۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چهارمین محموله کمک‌های مردمی به گلستان ارسال می‌شود/ ۳گروه جهادی قزوین مامور مبارزه با مارهای سمی شدند
کد خبر: ۳۳۴۷۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۹ ساعت: ۱۶:۲ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

چهارمین محموله کمک‌های مردمی به گلستان ارسال می‌شود/ ۳گروه جهادی قزوین مامور مبارزه با مارهای سمی شدند

معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: با کاهش سطوح آب، مارهای سمی درحال بازگشت به روستاها و شهر سیمین شهر هستند که برای مقابله با این شرایط سه گروه جهادی برای سم پاشی مناطق حضور پیدا کرده اند.

چهارمین محموله کمک‌های مردمی به گلستان ارسال می‌شود/ ۳گروه جهادی قزوین مامور مبارزه با مارهای سمی شدند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محرمعلی والدی ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سپاه قزوین با اظهار کرد: براساس ابلاغی که به سپاه استان قزوین صورت گرفت و بنابر تدبیر فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در امر سیل زدگان ورود پیدا کردیم.

 وی افزود: برای حل مشکل سیل زدگان با تشکیلات قرارگاه و تعیین وظایف در شهرستان گمیشان و شهر سیمین شهر و ۱۲روستای اطراف آن مستقر شدیم.

این مسئول ادامه داد: اشراف اطلاعاتی از منطقه سیمین شهر با برگزاری جلساتی با حضور مسئولان و علمای این شهر کسب شد.

وی عنوان کرد: ۲۲هزارنفر در قالب ۶هزار و ۱۰خانوار در منطقه سیمین شهر و روستاهای آن ساکن هستند که بالغ بر ۱۹کامیون در سه مرحله کمک‌های مردمی استان قزوین به این مناطق سیل زده ارسال شده است.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین بیان کرد: همچنین اقلام لجستیکی و مهندسی به همراه شش گروه جهادی ۱۰نفره از ششم فروردین در منطقه مستقر شده و گروه فنی و مهندسی نیز در منطقه حضور دارند.

توزیع روزانه ۵۰۰وعده غذای گرم

وی گفت: آبگرفتگی امکان تردد برخی از روستاها و جاده‌ها را از جاده‌های اصلی غیرممکن کرده بود که با اجاره قایق مردم را از روستاها به محل اسکان درنظرگرفته شده منتقل شدند.

والدی اضافه کرد: لایروبی مناطق سیل زده در گمیشان نیازمند لودر و بیل مکانیکی بود که امکانات مهندسی قزوین در دهانه گرگان رود اعزام شد و هم اکنون درحال بازگشایی این منطقه هستند.

وی افزود: شکافتن جاده‌ها و انفجارهای صورت گرفته توسط سپاه در مناطق سیل زده زمینه سهولت رفت و آمد را فراهم کرد و ۱۱۵واحد آموزشی و مسکونی و غیرمسکونی تخلیه و برای سکونت اهالی آماده شده است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۲هزار بسته غذایی بین سیل زدگان توزیع شده است، گفت: خانواده‌هایی که امکان استقرار در منازل خود را نداشتند در اردوگاه خارج از شهر اسکان داده شده اند که روزانه ۵۰۰وعده غذای گرم در وعده ناهار و شام توزیع می‌شود.

وی اذعان کرد: در مناطق سیل زده یکی از اقدامات اساسی ما پای کارآوردن خود مردم بود که با همدلی به ایجاد خاکریز و کمک به نیروهای جهادی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

ارائه روزانه خدمات درمانی به سیل‌زدگان

معاون اجرایی سپاه استان قزوین بیان کرد: آماده سازی مدارس در روستاها و شهرها نیز با جدیت تمام صورت گرفت تا دانش آموزان از ادامه تحصیل بازنمانند.

وی درباره خدمات ارائه شده توسط سپاه قزوین در منطقه سیل زده گلستان یادآور شد: ۱۰هزار لیتر سوخت، ۴۰هزار قرص نان و ۳۶هزار بطری آب، هزار قوطی شیرخشک، هزار جفت چکمه، ۴۰تن علوفه و تعداد زیادی گونی برای خاکریز توزیع شده است.

این مسئول اظهار کرد: با کاهش سطوح آب، مارهای سمی درحال بازگشت به روستاها و شهر سیمین شهر هستند که برای مقابله با این شرایط سه گروه جهادی برای سم پاشی مناطق حضور پیدا کرده اند.

وی با بیان فردا چهارمین گروه کمک‌های مردمی به گلستان اعزام می‌شود، گفت: بیمارستان صحرایی تخصصی سپاه قزوین در منطقه سیمین شهر مستقر شده است و روزانه به ۱۵۰۰نفر خدمات درمانی ارائه می‌شود.

والدی افزود: ۳گروه جهادی دانشجویی و سه گروه مردمی از بوئین زهرا و تاکستان و قزوین و ماشین آلات مهندسی به مناطق سیل زده لرستان اعزام شده و امروز ۴۰نفر از طلاب و روحانیت با محوریت بسیج طلاب به لرستان و خوزستان اعزام خواهند شد.

اعلام آمادگی 30گروه جهادی برای حضور در لرستان

وی ادامه داد: ۳موکب قزوین که در اربعین از طریق بسیج و سپاه ایجاد شده بود در مناطق سیل زده از فردا در لرستان و خوزستان مستقر خواهند شد، همچنین ۱۰کامیون کمک‌های مردمی به لرستان ارسال شده است.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین ابراز کرد: هم اکنون بیش از ۳۰گروه جهادی اعلام آمادگی کرده اند تا برای منطقه لرستان اعزام شوند، همچنین ۲اردوگاه سپاه در خوزستان است که دراختیار سپاه این استان قرار گرفته تا برای اسکان به کار گرفته شود.

وی افزود: موضوعات بهداشتی در گلستان و خوزستان و لرستان جزو مهمترین مسائل است که نیازمند تجهیز بیشتری در این حوزه هستیم.

والدی در پایان گفت: ۱۵گروه جهادی خواهر و برادر از استان قزوین برای برطرف کردن نیازهای عمومی در لرستان مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان