۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۰۰واحد مسکونی مددجویان دچار خسارت شد/ راه‌اندازی «پویش مهربانی» در قزوین
کد خبر: ۳۳۴۷۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۷ ساعت: ۷:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان درمصاحبه با صبح قزوین:

۳۰۰واحد مسکونی مددجویان دچار خسارت شد/ راه‌اندازی «پویش مهربانی» در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به راه‌اندازی پویش مهربانی در قزوین برای کمک به سیل زدگان لرستان، گلستان و خوزستان گفت: براثر جاری شدن سیل در روزهای گذشته بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی مددجویان و معلولین استان قزوین دچار خسارت شده است.

۳۰۰واحد مسکونی مددجویان دچار خسارت شد/ راه‌اندازی «پویش مهربانی» در قزوین

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به برآورد خسارت سیل در منازل مسکونی مددجویان بهزیستی اظهار کرد: بازدید کارشناسی مددکاران اجتماعی از مناطق سیل خیز استان آغاز شده است.

وی افزود: براثر جاری شدن سیل در روزهای گذشته به نظر می‌رسد بالای 300 واحد مسکونی مددجویان و معلولین استان قزوین دچار خسارت شده لذا ارزیابی و جمع بندی نهایی خسارت به منازل مسکونی مناطق سیل زده در دست بررسی است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: طی مذاکره با رئیس سازمان بهزیستی کشور در حال برآورد میزان خسارت وارده هستیم که پس از انجام برآورد نهایی مددجویان بهزیستی از طریق سازمان مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: وقوع سیل در روزهای اخیر موجب تخریب کامل و یا بخشی از منازل مسکونی مددجویان شده و به دلیل آب گرفتگی لوازم ضروری برخی از ساکنان مناطق سیل زده دچار خسارت شده است؛ همچنین با توجه به اینکه برخی از معلولین دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند بر اثر سیل وضعیت مناسب سازی منازل این افراد از بین رفته است.

جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای کمک به سیل زدگان

وارثی با اشاره به اقدامات انجام شده بیان کرد: از همه مدیران بهزیستی در شهرستان‌ها خواسته شده تا با دقت کامل ضمن بازدید دقیق از واحدهای خسارت دیده، گزارشی تهیه کرده و در اسرع وقت تعیین دقیق برآورد خسارت اعلام شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به پراکندگی مددجویان در قسمت‌های آسیب خیز و روستاها پیش‌بینی می‌شود میزان خسارت بالا باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به راه‌اندازی پویش مهربانی برای کمک به سیل زدگان لرستان، گلستان و خوزستان تصریح کرد: با توجه به وقوع سیل اخیر در کشور که متاسفانه خسارات زیادی به هموطنان عزیز وارد شد؛ اداره کل بهزیستی استان در حال جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم جهت ارسال و توزیع آن در مناطق سیل زده به ویژه در بین مددجویان، معلولین، کودکان بی‌سرپرست و زنان سرپرست خانوار است.

وی عنوان کرد: برای این منظور شماره حساب ۲۵۰۴۹۲۱۳۴۵۳۲۲۸۱ بانک توسعه تعاون، شماره کارت مجازی حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان ۵۰۲۹۰۸۱۰۱۵۷۰۲۶۲۰ و همچنین سامانه #۱۴۰۰۰۰۹*۴*۷۳۳* در نظر گرفته شده است.

وارثی در پایان گفت: همچنین پایگاه‌های مستقر در ادارات بهزیستی شهرستان‌ها آماده دریافت کمک‌های غیرنقدی مردم نوع دوست استان اعم از مواد غذایی، پتو، زیر انداز، شیر خشک، ملزومات بهداشتی، آب معدنی، وسایل توانبخشی، البسه و دیگر وسایل ضروری زندگی است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان