۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین توزیع بیش از ۲هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده گلستان/ ۶گروه جهادی درحال تخلیه آب منازل هستند
کد خبر: ۳۳۴۷۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۸ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

معاون اجرایی سپاه استان درمصاحبه با صبح قزوین خبرداد:

توزیع بیش از ۲هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده گلستان/ ۶گروه جهادی درحال تخلیه آب منازل هستند

معاون اجرایی سپاه استان قزوین گفت: اعزام ۴گروه فنی شامل تاسیسات و برق کار مجهز به امکانات مورد نیاز؛ اعزام ۳قایق موتوری و اجاره ۴دستگاه دیگر به همراه اپراتور جهت جابجایی مردم؛ اعزام بیل مکانیکی و کمرشکن جهت کمک به مردم سیل زده؛ اعزام ۶گروه جهادی به تعداد ۶۰نفر جهت تخلیه آب‌های منازل مردم سیل‌زده نیز از اقدامات سپاه است.

توزیع بیش از ۲هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده گلستان/ ۶گروه جهادی درحال تخلیه آب منازل هستند

محرمعلی والدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره فعالیت‌های سپاه قزوین در منطقه سیل زده گلستان اظهار کرد: از توجه و نوع دوستی مردم شریف استان قزوین و همچنین از مسئولین استانی و شهرستانی استان در همکاری و کمک رساندن به مناطق سیل زده تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: سپاه استان قزوین تاکنون نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز مردم سیل‌زده، آذوقه، علوفه دامی‌، چکمه، بیل و پاور پلاستیکی، لوازم بهداشتی، پوشاک بچه، پول نقد، لنج کش و کف کش، آب معدنی، کنسروجات، آرد، علوفه و سایر موارد اقدام کرده است.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ابراز کرد: علاوه بر فعالیت در استان گلستان در مناطق لرستان نیز کمک‌های مردمی اعزام شده و با موکب‌های فعال اربعین جهت کمک رسانی، طبخ و توزیع غذا برای سیل زدگان هماهنگی شده و 6گروه جهادی نیز به خرم آباد اعزام شده است.

وی افزود: حضور جدی و موثر سپاه و نیروهای مسلح با تمام امکانات در منطقه؛ رضایتمندی مردم از حضور سپاه و اقدامات موثر انجام گرفته و بسیج همگانی مردم جهت مقابله با سیل و همراهی با عوامل اجرایی از نقاط قوت حضور سپاه در منطقه است.

ارسال 30تن علوفه دامی برای دامداران سیل زده

این مسئول تاکید کرد: تا زمانی که آلام مردم تسکین پیدا کند و احساس نیاز شود سپاه استان قزوین در منطقه حضور خواهد داشت.

وی با تشریح خدمات انجام شده سپاه قزوین در استان گلستان بیان کرد: آماده سازی مدارس سیمین شهر و روستاهای تحت پوشش برای شروع فعالیت آموزشی، تهیه 30تن علوفه، تخلیه آب 110واحد تجاری، مدارس و مسکونی و تهیه 40هزار قرص نان ازجمله فعالیت‌های سپاه استان است.

والدی عنوان کرد: تشکیل قرارگاه پشتیبانی در سپاه استان قزوین؛ اعزام نماینده به محل حادثه دیده سیمین شهر و ایجاد قرارگاه معین در بخش سیمین شهر با مسئولیت معاون اجرایی سپاه استان و اعزام بیش از 15کامیون و نیسان کمک‌های مردمی به استان گلستان از دیگر خدمات انجام شده است.

وی گفت: اعزام 4گروه فنی شامل تاسیسات و برق کار مجهز به امکانات مورد نیاز؛ اعزام 3قایق موتوری و اجاره 4دستگاه دیگر به همراه اپراتور جهت جابجایی مردم؛ اعزام بیل مکانیکی و کمرشکن جهت کمک به مردم سیل زده؛ اعزام 6گروه جهادی به تعداد 60نفر جهت تخلیه آب‌های منازل مردم سیل‌زده نیز از اقدامات سپاه است.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین ادامه داد: ارسال10دستگاه کف کش و لجن کش جهت تخلیه آب منازل مردم؛ ارسال 30تن علوفه دامی برای دامداران سیل زده در منطقه سیمین شهر؛ ارسال 10هزار گونی جهت ایجاد خاک ریز برای مقابله با ورود آب به داخل شهر و منازل نیز از دیگر اقدامات است.

توزیع روزانه 500پرس غذای گرم

وی اذعان کرد: جلسه هماهنگی و تبادل نظر با ائمه جمعه، رئیس حوزه‌های علمیه و طلاب جوان شهر؛ جلسه با شهردار و شورا جهت هماهنگی در خدمات رسانی به مردم؛ جلسه با فرماندهان پایگاه‌ها و شوراهای روستاهای تحت پوشش حوزه سیمین شهر از فعالیت‌های صورت گرفته دیگر است.

این مسئول اضافه کرد: هماهنگی با معاونت بهداشت و درمان جهت اعزام اکیپ‌های درمانی و بهداشت محیط برای سمپاشی منازل و اطراف روستاها جهت جلوگیری از مارگزیدگی نیز صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: تاکنون بسته بندی و توزیع بیش از2هزار بسته معیشتی برای مردم نیازمند و سیل زده منطقه؛ توزیع غذای گرم به تعداد 500پرس بصورت روزانه برای مردم منطقه؛ نصب علائم راهداری در جاده سیمین شهر به گمیشان؛ تهیه گازوئیل برای بیل مکانیکی مستقر در روستاها روزانه 1500لیتر صورت گرفته است.

والدی ابراز کرد: هماهنگی با مردم روستاها جهت ایجاد خاک ریز و سیل بند در اطراف روستاها جهت جلوگیری از نفوذ آب به روستاها؛ بازدید میدانی از تمام روستاهای منطقه و شهر سیمین شهر و بررسی مشکلات موجود و انجام تمهیدات لازم نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: تا امروز 40هزار قرص نان؛ 36هزار بطری آب معدنی؛ 25تن آرد و هزار قوطی شیر خشک در بین خانواده‌های نیازمند و سیل زده منطقه توزیع شده است.

پاکسازی 45واحد از منازل سیل زدگان

معاون اجرایی سپاه استان قزوین بیان کرد: ارسال و توزیع هزار جفت چکمه بین مردم نیازمند منطقه؛ حضور در مراسم ترحیم جانباختگان سیل؛ جمع آوری کمک‌های نقدی مردم و واریز به حساب اعلام شده و پاکسازی 45واحد از منازل مردم سیل زده توسط جهادگران صورت گرفته است.

وی افزود: جلسه با شورای شهر گمیشان جهت هماهنگی بیل مکانیکی و محل نیازمندی؛ بازدید میدانی بهمراه شورای شهر گمیشان از وضعیت خروجی آب کانال‌های گمیشان به طرف دریا؛ اعزام بیل مکانیمی به گمیشان جهت تعریض کانال صفایی و کانال رهبری از جمله اقداماتی است که صورت گرفت.

این مسئول عنوان کرد: ایجاد کانال جهت هدایت آب‌های اطراف جاده روستاهای سیمین شهر و هدایت بسمت رودخانه؛ بازگشایی آبراه‌های جاده‌ها و هدایت بسمت رودخانه نیز انجام شده است.

وی در پایان گفت: تخلیه استخر ذخیره آب‌های سطحی سیمین شهر توسط پمپ 12اینچ در حجم وسیع و سازماندهی مردم براساس آمار خانواده جهت توزیع مناسب اقلام و خدمات نیز عادلانه از جمله خدمات سپاه قزوین در استان گلستان است.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان