۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین قطب تولید ماهیان زینتی کشور می‌شود
کد خبر: ۳۳۴۸۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۶ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

قزوین قطب تولید ماهیان زینتی کشور می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با بابهره برداری از بزرگترین واحد تولید ماهیان زینتی در شهر صنعتی لیا استان قزوین قطب تولید ماهیان زینتی کشور می‌شود.

قزوین قطب تولید ماهیان زینتی کشور می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه خمسه پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در بازدید از بزرگترین واحد تولید ماهیان زینتی کشور که در شهر صنعتی لیا از توابع استان و با حضور منوچهر حبیبی معاون برنامه ریزی اقتصادی استانداری قزوین انجام شد، اظهار کرد: استان قزوین پتانسیل مستعد و ویژه ای در بخش کشاورزی به ویژه ماهیان زینتی دارد که باید از این ظرفیتها بخوبی بهره برد.

وی با اشاره به اینکه؛ بزرگترین واحد تولید ماهیان زینتی در ایران و منطقه در شهرک صنعتی لیا قزوین درحال احداث است، ابراز کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: با بهره برداری از این واحد تولیدی زمینه اشتغال ۲۸۰ نفر بصورت مستقیم در منطقه فراهم خواهد شد، با بهره برداری از این واحد تولیدی امکان صادرات ماهی زینتی به کشور و جهان فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: با برنامه ریری انجام شده؛ این واحد تولیدی قادر به تکثیر و پرورش سالانه ۳۰ میلیون قطعه ماهی زینتی خواهد بود، همچنین در این واحد تولیدی آکواریم و تجهیزات مربوطه پیش بینی شده است.

این مسئول بیان کرد: استان قزوین با تولید ۲۷ میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه چهارم کشور را دارد که با بهره برواری این واحد ظرفیت تولید ماهیان زینتی استان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان