۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افزایش قیمت بنزین در شرایط کنونی به‌صلاح نیست/ مجلس ورود می‌کند
کد خبر: ۳۳۵۱۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۲ ساعت: ۱۳:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

افزایش قیمت بنزین در شرایط کنونی به‌صلاح نیست/ مجلس ورود می‌کند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در شرایط امروز صلاح نمی‌بینم که قیمت بنزین هم افزایش یابد چراکه همین هم موجب دامن زدن به گرانی‌ها می‌شود.

افزایش قیمت بنزین در شرایط کنونی به‌صلاح نیست/ مجلس ورود می‌کند
 

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین؛ بحث داغ گرانی بنزین و سهمیه بندی آن در روزهای اخیر چالش برانگیز شده است و روز گذشته خبری مبنی بر سهمیه بندی بنزین از ساعت ۲۴ پنج شنبه، دوازدهم اردیبهشت ماه سال ۹۸ در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها منتشر شد.

خبری که طولی نکشید توسط  وزارت نفت ایران تکذیب شد و سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تکذیب برخی شایعات درباره افزایش قیمت بنزین گفت: تاکنون مصوبه‌ای درخصوص سهمیه بندی بنزین به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: روند ثبت نام کارت سوخت از مالکان خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های فاقد کارت سوخت و افرادی که کارت سوخت آن‌ها مفقود شده است ادامه دارد.

اما انتشار همین یک شایعه کافی بود که شاهد صف‌های بسیار طولانی در مقابل پمپ‌های بنزین در سطح کشور باشیم و گویا جامعه با یک شوک اقتصادی دیگر مواجه شد.

*دولت با افزایش قیمت بنزین به گرانی‌ها دامن نزند

داوود محمدی درباره طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: دولت ظاهرا مصمم است که در خصوص افزایش قیمت بنزین اقدام کند.

وی افزود: در این باره دو سناریو روی میز دارند، یک سنارویو این است که قیمت ثابتی برای همه مردم در نظر بگیرند و سناروی دوم هم این است که قیمت فعلی را سهمیه بندی کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در ادامه گفت: در طرح سهمیه بندی هدف این است که تعدادی را با سهمیه و همین قیمت ۱۰۰۰ تومان، بنزین ارائه کنند و مابقی بنزینی که ارائه می‌شود با قیمت بالاتر باشد.

*همه ابعاد طرح باید بررسی شود

این مسئول عنوان کرد: باید ببینیم که در این خصوص چه تصمیمی اتخاذ می‌شود، اما به هر حال با توجه به گرانی‌هایی که ما الان با آن مواجه هستیم باید با دقت و نظر کارشناسی اقدام شود.

محمدی تصریح کرد: در شرایط امروز صلاح نمی‌بینم که قیمت بنزین هم افزایش یابد چراکه همین هم موجب دامن زدن به گرانی‌ها می‌شود.

وی ابراز کرد: اگر قرار باشد اقدامی صورت گیرد باید همه ابعاد آن بررسی شود و با یک اقدام سنجیده عمل کنیم که تبعات بدی نداشته باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع هفته آینده در صحن مجلس بررسی می‌شود و نمایندگان هم ورود خواهند داشت.

انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان