۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخی از مسئولان از جنازه قلدرها نیز می‌ترسند/ برجام تحریم‌ها را افزایش داد  
کد خبر: ۳۳۵۱۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۳ ساعت: ۱۵:۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

برخی از مسئولان از جنازه قلدرها نیز می‌ترسند/ برجام تحریم‌ها را افزایش داد  

امام جمعه قزوین گفت: هنوز عده ای قلدر داریم که جنازه‌شان باقی مانده است اما برخی از مسئولان از جنازه آنها نیز می ترسند و حیف است که از این تریبون نام آنها را بیاوریم چرا که بویی از انسانیت نبرده و کاری جز رایزنی و قلدری ندارند و با استبداد و زور عده ای را سفارش می کنند که حتماً باید مسئول و مدیر شوند.

برخی از مسئولان از جنازه قلدرها نیز می‌ترسند/ برجام تحریم‌ها را افزایش داد   

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: در سال 1374 تحریم اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی به صورت رسمی مقرر شد و این تحریم را هر روز بیشتر و شدیدتر کردند.

وی تصریح کرد: از همان زمان تاکنون باید مسئولان ما به این باور رسیده باشند که اولاً آمریکا علیه ما هیچ غلطی نمی تواند بکند و ثانیاً کشور بزرگ و پهناور ایران داری امکانات بسیار ارزشمند و نیروی انسانی کارآمد و متخصص است و احتیاجی به آمریکا نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید خودمان را به مرحله ای از توان و قدرت برسانیم که با همراهی کشورهای اسلامی و همجوار خودمان بتوانیم آنها را تحریم کنیم و اگر باور داشته باشیم این ظرفیت در کشور ما وجود دارد می توانیم مشکلات را از پیش رو برداریم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: شرایط را باید به گونه ای رقم می زدیم که آنها التماس می کردند که مواد اولیه نفتی و ذخایر دیگر ما را در اختیارشان قرار دهیم، نه اینکه ما محتاج باشیم که آنها از ما نفت خام خریداری کنند.

وی بیان کرد: احتیاج به فروش نفت خام به این خاطر به وجود آمد که ما مواد نفتی و مواد معدنی را به صورت خام به فروش می رسانیم، در حالی که جوانان با انگیزه و متخصص برای تبدیل آنها به تولیدات با ارزش افزوده بیشتر در اختیار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: نباید در فضایی که جوانان کشور خودمان بیکار هستند با واردات کالاهای خارجی، کارخانجات کشورهای دیگر را رونق دهیم، بلکه باید از دانشمندان و جوانان پرتلاش و کارگران باغیرت خود استفاده کنیم. استفاده از این نیروی انسانی پرتوان و منابع عظیم در کشور با حضور مدیریت قوی امکانپذیر است.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز بزرگداشت عالم بزرگوار و فقیه دانشمند شیخ صدوق ابراز کرد: این دانشمند بزرگ مولف کتاب های بسیار بزرگی در عالم اسلام است، کتاب توحید، خصال، معانی الاخبار، عیون اخبار الرضا، الامالی از جمله آنهاست. همچنین ایشان شاگردان زیادی را تربیت کرده، در حقیقت بنیانگذاران اصلی حوزه های علمیه این علما در قم و نجف بودند که زمینه های استحکام حوزه های علمیه را فراهم کردند.

وی همچنین با اشاره به بزرگداشت شیخ کلینی ابراز کرد: این عالم بزرگ صاحب کتاب معروف «کافی» است، این مجموعه کتاب، هشت جلد است که دوجلد آن به نام اصول کافی در بین مردم ما شناخته شده است. این هشت جلد دریایی از معارف، عقاید، احکام و اخلاق توسط این عالم بزرگ در مجموعه کافی جمع آوری شده است.

عابدینی سالروز خروج امریکا از برجام را مناسبت دیگر این ایام برشمرد و گفت: دیوانه ای مثل ترامپ سال گذشته در همین ایام بود که تصمیم به خروج از برجام گرفت، برجام دستاوردی برای ما نداشته است. نتیجه برجام وقت تلف کردن ما بود همچنین پیشرفت های هسته ای کشور را آسیب رساند و به دنبال ضربه زدن به وحدت و انسجام ملی ایران اسلامی بود.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: تحریم هایی که انسان های برجام پرست مانور می دادند که قرار است برچیده شود و هیچ تحریمی برجای نمی ماند، اما امروز همه و حتی خود این افراد هم معترفند که برجام باعث شد تحریم ها افزوده شد و ریشه های تحریم های قبلی نیز مستحکم تر شد.

وی گفت: قرارداد برجام و مذاکراتی اینچنینی به ما نشان داد که ملت ایران باید روی پای خود بایستد و عزت و اقتدار و آبرو و افتخارات گذشته و چشم انداز آینده روشن ما اقتضا می کند که امریکا را زیر پا بگذاریم، غربی ها عددی نیستند که ما به آنها تکیه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: زمانی که ایران اسلامی با دستان خالی از ابتدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مقابل توطئه های غرب ایستادگی کرد، آنها نتوانستند غلطی کنند، حال امروز که ما موشک های دوربرد ساخته ایم و پهپادهای ما منطقه را رصد می کند و تجهیزات ناوهای هواپیمابر امریکا را شمارش می کند چرا باید نگاهمان به غرب باشد، امروز هم امریکا هیچ غلطی نخواهد کرد.

عابدینی با بیان اینکه برجام برای ما چیزی به همراه نداشت اما برای دشمنان فرصت ایجاد کرد، ادامه داد: آمریکایی ها که از برجام بیرون آمدند، آن را رها نکردند و افسار این جسم نیمه جان برجام را به دست رفقای شیطان تر از خودشان سپردند و از آن خارج شدند و هنوز هم طمع دارند که برجام از طریق اروپا در خدمت آمریکا هم باشد.

اگر مدیران سفارشی را کنار گذاشته و مدیران لایق را انتخاب کنیم شرایط بهبود می‌یابد

خطیب جمعه قزوین در ادامه به روز بیماری های خاص و صعب العلاج نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم در ماه رمضان برای همه بیماران دعا کنیم و هم در مشکلاتشان شریک باشیم و هر چه می توانیم کاری کنیم بار سنگین بیماری بر روی دوش یک خانواده و فرد سنگینی نکند و او را از پای در نیاورد.

وی با اشاره به روز کارگر تأکید کرد: باید به همه عزیزانی که دستان توانمند و رنج کشیده آنها امور اقتصادی را به پیش می برد، تبریک بگوییم و می دانیم اگر مدیریت توانمندی از این انسان های با شرافت و باغیرت حمایت کند در استان قزوین که کارگری و صنعتی است، وضع خیلی بهتری خواهیم داشت.

امام جمعه قزوین افزود: اگر مدیران سفارشی را کنار بگذاریم و مدیران را بر اساس لیاقت انتخاب کنیم، خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد. خیلی وقت ها در حالی که کسی کارش را به خوبی انجام می دهد، برکنارش می کنند و شخص دیگری را بخاطر اینکه در ستاد انتخابات کسی دوندگی کرده و روحیه نوکری دارد، جایگزین می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: هنوز عده ای قلدر داریم که جنازه‌شان باقی مانده است اما برخی از مسئولان از جنازه آنها نیز می ترسند و حیف است که از این تریبون نام آنها را بیاوریم چرا که بویی از انسانیت نبرده و کاری جز رایزنی و قلدری ندارند و با استبداد و زور عده ای را سفارش می کنند که حتماً باید مسئول و مدیر شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه کسانی که لیاقت ندارند حمایت و پشتیبانی می شوند تا کسانی که لیاقت دارند، منزوی شوند و نهایت چنین حرکت و جریانی فقر، گرانی و آشفتگی به همراه می آورد و چنین مدیر بی لیاقتی با اقدامات نسنجیده اقتصاد را مختل می کند.

عابدینی با بیان اینکه باید از شرِّ چنین انسانهایی به خدا پناه ببریم همانگونه که موسی (ع) به خدا گفت از هر متکبری که به روز قیامت اعتقادی ندارد به تو پناه می آورم، اظهار کرد: آنها به فرمایشات رهبری توجه نمی کنند و درکی از ولایت و امامت ندارند و کشور را با مشکل و مردم را با سختی مواجه می کنند.

خطیب جمعه قزوین با تبریک روز معلم گفت: هر کسی هر موقعیتی که دارد، مدیون معلم خودش است و این روز را به همه معلمان عزیز تبریک می گوییم و یاد شهید مطهری که در ارتقای فرهنگ ایمانی جامعه بسیار مؤثر بود را گرامی می داریم.

وی به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و عنوان کرد: امیدواریم با بصیرت، لیاقت و معرفت بتوانیم از این فرصت معنوی استفاده کنیم و حواسمان باشد که شهر و استان قزوین به بی حرمتی به ماه رمضان مبتلا نشود و از پلیس و دستگاه قضایی می خواهیم با دقت حرمت ماه رمضان را به نحو احسن حفظ کنند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه همه مسئولان برای تسهیل در امر معیشت مردم بسیج شوند، بیان کرد: مسئولان ببینند که مردم چگونه زندگی خود را می گذرانند و از نزدیک مشکلات آنها را مشاهده کنند و همه بسیج شوند تا مشکلات معیشتی و اقتصادی را برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: اقدام عربستان را که جمعی از مؤمنان را مظلومانه به شهادت رساند محکوم می کنیم و امیدواریم خون مظلومانه این شهدا بساط ظلم و جنایت سعودی ها را برچیند.

وی یاد و خاطره طلبه ترور همدانی، شهید قاسمی را گرامیداشت و ابراز کرد: این طلبه مظلوم زندگی بسیار سخت و مشقت باری داشت و دشمنان اسلام تا این اندازه قساوت و بی رحمی دارند که چنین انسان مظلومی را به شهادت می رسانند و امیدواریم نتیجه کارهایشان را ببینند. آنها از عزمت اسلام در ناراحتی هستند و قرآن می گوید از عصبانیت خود بمیرید.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان