۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین توزیع میوه امسال ۷۰۰تن بیشتر از سال گذشته بود
کد خبر: ۳۳۴۷۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۸ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

در ایام نوروز؛

توزیع میوه امسال ۷۰۰تن بیشتر از سال گذشته بود

۸۰درصد میوه ذخیره سازی شده در مرحله اول توزیع شد و تنها ۲۰درصد باقی مانده برای مرحله دوم است و نسبت به سال گذشته ۷۰۰تن میوه بیشتری در استان توزیع شد.

توزیع میوه امسال ۷۰۰تن بیشتر از سال گذشته بود

محمود محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره توزیع میوه شب عید اظهار کرد: براساس کمیته راهبردی استان مقرر شد حدود 800تن سیب و 1200تن پرتقال برای استان تامین شود که نسبت به سال گذشته 60درصد سیب و 10درصدی پرتقال بیشتری تامین شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین اعلام کرد: در سطح استان 130غرفه برای توزیع میوه شب عید برپا شده بود که از این تعداد 46غرفه در شهر قزوین بود.

این مسئول تصریح کرد: توزیع میوه شب عید از 24 و 25 اسفندماه در شهرستان‌ها و از 26اسفند در قزوین آغاز شد که این توزیع تا 29اسفندماه ادامه داشت.

وی افزود: زمانی که قیمت میوه تعاونی مشخص شد 20درصد زیر قیمت بازار بود که به مرور قیمت میوه در استان افزایش چشمگیری داشت و موجب استقبال بالای مردم شد.

محمودی ادامه داد: در کمیته راهبردی مقرر شده بود فاز دوم توزیع میوه از پنج فروردین ماه آغاز شود به دلیل اختلاف قیمت میوه تعاونی با بازار استقبال مردم بسیار بالا بود در این راستا طی جلسه ای در دوم فروردین ماه مقرر شد فاز دوم توزیع از سوم فروردین ماه در 10غرفه منتخب شهر قزوین به منظور حفظ تعادل در بازار آغاز شود.

این مسئول با بیان اینکه بعد از عید 200تن سیب از ذخایر ملی تهران به استان قزوین ارسال شد، افزود: 80درصد میوه ذخیره سازی شده در مرحله اول توزیع شد و تنها 20درصد باقی مانده برای مرحله دوم است و نسبت به سال گذشته 700تن میوه بیشتری در استان توزیع شد.

وی با اعلام اینکه کل ضایعات میوه در استان 2درصد بود، عنوان کرد: نظارت بازار بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های نظارتی است و تعاون روستایی تنها تامین کننده تا 10تا 15درصد میوه استان است.

انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان