۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دومیلیون و پانصد هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری بازدید کردند
کد خبر: ۳۳۴۷۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۰ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

دومیلیون و پانصد هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: حدود دومیلیون و پانصد هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که نسبت به سال گذشته ۱۶درصد کاهش داشت.

دومیلیون و پانصد هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری بازدید کردند

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین درباره فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نوروز ۹۸ اظهار کرد: از 28اسفند 97 تا شانزدهم فروردین ماه امسال 283هزار و 153 نفر شب اسکان مسافران نوروزی در اماکن اقامتی استان ثبت شد که این رقم نشانگر رشد 16درصد نسبت به نوروز 97 بود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز حدود دومیلیون و پانصد هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند، اذعان کرد: این رقم با توجه به شرایط جوی نسبت به مدت مشابه سال قبل 39درصد کاهش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین بیان کرد: جشن‌نوروزگاه‌های استان به دلیل همدردی با سیل زدگان یک روز تعطیل و سه روزه بازدید از بناهای تاریخی الموت به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارندگی‌ها متوقف شد که دلایل کاهش آمار بازدیدکنندگان در طی نوروز 98 بود.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین ابراز کرد: در نوروز ۹۸ یک هزار و 214فقره بازرسی از اماکن خدمات رفاهی و گردشگری استان با هدف ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و شهروندان در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین از افزایش ۶درصدی تردد در جاده‌های استان خبر داد و یادآور شد: براساس گزارش‌های دریافتی و ثبت دوربین‌های تردد شمار در ایام نوروز بیش از ۲۲ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان قزوین عبور کردند.

این مسئول عنوان کرد: ۱۲برنامه نوروز گاهی توسط اداره کل میراث فرهنگی و ۴ نمایندگی در شهرستان‌ها و ۱۲۰ راهنما عملیاتی و ۲ هزار ساعت برنامه در نوروزگاه‌ها اجرا شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان