۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کنکور ۹۸/ ترفندهایی برای اینکه عربی را با عشق و علاقه بخوانید
کد خبر: ۳۳۵۰۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۸ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

کنکور ۹۸/ ترفندهایی برای اینکه عربی را با عشق و علاقه بخوانید

دانش‌آموزان به برخی از دروس علاقه‌ای ندارند که با راهکارهای ساده‌ای می‌توان آنها را مشتاق به مطالعه آن دروس کرد.

کنکور ۹۸/ ترفندهایی برای اینکه عربی را با عشق و علاقه بخوانید

 به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین،کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید؛ خاطراتی که می‌تواند شیرین یا تلخ باشد.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

کنکور ۹۸/ کنکوری‌ها چگونه درس‌های مورد علاقه‌اشان نیست را یاد بگیرند؟

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داد و آن را رعایت کرد.

 

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

راه‌های تشویق دانش‌آموزان به درس‌خواندن

سهیل سراج مشاور تحصیلی، درباره راه‌های تشویق دانش‌آموزان به درس‌ خواندن، اظهار کرد: تنها راه برای تشویق دانش آموزان به درس خواندن این است که معلمی با انگیزه باید اننخاب کرد؛ معلم تاثیر زیادی در روحیه دانش آموز دارد.

وی بیان کرد: بسیار اهمیت دارد معلمی که با دانش‌آموز صحبت می‌کند با انگیزه باشد و بتواند حس رقابت و شور و حال فرد را افزایش دهد، اگر فردی منفی‌باف باشد دانش‌آموز مشتاق به درس‌ خواندن نمی‌شود و به مرور زمان درس‌ خواندن را کنار می‌گذارد و بدین ترتیب برای کنکور آمادگی لازم را نخواهد داشت.

کنکور ۹۸/ کنکوری‌ها چگونه درس‌های مورد علاقه‌اشان نیست را یاد بگیرند؟

این مشاور تحصیلی ادامه داد: کلاس باید طوری باشد که دانش‌آموز انگیزه لازم را برای مطالعه درس‌هایی که علاقه به آن‌ها ندارد، کسب کند به طور مثال در دروس عمومی دانش‌آموزان به درس زبان عربی علاقه‌ای ندارند، اما معلم می‌تواند کاری انجام دهد که این درس، درس شیوایی شود و کلاس جذابی باشد، دانش‌آموز در چنین شرایطی مشتاق درس خواندن خواهد شد.

 

تاثیر دروس زیست و شیمی در کنکور

سراج افزود: در رشته‌های تجربی، دروس زیست و شیمی جزو درس‌های بسیار مهم است؛ با دقت در تراز ضریب سازمان سنجش می‌توان دریافت که دروس زیست و شیمی تأثیر متفاوتی در کنکور دارند؛ زیست درس دوم اختصاصی دانش‌آموزان است و درس اول ریاضی است بدین ترتیب داوطلبان تجربی بیشتر به درس زیست توجه می‌کنند.

کنکور ۹۸/ کنکوری‌ها چگونه درس‌های مورد علاقه‌اشان نیست را یاد بگیرند؟

وی تشریح کرد: در هیچ سالی مشخص نمی‌شود که چه درسی در کنکور اهمیت بیشتری دارد؛ دروس زیست، شیمی و ریاضی در گردش هستند و در سال‌های مختلف هر کدام ممکن است اهمیت متفاوتی داشته باشند اما در کل باید به دروس اختصاصی توجه زیادی شود، در دروس عمومی ادبیات و در نهایت عربی تأثیر زیادی دارد.

این مشاور تحصیلی افزود: در دروس اختصاصی به همه دروس باید توجه ویژه‌ای شود، یعنی اگر هدف یک داوطلب  قبولی در یک رشته خوب است باید به همه دروس توجه کند و به نمره مثبت بالای ۶۰ درصد بیندیشد، به این معنا که ضریب دروس باید بالای ۶۰ درصد باشد و هیچ وقت نباید در دروس تفاوتی قائل شد.

انتهای پیام/1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان