۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین سیل ۶۴۹میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی قزوین وارد کرد
کد خبر: ۳۳۴۷۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۹ ساعت: ۱۴:۲۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

سیل ۶۴۹میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی قزوین وارد کرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اثر سیل اوایل بهار سال جاری۶۴۹ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده است.

سیل ۶۴۹میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی قزوین وارد کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه خمسه ظهر امروز(یکشنبه) در دیدار با اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین اظهار کرد: حفظ پوشش گیاهی و منابع طبیعی ؛ مهمترین عوامل در کنترل سیلاب است، از این منابع خدادادی برای صیانت از عرصه ها باید صیانت کرد.

وی افزود: در سیل اخیر در ایام تعطیلات نوروزی؛ برای پیشگیری از وقوع سیلاب، کلیه معاونین و مدیران سازمان و بخش کشاورزی آماده باش بودند و نقش موثری در مدیریت سیلاب و کاهش خسارت به بخش کشاورزی داشتند.

این مسئول بیان کرد: همچنین اجرای طرح تحقیقاتی همچون طرح آبخوانداری در بویین زهرا در کنترل سیلاب‌ها تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: بر اثر سیل اوایل بهار سال جاری649 میلیارد و 105میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده است، از این میزان خسارت مبلغ 110میلیارد و 218میلیون ریال در سطح 1554 هکتار به محصولات باغی و مبلغ 254میلیارد و 431 میلیون ریال در سطح 4150 هکتار به محصولات زراعی آسیب وارد کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ابراز کرد: همچنین سیل به 45 رأس دام و 400 واحد دامداری سنتی و 1500 قطعه طیور، 5 واحد استخر پرورش ماهی و 60هزار قطعه بچه ماهی به میزان 134میلیارد و 263 میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

خمسه گفت: در همین راستا 39واحد تاسیسات کانال انتقال آب، لوله و پمپاژ آب و شش حلقه چاه، 19 رشته قنات، 13باب استخر ذخیره آب کشاورزی و 67باب سردهنه به میزان 126 میلیارد و 803 میلیون ریال خسارت دیده اند.

وی یادآور شد: همچنین سیل اخیر به 7هزار و 709کیلومتر جاده‌های بین مزارع استان به میزان 9میلیارد و 200میلیون ریال خسارت وارد کرده است، در جریان سیل اخیر در استان قزوین بیش از 770 تن علوفه دام و طیور به ارزش 14میلیارد و 190میلیون ریال خسارت دیده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان