۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین راه مقابله با تصمیمات ابلهانه ترامپ تقویت کشور در همه عرصه‌هاست/ حضور جهادگران در مناطق سیل‌زده از نوع ایثارگری دوران جنگ است
کد خبر: ۳۳۴۸۰۴ نویسنده: علیرضا اکبری تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۱ ساعت: ۸:۱۴ ↗ لینک کوتاه

جانباز دفاع مقدس در مصاحبه با صبح قزوین:

راه مقابله با تصمیمات ابلهانه ترامپ تقویت کشور در همه عرصه‌هاست/ حضور جهادگران در مناطق سیل‌زده از نوع ایثارگری دوران جنگ است

جانباز دفاع مقدس گفت: راه مقابله با سردمداران آمریکا و صهیونیسم این است که در همه عرصه‌ها قوی باشیم و از تهدید و فشار دشمن نترسیم زیرا آنها هر روز به دنبال بهانه‌ای تازه هستند تا با تهدید و اعمال فشار عرصه را بر مردم و تصمیم گیران کشور تنگ کنند.

راه مقابله با تصمیمات ابلهانه ترامپ تقویت کشور در همه عرصه‌هاست/ حضور جهادگران در مناطق سیل‌زده از نوع ایثارگری دوران جنگ است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ ایران اسلامی در طول تاریخ پس از پیروزی انقلاب فرازونشیب‌ها و گزندها و دشمنی‌های بسیاری را از سرگذرانده اما همواره با فداکاری و ایثارگری‌های قهرمانان وطن در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان سینه ستبر کرده و هرگز سر خم فرود نیاورده است.

دوران 8 ساله دفاع مقدس میدان نمایش و اوج ایثار بزرگمردانی بود که حتی از بذل جان خویش نیز برای حفظ حریم و کیان کشور دریغ نکردند. در این میان بودند قهرمانانی که داوطلبانه در جبهه حضور یافته و تا مرز شهادت پیش رفتند و قطعه‌ای از وجود خود را در میدان نبرد جا گذاشتند.

علیرضا اکبری یکی از جانبازان قزوینی است که در عملیات خیبر به درجه جانبازی نائل آمد. وی که متولد سال ۴۲ است در سال 60 و در سن ۱۸ سالگی وارد سپاه شد و پس از 30سال خدمت در سال ۹۰ با درجه سرهنگ تمامی بازنشسته شده است، اما همچنان با شهدا مانوس بوده و در معراج الشهدای سپاه استان برای جمع آوری خاطرات دفاع مقدس همکاری دارد.

روز جانباز بهانه‌ای شد تا به گفتگو با این جانباز قزوینی بنشینیم.

صبح قزوین: چه شد که به جبهه رفتید؟

اکبری: احساسم این بود که وظیفه همه کسانی که شرایط رفتن به جبهه و دفاع از کشور را دارند هست که در جبهه حضور پیدا کرده و از کشور خود که مورد تجاوز دشمن قرار گرفته بود دفاع کنند و درواقع براساس یک تکلیف دینی و ملی به جبهه رفتم؛ از سوی دیگر تعدادی از دوستان هم محله‌ای من در جبهه بودند و با مشاهده آنها بیشتر برای حضور در جبهه تشویق شدم.

صبح قزوین: اولین بار چه زمانی به جبهه رفتید؟

اکبری: اولین حضورم در جبهه مربوط به تاریخ سیزدهم فروردین سال ۶۱ است که به سردشت رفتیم که آن زمان راه زمینی بانه تا سردشت بسته و در دست دموکرات و کومله بود. قزوین در آن ایام تعدادی نیرو در سردشت برای دفاع از مردم و مقابله با گروهک‌ها داشت که ما از سقز با هلی‌کوپتر به سردشت رفتیم و در اولین ماموریتم سه ماه و نیم در سردشت بودم.

صبح قزوین: چه مدت در جبهه حضور داشتید و در چه عملیات‌هایی شرکت کردید؟

اکبری: در مجموع ۴۵ماه در جبهه حضور داشتم و در عملیات‌های مختلفی نظیر رمضان، خیبر، بدر، والفجر مقدماتی، والفجر ۴، ۸ و ۱۰ و محرم شرکت کردم.

صبح قزوین: چگونه و در چه عملیاتی جانباز شدید؟

اکبری: در عملیات خیبر که تصرف جزایر شمالی و جنوبی بود، مجروح شدم. براساس طراحی سپاه، لشکرها و تیپ‌ها وارد عمل شدند و ما در گردان امام رضا(ع) به فرماندهی مهدی شالباف بودیم که به جزیره شمالی رفته و آنجا را به تصرف درآورده و مستقر شدیم. بقیه گردان‌ها هم وارد جزیره شمالی شدند.

در عملیات تصرف جزیره جنوبی عملیات به اصطلاح قفل شد و مشکلاتی به وجود آمد که درخواست کمک کردند و یک گروهان از ما برای کمک به نیروهای درگیر در جزیره جنوبی اعزام شدند. از آنجا که آقای شهید شالباف با گروهان اول ما برای کمک به مجموعه نیروهای گردان مستقر در جزیره جنوبی رفته بود از او خبری نشد و بی‌سیم‌ها تقریبا قطع بود و ارتباط ما هم با شهید شالباف قطع شد. من برای اطلاع از وضعیت شهید شالباف و نیروهای خود به آنجا رفتم که متوجه شدم بچه‌هایی که در خطوط جلوتر بودند در محاصره دشمن قرار گرفتند لذا دیگر امکان حضور ما در آنجا نبود که موقع برگشت گلوله یک تانک به زمین اصابت کرد و من از ناحیه زانوی پای چپ دچار مجروحیت شدم.

صبح قزوین: آیا پس از مجروحیت هم به جبهه رفتید؟

اکبری: بله، بعد از مجروح شدن با وجود محدودیت‌هایی که پایم ایجاد می‌کرد اما به دلیل اشتیاق حضور در جبهه، مجدد به جبهه رفتم و در دو یا سه عملیات شرکت کردم چراکه روحیه و فرهنگ و حال و هوای جبهه بسیار عرفانی و معنوی و پرجاذبه بود به همین دلیل دوست داشتم حتما در آنجا حضور داشته باشم.

صبح قزوین: خاطره‌ای از زمان حضور خود در جبهه تعریف کنید.

اکبری: یکی از بهترین خاطراتم مربوط به عملیات خیبر است که در همان عملیات نیز مجروح شدم. شب آخری که فردای آن روز باید به اسکله رفته و سوار قایق می‌شدیم فرمانده گروهان‌ها و دسته‌ها را به چادری که در پشت دژ مستقر بود جمع کرده و همه را کاملا توجیه کردند که فردا باید چه کاری انجام دهیم. صبح فردا پس از صرف صبحانه همه نیروها سوار بر قایق‌ها شدیم. از جایی که ما سوار قایق شدیم تا خط دشمن تقریبا ۱۳ کیلومتر فاصله داشت. بخشی از این مسیر را ما باید با قایق موتور روشن طی می‌کردیم. نزدیک به ۴۰ قایق کل گردان را سوار کرده و همه پشت سر هم به ستون می‌رفتیم.

ظهر شد و همه بچه‌ها که پیش از سوار شدن به قایق وضو گرفته بودند، نمازشان را در همان قایق در حال حرکت خواندند. یک مرتبه دو هواپیمای جنگی عراقی که سطح ارتفاع پروازشان خیلی پایین بود از مقابل ما و دقیقا از بالای آبراه و از بالای سر بچه‌ها گذشت این اقدام به حدی غافلگیرکننده بود که نیروها فرصتی برای رفتن به نیزارها و استتار کردن نداشتند.

برداشت ما این بود که هواپیماهای عراقی قطعا ما را در آبراه دیدند و در برگشت حتما گزارش خواهند داد که نیروهای ایرانی به سمت جزایر شمالی در حرکت هستند لذا بر این باور بودیم که احتمالا شب با مشکل مواجه خواهیم شد. اما به لطف خدا اینطور نشد.

شاید امداد الهی بود که هواپیماهای عراقی متوجه حرکت قایق‌ها نشده بودند چون وقتی ما به خط دشمن رسیدیم؛ دیدیم که دشمن در خواب است و ما حتی برخی از نیروهای عراقی را در حال خواب داخل سنگرها دستگیر کردیم. بدین شکل در عملیات جزیره شمالی دشمن اصلا از حضور ما اطلاع پیدا نکرد و ما با کمترین شهید و مجروح توانستیم خط اولیه دشمن را تصرف کنیم.

صبح قزوین: به نظر شما ایثار و از خودگذشتگی در دوره کنونی در چه مباحثی مصداق دارد؟

اکبری: در دوران دفاع مقدس ایثار و گذشت و فداکاری با حضور در جبهه و مقابله با دشمن که به کشور ما حمله نظامی کرده بود معنا پیدا می‌کرد و امروز به عقیده من به کارگیری از ظرفیت‌ و توانایی و استعداد و تجارب فرد در هر عرصه‌‌ای به معنای ایثار است.

به طور مثال فردی که دارای تمکن مالی است؛ اگر از امکانات مالی خود در عرصه تولید استفاده کند و با افزایش سطح تولید زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند واقعا ایثار کرده است و به تمام معنا ایثارگر است یا اگر فردی دارای توانایی فعالیت در فضای فرهنگی است از توان خود در این عرصه برای مقابله با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن استفاده کند و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را با فعالیت گسترده و سازنده خود در جامعه تبلیغ کند به نوعی ایثارگر در عرصه فرهنگی است.

در این ایام و با توجه به وقوع سیل نیز در برخی نقاط کشور مردمی که به هر شکلی چه از طریق مالی و چه از طریق حضور در مناطق سیل زده به کمک سیل‌زدگان می‌شتابند ایثار کرده‌اند در واقع کمک به مردم ایثار و از خودگذشتگی است.

همچنین مدافعان حرم نیز ایثارگر هستند، زیرا وقتی مشاهده کردند که یک کشوری در مقابل دنیای استکبار تنها شده و صدای مظلومیت آنها جهان را پر کرده لذا برای کمک به مردم آن کشور رفتند که نهایت ایثارگری است.

صبح قزوین: به نظر شما دلیل اقدام ترامپ در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی چه بود و مسئولان کشور باید چه مواضعی را اتخاذ کنند؟ 

اکبری: به نظر من همه سردمداران امریکا اهداف مشخصی دارند فقط برخی با روش نرم و دیگری با روش خشن‌تری مقاصد خود را دنبال می‌کنند، زیرا همه در نهایت قصد زورگویی و قلدری دارند و از همه امکانات و تجهیزات و سلاح و ارتشی که دارند برای تحکم در دنیا و زورگویی استفاده می‌کنند تا به منافع خود دست یابند.

راه مقابله با سردمداران آمریکا و صهیونیسم این است که در همه عرصه‌ها قوی باشیم و از تهدید و فشار دشمن نترسیم، زیرا آنها هر روز به دنبال بهانه‌ای تازه هستند تا با تهدید و اعمال فشار عرصه را بر مردم و تصمیم گیران کشور تنگ کنند و راه حل آن هم این است که ما باید درهمه عرصه‌ها نظامی، اقتصادی و سیاسی خود را قوی کنیم.

همچنان که در عرصه اقتصادی راه برون رفت از مشکلات توسل به آمریکا و اروپا نیست، البته باید بنا به فرمایش مقام معظم رهبری از معلومات اطلاعات و دانش آنها استفاده کنیم اما باید روی پای خود ایستاده و استقلال داشته باشیم.

راه مقابله با تصمیمات ابلهانه و احمقانه ترامپ و سردمداران آمریکا و صهیونیسم تقویت خودمان است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان