۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین با تغییر نام معابر شهر تهران مشکل ترافیک حل می شود؟/ شوخی تلخ اصلاح طلبان با کار اجرایی در پایتخت +تصاویر
کد خبر: ۳۳۴۹۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۳۱ ساعت: ۷:۶ ↗ لینک کوتاه

گزارشی از عملکرد اصلاح طلبان در پارلمان شهری؛

با تغییر نام معابر شهر تهران مشکل ترافیک حل می شود؟/ شوخی تلخ اصلاح طلبان با کار اجرایی در پایتخت +تصاویر

اغلب این تغییر نام ها در خیابان های مناطق مرفه نشین تهران صورت گرفته است و به نظر می رسد اصلاح طلبان برای اینکه رضایت طیف خاصی را که چندان مشکلاتی از لحاظ اقتصادی ندارد را جلب کنند دست به این کارهای نمایشی می زنند.

با تغییر نام معابر شهر تهران مشکل ترافیک حل می شود؟/ شوخی تلخ اصلاح طلبان با کار اجرایی در پایتخت +تصاویر
 

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین اصلاح طلبان شورای شهرهم به دنبال کارهای نمایشی رفته اند. روز سه شنبه تنها در یک طرح اقدام به تغییر چند خیابان شهر تهران به نام هایی که برایشان آورده سیاسی دارد، کردند. سئوال اصلی که در این مواقع پرسیده می شود این است که آیا مردم تهران مشکلات دیگری ندارند که تا به این حد اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران بر روی کارهای نمایشی و به اصطلاح فرهنگی و تغییر نام معابر و خیابان‎ها متمرکز شده‌اند.

در این رابطه باید پرسید که آیا پرداختن به این مسائل سطحی و نمایشی در میان تمام مشکلات در شان شورای شهر تهران است؟ آیا امور مهم تری وجود ندارد؟ اما اصلاح طلبان شورای شهر برای خود چنین کاری‎های دسته چندمی را تعریف و اجرا می کنند و جالب است که به آن هم مباهات می کنند. 
 
در همین رابطه، اعضای شورای شهر تهران صبح روز سه شنبه 27 فروردین ماه در بررسی تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران پیشنهاد دادند که خیابان «سپند» در منطقه یک به نام «عزت‌الله انتظامی»، بلوار فلامک جنوبی و شمالی در منطقه ۲ به نام «محمدرضا شجریان»، خیابان کوکب در منطقه ۲ به نام «غلامحسین امیرخانی» (خوشنویس)، خیابان نیلوفر در منطقه ۲ به نام «علی نصیریان»، خیابان معارف به نام «داود رشیدی» و ۲۴ متری سعادت آباد به نام «محمد علی کشاورز» نامگذاری شود.
 
 
این پیشنهادات با 15 رای موافق و بدون مخالف  در شورای شهر تهران تصویب شد.
 
جالب اینجاست که اغلب این تغییر نام ها در خیابان های مناطق مرفه نشین تهران صورت گرفته است و به نظر می رسد اصلاح طلبان برای اینکه رضایت طیف خاصی را که چندان مشکلاتی از لحاظ اقتصادی ندارد را جلب کنند دست به این کارهای نمایشی می زنند. نکته قابل تامل دیگر تغییر نام خیابان‌ها به نام هنرمندان و بازیگران است. بازهم به نوعی سلبریتی محور بودن در دستور کار سیاسی اصلاح طلبان است و نامی از دانشمندان و فرهیختگان و پژوهشگران نمونه در این موارد دیده نمی شود.
 
 
رانت سیاسی اصلاح طلبان به سلبریتی‌ها 
 
این اسم گذاری های به اصطلاح فرهنگی که با اهداف سیاسی انجام می پذیرد از نظر افکارعمومی آنقدر بعضا سطحی و کودکانه جلوه می کند که در مقایسه با کارهای اجرایی جدی گذشته به عنوان یک طنز تلخ سیاسی نمود پیدا می کند.
 
جالب اینجاست که اصلاح طلبان بیان می کنند که در دوره محمد باقر قالیباف که کارهای عمرانی بسیاری در سطح شهر تهران شاهد بودیم، از پایتخت یک شهر سوخته تحویل گرفته اند اما حالا با کارهای نمایشی سعی دارند تهران را به طور کاملا سیاسی اداره کنند.
 
 
سیاسی کاری اصلاح طلبان در این نامگذاری‌ها آنقدر تابلو و آشکار است که به نوعی نشان دهنده یک رانت سیاسی به هنرمندان و سلبریتی‌هاست. در انتخابات‌های مختلف این بده بستان سیاسی و حضور و حمایت سلبریتی‌ها از اصلاح طلبان به خوبی نمایان است و به نظر می رسد که اصلاح طلبان سعی کرده اند با این کار روند رانت سیاسی به سلبریتی‌ها را ادامه دهند. جالبتر اینکه اصلاح طلبان با تبلیغات سیاسی در شبکه های اجتماعی سعی کردند این کار خود را بسیار مثبت جلوه دهند و بواسطه آن منفعت سیاسی خود را بدست بیاورند. 
 
اما باید پرسید که این نامگذاری‌ها غیر از این رانت های سیاسی جناحی چه مشکلاتی را حل می کند؟ آیا ترافیک این خیابان ها روان تر می شود و امکانات رفاهی و تسهیلاتی مردم در سطح شهر بهتر خواهد شد یا خیر. این در شرایطی است که در پس پرده این اقدامات نمایشی اصلاح طلبان سعی می کنند که هزینه شهر تهران را برای شهروندان افزایش دهند. 
 
شهردار تهران نیز در این زمینه قدم بر می دارد و مهمترین طرحی که ارائه کرده است دوچرخه سواری شهروندان است که همواره روی آن تاکید می کند اما هنوز تهرانی ها تمایل چندانی به استفاده از این دوچرخه ها در سطح شهر پیدا نکرده اند. به نظر می رسد مشکل در جای دیگری است و از این رو مشکلات دیگر سد راه توفیق این طرح شده است. 
 
از سوی دیگر باید پرسید که این نامگذاری ها دغدغه چند درصد از شهروندان شهر تهران می باشد. بیشتر این موارد شاید دغدغه هنرمندان و برخی از هنردوستان باشد اما غالب و قاطبه مردم تهران مشکلاتی دارند که با این نمایش‌های هنردوستانه حل و فصل نمی شود. به نظر می رسد اصلاح طلبان شورای شهر کار اجرایی در شهر تهران را شوخی گرفته اند که دغدغه و تمرکز خود را روی تغییر نام خیابان قرار داده اند. باید از اعضای شورای شهر تهران پرسید که چه تعریفی از کار در پارلمان شهری دارند.  
 
انتهای پیام/ 1404
منبع:دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان