۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین چهارمین محموله کمک‌های مردمی قزوین به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود
کد خبر: ۳۳۵۰۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۹ ساعت: ۱۴:۴۴ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع):

چهارمین محموله کمک‌های مردمی قزوین به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین گفت: سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین یک میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را جمع آوری کرده است که سه محموله از این کمک‌ها به مناطق سیل زده ارسال شده و چهارمین محموله فردا ارسال خواهد شد.

چهارمین محموله کمک‌های مردمی قزوین به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ مهدی صادق پور ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سپاه صاحب الامر(عج) اظهار کرد: با توجه به عنوان سال و شدت تحریم‌های اقتصادی می‌توان اقتصاد را زمینه‌ی فعالیت دشمنان در حوزه اقتصاد درنظر گرفت و برای مقابله با دشمنان لازم است به بیانیه‌ گام دوم انقلاب مراجعه کرد.

وی افزود: کارکرد سپاه و بسیج بیشتر در بحث مردم سالاری است و در قانون اساسی که وظیفه ای که برای سپاه تعریف شده‌ حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب است و امام با ژرف اندیشی و پیشگیری از تهدیداتی که وجود داشت دستور تشکیل سپاه را صادر کردند.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین اذعان کرد: از وظایف سپاه می‌توان به حفظ عدالت، استقلال، آزادی، دفاع از مظلومان اشاره‌کرد و شعارهایی که مسبب تشکیل انقلاب شد در فعالیت‌های سپاه مدنظر قرار گرفته است.

وی افزود: وظایف سپاه هم در مقابله با جنگ نرم و هم مواجه به مشکلات سخت است که در ابتدای سال ما با مشکل سیل زدگی در برخی مناطق مواجه بودیم که بر اساس حفظ تکلیف و حفظ بحران، سپاه و بسیج در ساعات و روزهای اول در قالب موکب‌ها، هیئت‌ها و مساجد به مناطق اعزام شدند.

صادق پور ابراز کرد: از نظر محیطی سپاه ناحیه‌ی امام سجاد (ع) 47در صد استان قزوین را تشکیل می‌دهد که شامل مناطق طارم، الموت، کوهین، اقبالیه، نواحی متصل شهری و محمود آباد می‌شود.

وی عنوان کرد: به کمک بسیج نقش کارکرد اجتماعی به مساجد راه‌ یافت همان‌طور که مشخص است مسجد تنها محل عبادت نیست و بسیجیان با فعالیت‌هایی در مساجد زمینه‌ی فعالیت‌های اجتماعی را فراهم کردند که از نمونه فعالیت‌های مساجد به بحث گلریزان و دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی از مردم است که سپاه ناحیه‌ی امام سجاد(ع) حدود یک میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی را جمع آوری کرده است که سه محل محموله به مناطق اعزام شد و چهارمین محموله‌ای کمک به مناطق محروم فردا اعزام خواهد شد.

صادق پور عنوان کرد: علاوه بر فعالیت‌های قید شده ما شاهد اعزام گروها جهادی در قالب پزشکی و موکب‌های اربعین برای کمک رسانی به مناطق گلستان و حضور گروه‌های جهادی به مناطق خوزستان اعزام شد.

اعزام 80 گروه جهادی به مناطق محروم شهرستان قزوین

وی ادامه داد: سپاه ناحیه‌ی امام سجاد(ع) هم‌چنان در حال جمع آوری کمک‌های مردمی برای احداث مسکن است.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به برنامه‌های اجرایی در سال جاری برنامه‌های اختصاصی این هفته شامل برنامه‌های روشنگری و عمق بخشی بصیرتی برای عموم مردم، حضور در مدارس برای آموزش دفاعی، دبیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مقابله با مسئله‌ی نفوذ در حوزه‌های مختلف، بحث اگاهی سازی رسانه‌ای، برگزاری یادواره‌های شهدا، همایش‌های فرهنگی و اعتقادی، گشت‌های عملیاتی برای ایجاد امنیت که با که شاهد کاهش سرقت در برخی مناطق بودیم، رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس و یگان‌های امنیتی، اردوهای جهادی به مناطق محروم که در سال گذشته حدود 80گروه جهادی به مناطق اعزام شدند، اجرای طرح شهید بهنام محمدی که رویه‌ی کار سبب سوق دادن نوجوانان به مساجد و برپایی نماز جماعت می‌شود.

وی بیان کرد: در برخی مناطق سیل زده حضور سپاه و روحانیون سبب شد تفکر برخی مردم نسبت به باورهای غلط نسبت به روحانیت تغییر کند و زمانی که دشمن ما را تروریست خطاب کرد مردم به حمایت از سپاه پرداختند.

صادق پور بیان کرد: امام راحل می‌فرمودند؛ اگر می‌خواهید امریکا را نابود کنید به مردم بیشتر خدمت کنید، در همین راستا برای خدمت رسانی به مناطق محروم که دچار مشکلات اجتماعی هستند فعالیت‌هایی که انجام شد با کمک قرارگاه جواد ائمه فعالیت‌هایی انجام شد.

وی درباره عملکرد سپاه در حوزه آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: پیگیری‌های ما در منطقه‌ی اقبالیه در بحث حاشیه نشینی، خرمن سوخته در بحث مواد مخدر، چوبیندر در حوزه اعتیاد و طلاق بود که برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام گرفت، از دیگر خدمات ما حضور در سه دهستان قزوین و ارائه خدمات عمرانی و اجرایی در بحث آب بود.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) در پایان با اشاره به حضور کشورهای همسایه ایران برای امدادرسانی به سیل زدگان کشورمان بیان کرد: حضور مجاهدان عراقی در کمک به مناطق سیل زده نشان داد که اتحاد و وحدت و همدلی بین مسلمانان منطقه وجود دارد که این همدلی عامل نگرانی دشمن است.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان