروز سرمایه‌های انسانی است که کشورها را پیش می‌برد و سرمایه‌های فیزیکی نقش تعیین کننده‌ای ندارند و این بارها ثابت شده است.

وی بیان کرد: امروز موقعیت‌های ویژه‌ای که ایران دارد به دلیل سرمایه‌های انسانی است؛ اگر ما امروز در معادلات جهانی، حوزه‌های مختلف مهندسی، نانو، هسته‌ای، فضا و عموم رشته‌های مطرح جهان و پزشکی دارای نام هستیم به دلیل سرمایه‌های انسانی است.

در عرصه‌های دفاعی دارای جایگاه برجسته‌ای هستیم

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: خوشبختانه در برخی علوم و دانش جزو ۷ کشور برتر جهانی، پنجم و یا چهاردهم قرار داریم و اگر امروز در عرصه‌های دفاعی دارای جایگاه برجسته‌ای هستیم ملزوم نیروی انسانی است؛ امنیت و اقتدار کشور حاصل سرمایه انسانی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما به دلیل سرمایه‌های ارزشمند انسانی در صنایع دفاعی همواره مقتدر هستیم، ادامه داد: سرمایه‌های انسانی است که در عرصه‌های مختلف دفاعی، آسمان ایران را به آسمانی امن تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: ما با هزینه‌های دلاری به این موقعیت‌ها دست نیافتیم؛ امروز بودجه دفاعی ما در بودجه سالانه کشور رنگی ندارد چراکه بودجه بهداشت در طراز اول و بعد از آن آموزش و پرورش قرار گرفته است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ما امروز در معادلات سیاسی جهان یک قدرت سیاسی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هستیم؛ در همین معاملات اخیر برجام دیدیم که جمهوری اسلامی ایران در یک طرف میز و ۶ قدرت جهانی در طرف دیگر قرار داشتند؛ این نشان می‌دهد که ایران از قدرتی برخوردار است که می‌تواند به تنهایی یک طرف میز بنشیند.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: در عرصه‌های مختلف اقتصادی هم این سرمایه‌های انسانی هستند که می‌توانند موجبات پیشرفت را به وجود اورند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: ما باید از همه قدرت‌ها بهره بگیریم تا بتوانیم جزو قدرت‌های بزرگ در منطقه قرار گیریم؛ قطعا نقش آموزش و پرورش در این مسیر بسیار تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه ما برای رشد اقتصادی نیازمند سواد ملی هستیم؛ تصریح کرد: این سواد ملی است که می‌تواند امکان خلق ثروت را هموار کند؛ ما در این عرصه از برخی از کشورها فاصله داریم .

این مقام مسئول اضافه کرد: برخی کشورها از دبستان روی حوزه سواد ملی کار کرده‌اند و اکنون دارای رتبه اول هستند اما ما با این هدف وشرایط مطلوب فاصله داریم، اگر از دوران ابتدایی روی دانش آموزان کار کنیم می‌توانیم به آینده فرزندان امیدوار باشیم.

آموزش متناسب به نیاز کشور صورت بگیرد

وی با اشاره به پیشرفت کشور در عرصه‌های بهداشت و سلامت گفت: امروز در ایران از هر ۹۹ نوزادی که سن ۵ سال هستند، ۹۹ درصد از آنان سالم‌اند؛ این نشان می‌دهد که زیرساخت سلامت در کشور جایگاه بالایی دارد و این نشان از رشد بالای نیروی انسانی است.

ابوترابی فرد اذعان داشت: ما ۱۲ سال در مقاطع تحصیل حضور داریم اما اندوخته علمی ما معادل ۸ سال و یک دهم است که باید متناسب با نیازهای جامعه افزایش پیدا کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا هر دانش آموزی که فارغ التحصیل می‌شود، علاوه بر دانش بتواند حرفه‌ای را متناسب با نیاز جامعه کسب کند.

این مقام مسئول ادامه داد: این مسئله نیازمند این است که معلمان کارآزموده‌ای که جلسات و کمیته‌های فرهنگی را تشکیل می‌دهند نواقص را رصد کرده و به تهران گزارش دهند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: امروز صاحبان فکر در جوامع بشری معتقدند، اندیشه‌هایی موفق هستند که در رده‌های پایین مورد توجه قرار گرفته گیرند.

امام جمعه موقت تهران تشریح کرد: از تمام فرهنگیان استان که ۱۸ هزار معلم با کوله باری از تجربه در این مراسم حضور دارند، درخواست دارم برای ارتقاء سطح کارایی آموزش و پرورش راهکار ارائه دهند؛ به امید آنکه دانش آموزان در حالی فارغ التحصیل شوند که در کنار اندوخته علمی از تجربه ارزشمند و حرفه‌ای متناسب با نیاز کشور هم برخوردار باشند.

معلمان پیشتاز شکل گیری انقلاب بودند

وی ادامه داد: اگر این مسیر ادامه یابد علاوه بر اینکه سرمایه‌های آن‌ها را ارتقاء می‎بخشد بلکه می‌تواند در کنار رشد علمی با اخلاق، دینمداری و بصریت هم همراه باشد.

ابوترابی فرد یادآور شد: برخی معلمان ما نظیر شهید چگینی و ده‌ها معلم دیگر از پیشگامان مبارزه با استبداد و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که راه را برای پیروزی انقلاب هموار کردند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری این فارغ التحصیلان مدارس هستند که می‌توانند گام دوم انقلاب را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین منزلت اجتماعی از آن آموزگاران است، افزود: معلمان همواره در عرصه‌های مختلف همواره پیشرو بوده‌اند که امیدوارم همچنان در پیشرفت انقلاب شاهد این پیشگامی‌ها باشیم.

ابوترابی فرد بیان کرد: ما در این مسیر قدم‌هایی را برداشته‌ایم اما با افق فاصله داریم؛ این هفته که مقارن با گرامیداشت مقام معلم است می‌تواند راه را برای این افق هموار سازد.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدوارم که شهید مطهری به عنوان مشعل‌دار پرخروش و ستاره درخشان سرلوحه تمام آموزگاران قرار گیرد تا بتوانند با بالاترین انگیزه در مسیر تعالی دانش آموزان در عرصه‌های مختلف قدم بردارند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان