۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۸کلاس فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌آموزی سربازان فعالیت دارد/ تجهیز کتابخانه پادگان به کتاب‌های روز
کد خبر: ۳۳۴۹۹۷ نویسنده: سرهنگ زرهی ستاد مرادعلی بیژنوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۵ ساعت: ۷:۴۷ ↗ لینک کوتاه

فرماندهی تیپ ۱۱۶مکانیزه شهید صفوی در مصاحبه با صبح قزوین:

۸کلاس فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌آموزی سربازان فعالیت دارد/ تجهیز کتابخانه پادگان به کتاب‌های روز

فرماندهی تیپ ۱۱۶مکانیزه شهید صفوی قزوین گفت: در راستای مهارت آموزی سربازان، با همکاری سازمان فنی و مهندسی ۸کلاس فنی و حرفه‌ای در تخصص‌های مختلف در لشکر ۱۶زرهی قزوین تدریس می‌شود تا سربازان پس از ترخیص از مهارت برخوردار باشند.

۸کلاس فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌آموزی سربازان فعالیت دارد/ تجهیز کتابخانه پادگان به کتاب‌های روز

سرهنگ زرهی ستاد مراد علی بیژنوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در تمام نیروهای مسلح به فرمان رهبر معظم انقلاب و ریاست ستاد کل لازم است سربازان فن و حرفه‌ای را آموزش ببینند.

وی ادامه داد: در قزوین با همکاری مهندس اسدی و دکتر جلیلوند یک تیپ در راستای مهارت آموزی به سربازان فعالیت می‌کند و به همین منظور کلاس‌هایی تشکیل شده و اساتیدی از سازمان فنی و حرفه‌ای استان برای تدریس دعوت شده‌اند.

فرماندهی تیپ 116مکانیزه شهید صفوی قزوین ابراز کرد: اکنون 8کلاس فنی و حرفه‌ای در تخصص‌های مختلف تدریس می‌شود که استقبال خوبی صورت گرفته و حتی پس از اتمام سربازی جذب عده‌ای به بازار کار را به همراه داشته است.

وی افزود: بر آموزش سربازان نظارت خوبی صورت می‌گیرد و قزوین در این زمینه جزء بهترین یگان‌های شمال غرب به شمار می‌آید.

این مسئول نظامی عنوان کرد: سربازان در ابتدا نسبت به ارتش آشنایی ندارند بنابراین دوره‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار می‌شود؛ به طور کلی برنامه‌های آموزشی متنوع و خوبی برای سربازان در نظر گرفته شده است.

سربازان برای بازار کار آماده می‌شوند

وی ادامه داد: درواحد عقیدتی آموزش حفظ قرآن برای علاقمندان درنظر گرفته شده و به حافظان پاداش نقدی و مرخصی تعلق می‌گیرد؛ همچنین آموزش مربوط به کارهای تخصصی سرباز نیز از جمله فعالیت‌های آموزشی ثابت است.

بیژنوند بیان کرد: در گروهان بهداشت و درمان خدمات مشاوره‌ای رابرای سربازان ارائه می‌دهد و آنان را راهنمایی و هدایت می‌کنند؛ درواقع تمام ارگان‌ها به طور مجزا، برنامه ریزی شده و مداوم برنامه آموزشی برگزار می‌کنند تا درنهایت فرد پخته شود.

وی افزود: در راستای آموزش و اوقات فراغت نیز برنامه‌ها و امکانات مختلفی در اختیار سربازان قرار می‌گیرد که کتابخانه مجهز و به روز و امکانات ورزشی از جمله آن‌ها هستند.

فرماندهی تیپ 116مکانیزه شهید صفوی قزوین درباره جذب نیروها به ارتش ابراز کرد: آموزشگاه درجه داری و دانشگاه افسری به طور مجزا و بر حسب نیاز سالانه یک بار نسبت به جذب نیرو و گزینش افراد اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر اعزام افراد سخنران به مدارس و دانشگاه‌ها در جذب افراد علاقمند مفید بوده و در نتیجه افراد با آگاهی کامل در ارتش جذب می‌شوند.

این مسئول نظامی با اشاره به وضعیت دخانیات و مواد مخدر در بین سربازان عنوان کرد: می‌توان گفت درصد بالایی از جوانان سیگاری هستند اما استعمال دخانیات در پادگان‌ها ممنوع اعلام شده و درصورت مشاهده فرد و حتی درمواردی فرمانده نیز توبیخ می‌شود.

شناسایی و درمان سربازان مشکوک به اعتیاد با مشاوره

وی ادامه داد: درمورد اعتیاد نیز کسی منکر آن نیست، البته این معضل کلی جامعه به شمار می‌آید و مختص پادگان‌های سربازان و ارتش نیست؛ درصد بالایی از اعتیاد در دانشگاه‌هاست و به علت سختگیری و برخورد قانونی آمار آن در ارتش پایین است.

بیژنوند اذعان کرد: در تمام ارتش و نیروهای مسلح کنترل صورت می‌گیرد، اما در مواردی اعتیاد اجتناب ناپذیر می‌شود که این افراد زمینه‌های مختلف آن را دارا هستند؛ این موضوع که نسل جوان امروز کمتر خانواده و بزرگترها را قبول دارند نیز رفتار ریسک پذیر را افزایش می‌دهد.

وی افزود: ‌در بدو ورود سربازان نیرو انتظامی پایش را انجام می‌دهد و در پادگان نیز مشاوره‌هایی صورت می‌گیرد و افراد مشکوک به اعتیاد شناسایی و تحت نظر قرار می‌گیرند.

فرماندهی تیپ 116مکانیزه شهید صفوی قزوین ابراز کرد: افراد معتاد به کمپ مورد تایید نیروهای مسلح که در کاشان است، اعزام می‌شود و در بسیاری از موارد منجر به ترک می‌شود.

وی گفت: وظیفه ما حفظ سرمایه‌های جوان است، درواقع سربازان پیامبرهایی هستند که پیام نیروهای مسلح و پادگان را به بیرون منتقل می‌کنند، از این رو باید بروز باشیم و با سربازان بخوبی رفتار کنیم که تاکنون این اتفاق صورت گرفته است.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان