۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سپاه مقتدرانه پای دفاع از انقلاب ایستاده است/ نگاه قومیت‌گرایی در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان وجود ندارد
کد خبر: ۳۳۴۷۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۹ ساعت: ۱۴:۳۸ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین:

سپاه مقتدرانه پای دفاع از انقلاب ایستاده است/ نگاه قومیت‌گرایی در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان وجود ندارد

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: پاسداری از انقلاب در قالب حوادثی همچون جنگ با منافقین، جنگ نظامی، مسائل سازندگی و حوادث طبیعی تعریف می‌شود که سپاه در همه این موارد با اقتدار وارد شده است.

سپاه مقتدرانه پای دفاع از انقلاب ایستاده است/ نگاه قومیت‌گرایی در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سپاه قزوین با اشاره به وقوع سیل در تعدادی از استان‌های کشور اظهار کرد: استان گلستان در ابتدای سال ۹۸ با وقوع سیل مواجه شد که بسیاری از هموطنان ما دچار خسارت مالی شدند.

وی افزود: پس از ابلاغ رسمی رهبر معظم انقلاب به فرماندهی کل سپاه، سپاه‌های استانی برای امدادرسانی در مناطق سیل زده گلستان حضور پیدا کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین ابراز کرد: استان قزوین در سیل گلستان، استان معین شهر سیمین شهر و 12روستای اطراف آن شد که از ابتدای سیل‌زدگی این مناطق با تشکیل قرارگاهی امدادرسانی‌ها آغاز شد.

وی عنوان کرد: در لرستان و خوزستان هم ما با وقوع سیل و حوادث روبرو بودیم که خوشبختانه نیروهای نظامی در این مناطق مستقر شدند.

این مسئول بیان کرد: البته شاید عده‌ای شبهاتی مطرح کنند که چرا باید نیروهای نظامی در حوزه کمک رسانی حوادث طبیعی ورود پیدا کند، در صورتی که باید بدانیم در قانون اساسی مطرح شده پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب جزو وظایف ماست.

وی ادامه داد: پاسداری از انقلاب در قالب حوادثی همچون جنگ با منافقین، جنگ نظامی، مسائل سازندگی و حوادث طبیعی تعریف می‌شود که سپاه در همه این موارد با اقتدار وارد شده است.

با وجود همدلی مسئولان قزوین، شاهد کمترین حوادث در استان بودیم

طاهرخانی ابراز کرد: سپاه به دور از شبهه افکنی‌ها و دروغ پردازی‌های صورت گرفته مقتدرانه پای دفاع از انقلاب ایستاده است و هر زمانی که احساس کند نیاز به حمایت از مردم و کار جهادی دارد، پیشتاز خواهد بود.

وی گفت: تا به امروز ما ماموریتی در استان‌های خوزستان و لرستان به سپاه استان قزوین محول نشده است و قزوین معین استان گلستان در یک شهر و ۱۲روستا است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین تاکید کرد: از تمام خیرینی که تمایل به حضور شخصی برای ارسال کمک دارند، درخواست داریم که در مناطقی که مربوط به تقسیمات استان قزوین است، توزیع کنند.

وی درباره میزان برآورد خسارت‌های سیل اذعان کرد: خسارت‌ها در مناطق سیل‌زده هنوز برآورد نشده است، زیرا هنوز آب‌ها به طور کامل خارج نشده که دولت بتواند به طور کامل این هزینه‌ها را برآورد کند.

این مسئول بیان کرد: در ماموریت‌هایی که در حوزه حوادث از طریق سپاه و بسیج انجام می‌گیرد ما نگاه بخشنامه ای و اداری نداریم و کمک رسانی‌ها حتی پس از فروکش کردن حوادث با حضور سپاه و بسیج ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان قزوین نیز از وقوع سیل بی بهره نبود، افزود: با هشدار هواشناسی درخصوص وقوع سیل در استان قزوین تمام نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی و مهندسان سپاه قزوین تمام وقت در محل کار حضور داشتند.

طاهرخانی در پایان عنوان کرد: تمام فرماندهان نواحی دوشادوش فرمانداران شهرستان‌ها در بارندگی‌های اخیر در استان قزوین حضور داشتند که خوشبختانه با وجود همدلی و همکاری مسئولان، استان قزوین با کمترین شرایط خسارتی مواجه بود.

انتهای پیام/2002

 

 

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان