۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بارش‌های اخیر به ۱۰۰کیلومتر از راه‌های برون‌شهری آسیب زد / اعزام ۸دستگاه ماشین آلات راهسازی به لرستان
کد خبر: ۳۳۴۷۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۸ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری استان درمصاحبه با صبح قزوین:

بارش‌های اخیر به ۱۰۰کیلومتر از راه‌های برون‌شهری آسیب زد / اعزام ۸دستگاه ماشین آلات راهسازی به لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در استان گفت: براساس برآورد‌های انجام شده بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های برون شهری استان آسیب دیده و نیاز به تعمیر و مرمت دارد.

بارش‌های اخیر به ۱۰۰کیلومتر از راه‌های برون‌شهری آسیب زد / اعزام ۸دستگاه ماشین آلات راهسازی به لرستان
افشین پیرنون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وقوع سیل در برخی از مناطق کشور اظهار کرد: وقوع بارش‌های اخیر در سراسر استان راهای قزوین به ویژه در محور قزوین- رشت و همچنین حوزه شهرستان‌های قزوین، تاکستان، آبیک، آوج و بوئین‌زهرا را تحت تاثیر قرار داد.
 
وی افزود: براساس برنامه‌های از پیش مشخص شده همکاران راهداری در مناطق مورد نظر مستقر شده و اقدامات لازم را برای هدایت آب و بازگشایی مسیرهای تعیین شده، دهانه پل‌ها و آبروها انجام دادند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: بر اثر جاری شدن سیل چندین مورد تخریب جاده‌ صورت گرفت که شدیدترین آن در آزادراه قزوین- رشت بود.
 
وی عنوان کرد: برای این منظور با کمک حدود ۶۰نفر نیروی انسانی و ۴۰دستگاه ماشین‌آلات راهداری و با تلاش بی‌وقفه همکاران طی ۲۸ ساعت در نهایت بامداد ۱۴ فروردین ماه و شروع سفرهای برگشت از شمال کشور به سمت تهران و سایر نقاط آزادراه قزوین-رشت بازگشایی شد.
 
پیرنون بیان کرد: در این مسیر طی ۲۸ساعت بیش از ۵هزار متر مکعب سنگریزی انجام شد و اکنون در دو نقطه دیگر شامل آزادراه قزوین-رشت و جاده قدیم قزوین به رشت عملیات تعمیر محور ادامه دارد.
 
وی اضافه کرد: در آوج هم با توجه به خسارت‌های ناشی از سیل در جاده خاوران سفلی بیش از ۱۰۰متر راه سازی انجام شد و پل شورآب که بر اثر سیل آب شستگی بسیار شدید پیدا کرده و احتمال ریزش داشت مورد تعمیر قرار گرفت.
 
بازسازی راه‌های لرستان به استان‌های زنجان و قزوین واگذار شده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: همچنین سیل بند روستای خاوران سفلی مورد تعمیر و مرمت قرار گرفت و حدود ۴۵۰۰ مترمکعب مسالح و سنگ سنگریزی شده و از جاری شدن سیل جلوگیری شد.
 
این مسئول عنوان کرد: محورهای مختلفی در شهرستان بویین زهرا هم مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفت به ویژه همکاران راهداری در بحث رودخانه حاجی عرب به دستگاه‌های دیگر کمک کردند.
 
پیرنون بیان کرد: نیروهای راهداری از شروع بارش‌ها تاکنون به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند و هنوز هم کار ادامه دارد.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان لرستان گفت: هشت دستگاه ماشین آلات راهداری همراه با ۱۵نفر نیروی انسانی به استان لرستان اعزام شده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تصریح کرد: بازسازی راه‌های لرستان به استان‌های زنجان و قزوین واگذار شده است و در واقع اکنون استان‌های زنجان، قزوین و لرستان در این مناطق مشغول فعالیت هستند.
 
وی در پایان عنوان کرد: براساس برآورد‌های انجام شده بیش از ۱۰۰کیلومتر از راه‌های برون شهری استان آسیب دیده و نیاز به تعمیر و مرمت دارد و حدود ۵۰دستگاه پل در سطح استان آسیب دیده که باید بازسازی شوند؛ اما هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت وارده به راه‌های روستایی صورت نگرفته است.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان